Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: LETA

Iedzīvotājus mudinās izvēlēties “Latvijas labumu” 5

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar reklāmas aģentūru “DDB Latvia” un vairāku nozaru asociācijām šodien sākusi ilgtermiņa kampaņu “Latvijas labums”, aicinot iedzīvotājus veicināt valsts ekonomiku, iegādājoties Latvijā ražotus produktus un preces.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Šodien preses konferencē kampaņas idejas autori norādīja, ka šī nebūs īstermiņa kampaņa un tās mērķis ir stāstīt par to, kā ar mazām ikdienas izvēlēm šodien iespējams uzlabot savu un Latvijas ikdienu rīt. Kampaņas laikā Latvijā ražotas preces un produkti tiks atzīmēti ar uzlīmi, etiķeti vai plakātu “Latvijas labums”.

“Katrreiz, izvēloties produktu no ārzemēm, mēs aizsūtām cilvēku prom no Latvijas. Tāpēc atstāj svešos produktus plauktā un savējos cilvēkus mājās. Ja katrs no mums pirks vietējās preces tikai par 10% vairāk, kopā izglābsim 20 000 darba vietu,” uzsver kampaņas autori.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kampaņas mērķis ir mainīt Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumus – izvēlēties vietējā ražojuma preces un produktus,” uzsvēra LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Savukārt “DDB Latvia” vadītājs Andris Rubīns stāstīja, ka kampaņa tapusi pāris dienu laikā un tā neattiecas tikai uz Krievijas sankciju skartajām jomām, bet gan visu nozaru precēm un produktiem, kas ir ražoti Latvijā.

Visiem uzņēmumiem, kas vēlas iesaistīties kampaņā, ir jāvēršas kampaņas mājaslapā “www.latvijaslabums.lv”, kurā būs atrodama aktuālā informācija par iespējām, kā iesaistīties kampaņā. Savukārt jau tagad interesenti var lejupielādēt augstas izšķirtspējas dokumentus, plakātus utt. ar “Latvijas labuma” identitāti, ko uzņēmumiem iespējams integrēt savos materiālos.

Endziņš norādīja, ka kampaņā var iesaistīties ikviens uzņēmums, turklāt akcijas laikā uzņēmumiem netiek izvirzīta, piemēram, prasība, ka produktam jābūt pilnībā ražotam no Latvijā iegūtām izejvielām. “Galvenais ir izcelsmes fakts, ka produkts ir ražots Latvijā. Ja kāds uz citu valstu ražojuma uzliks “Latvijas labums”, tā būs negodprātīga komercprakse ar attiecīgām konsekvencēm,” piebilda LTRK vadītājs.

Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons atzina, ka šīs akcijas labākais rezultāts būs pierādījums, ka piegādātāji, ražotāji un tirgotāji spēj sadarboties. “Ja tas tā būs, tad šī kampaņa nebūs īstermiņa, bet gan saglabāsies kā pamata uzstādījums vietējās ekonomikas stiprināšanai,” uzsvēra Jansons.

Reklāma
Reklāma

Arī Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis norādīja, ka pārtikas tirgotāji uz šo kampaņu skatās kā uz ilgtermiņa akciju, jo tā vienos patērētājus, ražotājus un tirgotājus vienam mērķim – celt Latvijas labklājību.
“Kampaņa nekoncentrējas uz vienu Krievijas sankciju vairāk skarto nozari, bet plašāk. Lielākie tirgotāji šai kampaņai pievienojās nekavējoties, jo šis ir veids, kā runāt par Latvijas labklājību,” atzina Krūzītis.

Savukārt SIA “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine stāstīja par “Elvi” veikto patērētāju aptauju, kurā tika noskaidrots, ka vairāk nekā puse jeb 55% aptaujas respondentu uzskata, ka ikvienam Latvijas iedzīvotājam patlaban būtu jāatbalsta vietējais ražotājs, iegādājoties pašmāju produktus.

Tāpat viņa informēja, ka, lai pircējiem būtu vieglāk orientēties veikalu piedāvājuma klāstā, turpmāk tirdzniecības vietās, tostarp arī vairāk nekā 100 veikalos “Elvi” visā Latvijā, parādīsies norādes “Latvijas labums”. Šodien kampaņas “Latvijas labums” norādes ir skatāmas veikalā “Elvi”, kas atrodas Rīgā, Tēriņu ielā 62, bet tuvākajā laikā tās būs izvietotas visos “Elvi” veikalos, atzīmēja Vārtukapteine.

“Kampaņas laikā vēlamies panākt, lai patērētāji aizdomājas, ka izvēle par labu Latvijas produktiem nav jautājums par kāda uzņēmuma peļņas vairošanu, bet gan par tiem, kas šos produktus un pakalpojumus saražo. Kampaņa aicina aizdomāties, ka šajā gadījumā runa ir par vietējiem cilvēkiem – viņu darba vietām un algām,” uzsvēra “DDB Latvia” vadītājs Rubīns.

Kampaņu atbalsta LTRK, Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija, “Zemnieku saeima”, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija, Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija, Latvijas Tirgu savienība, Latvijas Darba devēju konfederācija, “DDB Latvia”, AS “Citadele banka”, mazumtirdzniecības tīkli “Rimi”, “Maxima”, “Narvesen”, “Elvi”, kā arī “Lotos Pharma”, “Sakret”, “Durbes veltes”, “Milda-KM”, “Tritone Studio”, “Latvijas produkts”, nacionālā informācijas aģentūra LETA, “Draugiem.lv”, “Inbox.lv”, “JCDecaux”, “Delfi” u.c.

Kā ziņots, Krievija 7.augustā noteikusi pilnīgu embargo lielākajai daļai pārtikas produktu, kas tiek importēti no Eiropas Savienības, ASV un citām rietumvalstīm, kuras ieviesušas sankcijas pret Maskavu. Krievijas embargo attiecas uz liellopu gaļu, cūkgaļu, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieru, pienu un piena produktiem. Šajā sarakstā gan nav iekļautas šprotes, zivju un gaļas konservi, kā arī alkohols un saldējums.