Uncategorized

Aptauja: Pircējam joprojām vissvarīgākās ir pastāvīgi zemas pārtikas cenas 16

“Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.

Vērtējot kritērijus, pēc kuriem iedzīvotāji izvēlas veikalu, kurā ikdienā iepirkties, aizvien būtiskāks kļūst zemākās cenas aspekts – tā norādījuši 40,3% aptaujāto iedzīvotāju, liecina mazumtirdzniecības nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” veiktā pētījuma dati.

Minētais rādītājs ir par 5,2% augstāks nekā attiecīgajā laikā pērn.

Izvēloties ikdienas iepirkumu vietu, vissvarīgāk iedzīvotājiem ir arī tas, cik tuvu veikals ir mājām vai darbam – tā norādījuši 59,1% iedzīvotāju. Tāpat izteikti svarīgs ir veikalu sortimenta piedāvājums (43,3%) un tas, vai veikals ir pa ceļam uz vai no darba vai mācību iestādes (42%).

Tāpat iedzīvotājiem veikala izvēlē svarīgi tādi rādītāji kā regulāri zemākā produkta cena (40,3%), preču kvalitāte (32,5%), tas, ka tuvumā atrodamas sabiedriskā transporta pieturas, pieejama autostāvvieta (32,2%), pieejamas atlaides (29,7%), veikalā ir ērta iepirkšanās (25,3%), laipna apkalpošana (18,4%) un patīkama atmosfēra (14,4%).

“Pircējiem ir būtiska zema produktu cena, taču tādu kritēriju svarīgums, kā daudz akciju vai vislielākās atlaides, samazinās. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji arvien vairāk izvērtē zemākās cenas aspektu, ne tikai vadoties no akcijas piedāvājumiem, bet arī ņemot vērā pastāvīgo preču cenu līmeni,” atzina “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.

Pētījums tika veikts 2018.gada aprīlī ar pētniecības centra SKDS starpniecību. Pētījumā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā eksperti ir snieguši vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes. Apskats sastāv no trīs daļām: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari; pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem; nozares aktualitāte – šoreiz iedzīvotāju izpratne par veselīga dzīvesveida ievērošanu.

LA.lv