Mobilā versija
+3.5°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
24. oktobris, 2013
Drukāt

Ar augšējo elpceļu infekcijām šoruden slimo mazāk

© yellowj - Fotolia.com© yellowj - Fotolia.com
Saslimstība ar augšējo elpceļu infekcijām šoruden ir nedaudz zemāka nekā pērn, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) gripas un augšējo elpceļu vīrusu monitoringa dati.

Oktobra pirmajās trīs nedēļās augšējo elpceļu infekciju gadījumos pie mediķiem vērsies aptuveni 28 861 pacients, kamēr pērn šajā laikā – 33 520 pacienti.

Gripa Latvijā joprojām necirkulē, tomēr trīs nedēļu laikā vairākus simtus iedzīvotāju skāris plaušu karsonis – kopumā 332 cilvēkus. Tas gan ir mazāk nekā pērn šajā laikā, kad ar pneimoniju slimoja 609 cilvēki.

Ar plaušu karsoni šogad visvairāk slimo bērni vecumā līdz četriem gadiem – sasirguši jau aptuveni 200 bērni, tāpat kā ar augšējo elpceļu infekcijām – aptuveni 17 628 bērni.

Augstākā saslimstība ar augšējo elpceļu infekcijām iepriekšējā nedēļā reģistrēta Daugavpilī, Gulbenē un Liepājā, bet zemākā – Valmierā, Jelgavā un Rēzeknē.

SPKC epidemiologi atgādina, ka augšējo elpceļu infekcijas ir lipīgas, tāpēc saslimšanas gadījumā ieteicams palikt mājās un veseļoties.

Savukārt izvairīties no saslimšanas ar šīm infekcijām iespējams, ievērojot vienkāršus ikdienas profilakses pasākumus.

Pirmkārt, ir jāģērbjas atbilstoši laika apstākļiem – jāvelk siltas virsdrēbes un apavi, kuros nepaliek slapjas kājas, kā arī pēc iespējas biežāk ir jāmazgā rokas, īpaši tad, ja ir bijusi saskare ar slimiem cilvēkiem. Tāpat vajadzētu regulāri vēdināt telpas, cenšoties neradīt caurvēju.

Uzturā jālieto daudz šķidruma – zāļu tējas, svaigas augļu un dārzeņu sulas. Ieteicami arī skābpiena produkti, piemēram, kefīrs, paniņas un biezpiens, jo tie satur mikroorganismus, kas stimulē cilvēka imūnsistēmu. Ēdienkartē vajadzētu iekļaut arī pēc iespējas vairāk produktu, kas palīdz organismam cīnīties ar vīrusiem un saglabāt veselību, piemēram, ķiplokus, dzērvenes un brūklenes, citrusaugļus, medu un ingveru.

Visbeidzot – jācenšas sabalansēt darba un atpūtas laiku, izvairīties no fiziskās un emocionālās pārslodzes, ievērot pilnvērtīgu miega režīmu, uzturēt sevi labā fiziskā formā un doties pastaigās svaigā gaisā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+