Ar kādām situācijām darbā jāsaskaras biļešu kontrolieriem? 0

Rūdolfs Vorkalis, kontrolieris ar 13 gadu darba stāžu: “Biļešu kontrolierim jāstrādā radoši, viņam jābūt apveltītam arī ar labu humora izjūtu. Nav pareizi apvainoties uz visu, kas notiek apkārt, un uztvert visu pārāk personīgi. Jānopurinās un jāiet tālāk! Rupjības dzirdu katru dienu, taču tā ir kontroliera ikdiena.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Lasīt citas ziņas

Bezbiļetnieku skaits, kuri biļetes nepērk un sodu nemaksā principa pēc, ir pieaudzis. Agrāk tā nebija – lielākā daļa cilvēku apzinājās savu kļūdu un samaksāja sodu. Taču tagad gadās tādi, kuri pagriež muguru un aiziet. Cilvēki ignorē savus pienākumus. Pasažieri dažkārt pat brīnās, kāpēc mēs kāpjam transportā un ko no viņiem gribam. Ir tādi, kuri labprāt maksā sodu dažas reizes mēnesī, nevis pērk biļeti, jo viņiem tā ir izdevīgāk. Taču ir arī kārtīgi ļaudis, kuri biļetes pērk, vai bezbiļetnieki, kuri apzinās savu vainu un bez iebildumiem samaksā sodu.”

Inta Dāboliņa, kontroliere ar 12 gadu darba stāžu: “Pēdējā laikā biežāk saskaramies ar bezpajumtniekiem un maznodrošinātajiem. Labi, ka bezpajumtniekiem ir nodrošināta braukšana par brīvu. Uzskatu, ka arī maznodrošinātajiem jāsniedz līdzīgs atbalsts. Man nav gadījies saskarties ar ļoti agresīviem cilvēkiem. Esmu sapratusi, ka uz darbu jānāk labā garastāvoklī, tad arī pasažieri nebūs dusmīgi. Daudzi cilvēki ir nervozi, jo katram ir savas problēmas, tas ir pašsaprotami. Esmu novērojusi, ka daļa cilvēku biļetes nepērk principa pēc, viņi uzskata, ka tas nav viņu pienākums. Mēs izjūtam, ka tauta mūs nemīl. Teic, ka mēs esam liekēži un liekam naudu kabatā. Taču, neskatoties uz visu slikto, mans darbs man patīk.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēteris Silajānis, kontrolieris ar piecu gadu darba stāžu: “Visbiežāk biļetes nepērk jaunatne. Droši vien viņi grib panākt, lai biļetes būtu vēl dārgākas. Visvairāk šādi bezbiļetnieki ir manāmi piektdienu vakaros un sestdienu rītos. Viņi ir alkohola reibumā, rupji. Kladzina, ka mums nav nekādu tiesību. Pagājušajā mēnesī man gadījās neliels incidents – nācās aizturēt vienu iedzērušu jaunieti, kuram nebija biļetes. Es viņu izsēdināju, taču viņš mēģināja man uzbrukt. Par laimi, viss beidzās labvēlīgi, viņš tika nodots policijai. Jauniešiem patiešām ir visatļautības sajūta. Negribu iedomāties, kas būs tālāk! Ļoti bieži arī pensionāri gāž savu žulti uz mums. Paši viņi braukā par brīvu, taču kūda jaunākos cilvēkus, lai tie nemaksā sodu. Viņi traucē mūsu darbam.”

Modris Ziemelis, par kontrolieri strādā nepilnu mēnesi: “Man patīk strādāt ar cilvēkiem. Sākotnēji visvairāk brīnījos par pensionāriem. Viņi brauc par velti un vēl dusmojas, ja lūdzam viņiem uzrādīt savus e-talonus. Bija viena kurioza situācija ar pensionāri. Brīnījās, vai tiešām neredzu, ka viņa ir 75 gadus veca. Gribēju pajokot un pateicu, ka viņa izskatās jaunāka. It kā izteicu komplimentu, taču viņa kļuva vēl piktāka. Uzskatīja, ka runāju viņai pretī. Bet, neskatoties uz tādām situācijām, darbs man patīk, tam nav ne vainas.”

 

Uzziņa

* Jūnijā galvaspilsētas sabiedriskajā transportā konstatēti 5653 bezbiļetnieki, kuriem piemērots naudas sods. Autobusos – 1892 bezbiļetnieki, trolejbusos – 2088 un tramvajos – 1673.

* Tas ir par 1530 bezbiļetniekiem mazāk nekā 2012. gada maijā, kad sabiedriskajā transportā tika sodīti 7183 pasažieri par braukšanu bez biļetes.

* 2012. gada jūnijā visvairāk pasažieru par braukšanu bez biļetes sodīti 15. trolejbusa maršrutā – 526 pasažieri, savukārt vismazāk – divi pasažieri – 34. maršruta autobusā.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.