Foto – LETA

Ar gāzes iekārtām aprīkoti auto – izdevīgāki 0

Automašīnas dzīves cikla izmaksas mēnesī ar gāzes iekārtu aprīkotai automašīnai ir par aptuveni 20-30 latiem mazākas nekā ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmiem auto, secināts auto nomas kompānijas “Sixt” pētījumā, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Šā gada pirmajā pusgadā reģistrēti 90 jauni auto, kas aprīkoti ar autogāzes iekārtu, kas ir krietni vairāk nekā 2011.gadā, kad kopumā bija reģistrēts tikai viens šāds auto, vērtējot Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas datus par jaunu auto tirgu Latvijā, secina “Sixt”.

Savukārt, pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas sniegtās informācijas, šā gada pirmajā pusgadā kopumā reģistrētas 6635 automašīnas, kas aprīkotas ar gāzes iekārtām. No tām 90 ir jaunas automašīnas, kas reģistrētas pirmo reizi. 82 (91%) no tām iegādājušās juridiskās personas un astoņas (9%) – privātpersonas. Visbiežāk pircēji izvēlējušies “Toyota” un “Ford” markas automašīnas – attiecīgi 36 (40%) un 27 (30%). Visiecienītākās ir “Ford Fiesta” (12), “Ford Focus” (10), “Toyota Avensis” (7) un “Toyota Auris” (7) marku automašīnas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Sixt” vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems atzina, ka, atsākoties ekonomikas augšupejai, uzņēmēji aktīvi atjauno savus autoparkus, kas krīzes gados bija stipri nolietojušies – jaunu auto iegādes vietā tika pieņemts lēmums pagarināt esošos līzinga līgumus.

“Izvēloties jaunus auto, uzņēmēji lielākoties vērtē ne tikai automašīnas sākumcenu, bet arī automašīnas ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā. Augstās degvielas cenas būtiski ietekmē pircēju izvēli, un pēdējā laika tendences liecina, ka ir pieaugusi interese par automašīnām, kas aprīkotas ar gāzes iekārtām – tiek iegādāti gan jauni ar gāzes iekārtām aprīkoti auto, gan šādas iekārtas tiek uzstādītas jau esošajām automašīnām. Taču jāatceras, ka gāze ne vienmēr ir labākais risinājums – viss atkarīgs no plānotā automašīnas nobraukuma un lietošanas īpatnībām,” sacīja “Sixt” vadītājs Baltijas valstīs.

Autogāzes aprīkojuma uzstādītāja SIA “Autonams” valdes loceklis Edvīns Panders apliecina, ka pēdējos mēnešos turpina augt pieprasījums pēc autogāzes iekārtu uzstādīšanas. To lielākoties pieprasa uzņēmumi. “Tirgus izaugsmes prognozes ir daudzsološas, turklāt jāatceras, ka šeit lomu spēlē ne tikai ekonomiskais faktors, bet arī ekoloģiskais, kas uzņēmēju vidē kļūst arvien aktuālāks,” uzsvēra Panders.

Kā liecina “Sixt Leasing” pētījums, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku, pircēju izvēle ir ekonomiski pamatota. Salīdzinot izmaksas trīs “Ford Focus” automašīnām – ar benzīna, dīzeļa dzinēju un automašīnu, kas aprīkota ar gāzes iekārtu, secināms, ka, neraugoties uz salīdzinoši augstāku automašīnas iegādes cenu un uzturēšanas izmaksām, auto dzīves cikla izmaksas mēnesī ar gāzes iekārtu aprīkotai automašīnai ir par aptuveni 20-30 latiem mazākas nekā ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmiem auto.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.