Foto – LETA

Ar bumbu, pelddvieli un auto padusē 0

Neskatoties uz visaizraujošākajiem Āfrikas, Āzijas un Latīņamerikas aicinājumiem, eiropietis vislabāk ceļo Eiropā. Par to liecina socioloģiskās kompānijas “Eirostat” pētījumi, kuros Eiropas valstis kā vēlamākos ceļojuma galamērķus nosaukuši 80% aptaujāto Eiropas valsts pilsoņu.

Reklāma
Reklāma

 

 

“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Bet tūristu vidū 78% ir tieši auto un mototūristi, kas liecina par autotūrisma attīstības optimistiskajām perspektīvām Eiropā kopumā un, protams, arī mūsu valstī. Latvija nav Spānija, kas jau vairākus gadus ir Eiropas tūristu apmeklējumu līdere, tomēr arī mūsu valstī ir tūristiem piemēroti apskates objekti un atpūtas vietas, būtu tik piemērots serviss. Tieši servisa kvalitāti aptaujātie eiropieši ir nosaukuši kā vienu no būtiskākajiem ceļojuma izvēles kritērijiem. Tas būtu jāņem vērā katram ierēdnim un uzņēmējam, kurš ir ieinteresēts valsts labklājībā. Turklāt interesanti, ka valsts, kurā 2011. gadā bijis vislielākais tūristu pavadīto diennakšu pieaugums, ir nevis Itālija vai Grieķija, bet Lietuva.

Kopumā vērtējot tūrisma iespējas Latvijā, jāteic, ka daudz kas pēdējos desmit gados ir paveikts, un fakts, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju ceļo pa pašu dzimteni, ir saistīts ne tikai ar krīzi, bet arī piedāvātajām iespējām, kuru apjoms pieaug ar katru gadu. Tajā pašā laikā ne tuvu viss potenciāls tiek izmantots, un sabiedrisko organizāciju uzdevums ir norādīt uz nepilnībām, lai aizstāvētu sabiedrības, tajā skaitā ceļot mīlošo autovadītāju intereses.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Acīm redzamas problēmas daudz kur vērojamas pašvaldību un uzņēmēju sadarbībā. Lai arī bieži ideālais modelis būtu pašvaldības un privātā partnerība, kur katrs nāk ar savu ieguldījumu, piemēram, pašvaldība ar zemi, bet uzņēmējs ar infrastruktūru, realitātē bieži notiek kāda neizskaidrojama savstarpēja stīvēšanās, kuras dēļ cieš gan iesaistītie, gan sabiedrība kopumā.

 

Piemēram, labi zināms, ka viens no autotūristam vitāli nepieciešamiem infrastruktūras objektiem ir aprīkotas stāvvietas. It īpaši ūdeņu, tajā skaitā jūras tuvumā. Šobrīd to vai nu nav vispār, vai tās ierīkotas vairākus kilometrus no atpūtas vietas un bieži nav pieņemami aprīkotas kaut vai ar tualetēm un atkritumu urnām. Mūsdienīgas stāvvietas nepieciešamas arī no zaļās domāšanas viedokļa, jo automašīnu skaits nesamazināsies atkarībā no stāvvietu skaita, un, ja nebūs iespēja auto atstāt aprīkotā stāvvietā, tā var tikt atstāta zaļajā zonā vai kādā citā nepiemērotā vietā.

Specifisks autotūrisma veids ir kemperu kustība, kurā tūristi pārvietojas jau dzīvošanai aprīkotos transporta līdzekļos, kas dod neatkarības un patstāvības sajūtu. Kemperu klubi Eiropā jau zināmi kopš aizvadītā gadsimta vidus un šobrīd ir īpaši populāri, tādēļ svarīgs uzdevums ir attīstīt piemērotu stāvvietu un maršrutu tīklu tieši šiem ceļotājiem visā Latvijā, ne tikai šur tur Jūrmalā.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.