Mobilā versija
+3.2°C
Anda, Andīna
Pirmdiena, 20. novembris, 2017
24. augusts, 2017
Drukāt

Ar kādu degvielu: dīzeli vai benzīnu? “LA” izmaksu analīze (5)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Ikgadējā konkursa “Latvijas Gada auto” žūrijas biedri (šogad 26) ne tikai vērtē autobūves jaunumus. Nu jau vairākus gadus, konkursa organizatoru un žūrijas vadības rosināti, viņi piedalās publiskās diskusijās par plašākām satiksmes nozarei būtiskām tēmām. “LA” lasītājiem jau labi pazīstami drošības jautājumu eksperti Oskars Irbītis un Juris Zvirbulis. Šodien dodam vārdu vienam no žūrijas tehnisko ekspertu, lielo autoparku vadītāju grupas par auto izvēles kardinālu pamatjautājumu.

Edgars Utāns, AS „Latvenergo” transporta funkcijas direktors

Nākamā braucamā izvēlē sapņu auto veidojas kā uz iepriekšējās pieredzes veidots cerību atspoguļojums. Bet, ja iepriekšējā pieredze ir maza vai tādas nav, cilvēks seko sabiedrībā izveidotiem stereotipiem. Un viens no tiem ir tieši Latvijā uzpūstais dīzeļu automašīnu burbulis.

Kas to ir veicinājis? Racionāli apsvērumi vai apšaubāmi pieņēmumi? Pie racionāliem apsvērumiem varētu pieminēt pamatotus ekonomiskus aprēķinus. Izmaksas ilgtermiņā – iegādes, uzturēšanas, degvielas un iespējamo remontu izmaksas. Diemžēl jāatzīst, ka reti kuram ir pacietība rūpīgi uzskaitīt visus izdevumus un ieraudzīt bildi kopumā.

Pirkums dārgāks

Mēģināsim tādēļ analizēt visu pēc kārtas.

Iegādes izmaksas ar dīzeļa motoru aprīkotai automašīnai diemžēl ir augstākas, tādas tās arī paliks (tie ir 7 – 15%), jo šo mašīnu ražošanas tehnoloģija ir krietni sarežģītāka un detaļu izgatavošana prasa lielāku precizitāti. Šodienas ražošanas tehniskais līmenis ļauj radīt un rūpnieciskos apstākļos saražot “ultra” precīzas detaļas, kuras nepieciešamas, lai sagatavotu dīzeļdegvielu aizdegšanās procesam, lai šī degviela sadegtu pēc iespējas pilnīgāk.

Pirkšanas brīdī šo cenu starpību pārdevēji veikli noslēpj ikmēneša kredītu maksājumu summā. Palielinājums izskatās nenozīmīgs, bet, ja šo starpību sareizinātu ar līzinga maksājumu skaitu, tad šī summa izaug visai prāva, un, galvenais, pārdevējs ar šo gājienu ir arī labi nopelnījis ilgtermiņā.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Pa lielam var piekrist, bet:

    Dīzeļiem patēriņš mazāks.

    Reāli ir jēga jau pie 30 000km gadā

  2. Dīzelis prasa tīrību un precizitāti tehniskajās apkopēs, degvielā un smērvielās. Ievērojot šos noteikumus, viss atmaksāsies. Salīdzinot ar benzinu vai gāzi dīzeļauto ir daudz ugunsdrošāks. Degšanas process dīzelī notiek lielāko daļu gaisa gais pārpilnībā, arī izmeši būs tīrāki (ja pareizi viss noregulēts).

  3. Jā, kravas fūre ar benzīna motoru būs noteikti ļoti pamatota izvēle 😀 Ko var spriedelēt, dīzelis tērē mazāk pat braucot ar smagu kāju, turpretim benzīna agregāti dinamiski braucot tērē pat 4x vairāk. Viss ir tieši tā kā tam jābūt, dīzelis ir topā, jo iznāk tāpat lētāk kā benzīns. Vienīgais risinājums ir benzīna auto aprīkot ar gāzi un braukt 2x lētāk kā ar dīzeli.

  4. Ļoti labs raksts! Vistrakāk jau ir ar tiem, kas nopērk Toureg V6 3.0 TDI, un brauc ikdienā 3km. Pēc tam tirgo ss.lv ar 10k nobraukumu pa 4 gadiem – precīzāk būtu rakstīt cik stundas ir nostāvējis sastrēgumos un tad nopirkt tādu lietotu zinot, ka visi filtri visticamāk ar kvēpiem ir pilni, ir vienkārši šaut sev kājā. Bet nu, kur aitas, tur cirpēji. 🙂

  5. pie mana gada nobraukuma, tik un vienigi dīzelis un tik un vienigi jauns auto. nav variantu.

Draugiem Facebook Twitter Google+