Aina Kalnciema
Aina Kalnciema
Publicitātes foto

Ar Ainu Kalnciemu piecu gadsimtu garumā 1

Liepājas koncertzālē “Lielais dzintars” otrajās Lieldienās, 2. aprīlī, izcilā un pieredzes bagātā klavesīna soliste Aina Kalnciema turpinās koncertzāles jauno kamerzāles koncertu sēriju “Personīgi”. Solokoncertā māksliniece klausītājiem atskaņos dažādu gadsimtu autoru opusus klavesīnam.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Koncertā izskanēs Domenika Skarlati baroka laika sonātes, Dmitrija Bortņanska un Jozefa Nikolā Rojē darbi, kā arī mūsdienu latviešu autoru kompozīcijas – Jura Karlsona “Sāpju cerību noktirne” un Pētera Vaska “Cantata”. Programmas gaitā mūziķe apskatīs klavesīnam rakstītos darbus piecu gadsimtu garumā.

Mākslinieci raksturo sievišķība, aristokrātija, smalkjūtība, un klavesīns. Par savu mūža izvēli – klavesīnu – māksliniece saka: “Tā ir mana misija.” Pirmais bērnības sapnis bijis kļūt balerīnai. Otrais sapnis – piepildītais – klavierspēle, jo māksliniece ar izcilību absolvējusi Sanktpēterburgas konservatoriju, paralēli klavierspēlei apgūstot trešo radošo sapni – ērģeļspēli. Tomēr viņas liktenis izrādījies ceturtais sapnis – klavesīns. Zem mākslinieces pirkstiem dzimst ne tikai senā mūzika vien – programmās vienmēr nozīmīga vieta atvēlēta arī laikmetīgajiem opusiem, kuru vidū neskaitāmi pirmatskaņojumi. Par savu spēli māksliniece teic: “Esmu šī gadsimta cilvēks… Reizēm jūtu, ka klavesīna skaņai pietrūkst tās smalkās nianses, ko spēj dot, piemēram, cilvēka balss. Viens no grūtākajiem ir distancēties no klavieru sniegtajām iespējām un saplūst ar citu estētiku. Ka emocijas izsaki nevis ar dinamikas, bet laika palīdzību.”

CITI ŠOBRĪD LASA

A. Kalnciema ir arī Baha mūzikas fonda prezidente un Starptautiskā Baha kamermūzikas festivāla direktore. “Klausoties Baha mūziku, tā ārstē. Man patīk Baha mūziku salīdzināt ar homeopātiju. Tā iedarbojas lēni, bet dziļi. Šodien, manuprāt, neviens vēl nav tā pa īstam izpratis un novērtējis šo komponistu. Bahs pieder visai cilvēcei, viņa mūzika ir pārlaicīga,” saka A. Kalnciema un neslēpj, ka izjūt lielu pietāti pret šo komponistu un apzinās, ka arī pati Bahu ne tuvu vēl nav izpratusi.

Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā asociētā profesore A. Kalnciema māca daudzus jaunos klavesīnistus. Viņai patīk strādāt par skolotāju, turklāt šis process ir abpusējs: “No studentiem mācos es pati. Tas ir pats jaukākais, kas vien var būt – visu mūžu kaut ko mācīties.”

Māksliniece ir studējusi Vācijā, Šveicē, Francijā, Holandē un Norvēģijā un regulāri koncertē kā klavesīna soliste un ar vieskoncertiem apceļojusi agrāko Padomju Savienību, ASV, Kanādu, Austrāliju un Eiropas valstis. Viņa muzicējusi kopā ar slaveniem orķestriem, diriģentiem un solistiem. 2008. gadā A. Kalnciema apbalvota ar Latvijas Triju Zvaigžņu ordeni (virsnieka pakāpe).

2. IV 16.00 koncertzāle “Lielais dzintars”, Liepāja

Biļetes “Biļešu paradīze” kasēs, www.bilesuparadize.lv

Cena: EUR 10

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.