Ar Ķīnas dzelzceļa vadību pārrunā sadarbību kravu pārvadājumu maršrutu attīstībā 0

Pagājušajā nedēļā VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš Ķīnas galvaspilsētā Pekinā tikās ar Ķīnas dzelzceļa uzņēmuma “China Railway Corporation” viceprezidentu Liu Ženfangu, lai pārrunātu turpmāko sadarbību kravu pārvadājumu maršrutu attīstībā starp abām valstīm.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Tikšanās laikā, kas tika rīkota sadarbībā ar LR Satiksmes ministrijas nozares padomnieku Ķīnā, Bērziņš informēja L.Ženfangu par līdzšinējo darbību kravu īpašnieku piesaistē no Čengdu, Čončinas, Šeņžeņas, Čangšā, Vuhanu un citām Ķīnas pilsētām, veidojot kravas vilcienu maršrutu savienojumus ar Eiropu. Tāpat LDz šogad ir noslēdzis sadarbības memorandu ar vienu no globālā loģistikas tirgus līderiem “DHL Global Forwarding Greater China” par multimodālo maršrutu izveidi, sarunā informēja Bērziņš.

Savukārt Ženfangs uzsvēra, ka 2017.gada astoņos mēnešos dzelzceļa konteinerpārvadājumu apjoms starp Ķīnu un Eiropu ir pieaudzis par 123%, turklāt apjomu pieaugums vērojams gan Eiropas, gan Ķīnas virzienā. Sagaidāms, ka līdz gada beigām kopējie dzelzceļu konteinerpārvadājumi sasniegs 3000 vilcienu, kas atbilst pēdējos sešos gados kopā pārvadātajam apjomam un liecina par stabilu pieauguma tendenci. Līdz 2020.gadam Ķīnas dzelzceļš sagaida, ka apjoms būs 5000 vilcienu gadā, taču šāds pieaugums arī nozīmē nepieciešamību pēc jauniem pārvadājumu maršrutiem Eiropas pusē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kopējās Jostas un ceļa attīstības koncepcijas ietvaros maršrutam caur Latviju saskaņā ar Ķīnas dzelzceļa vadības teikto ir liels potenciāls multimodālo pārvadājumu attīstībā.

LDz prezidents tikšanās laikā pauda gatavību Latvijai kļūt par astoto valsti, kas parakstījusi vienošanos ar Ķīnas dzelzceļa korporāciju, lai iesaistītos Ķīnas-Eiropas konteinervilcienu servisa korporācijā, tādējādi noslēdzot LDz nodrošināto maršrutu integrāciju kopējā maršrutu tīklā Eirāzijas reģionā.

“Mēs ceram šo vienošanos parakstīt pēc iespējas ātrāk, lai veicinātu tirdzniecības sakarus abos virzienos, kā arī radītu nepieciešamos apstākļus regulāriem konteinervilcienu pārvadājumiem starp Ķīnu un Eiropu,” sarunā pauda LDz prezidents.

Tāpat LDz vēlas pievienoties Ķīnas dzelzceļa ekspreša transporta koordinācijas komitejai, kā arī noslēgt savstarpējo sadarbības memorandu, kas paredzētu kopīgu darbu multimodālo kravu maršrutu attīstīšanā. Ženfangs atzina, ka LDz vēlme pievienoties komitejai ir atbalstāma un Ķīnas dzelzceļa kompānija apsvērs arī priekšlikumu par “China Railway Express” depo izveidi Latvijā, kas sekmētu efektīvu ritošā sastāva apkopi, kas nepieciešama pārvadājumu nodrošināšanai.

Līdztekus sadarbībai ar Ķīnu LDz strādā pie sadarbības stiprināšanas ar partneriem kaimiņvalstīs – Baltkrievijā un Krievijā. Bērziņš pieminēja LDz pārstāvniecības izveidi Minskā šī gada sākumā, kas ir būtiska, lai nodrošinātu konteinervilciena “ZUBR” savienojumu savienojumu ar industriālo parku “Lielais akmens” Baltkrievijā posmā Minska-Rīga. Šis saskaņā ar pagājušajā nedēļā Rīgā notikušās LDz rīkotās konferences “Globālās transporta kustības izaicinājumi” ekspertu teikto ir viens no perspektīvākajiem tuvākās nākotnes projektiem loģistikas un transporta nozarē.

Reklāma
Reklāma

Savukārt 20.septembrī Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes plenārsēdē, kur LDz prezidents uzsvēra Latvijas priekšrocības kravu pārvadājumos starp Āziju un Eiropu, atzīmējot, ka dalība šo tranzīta koridoru attīstīšanā ir viena no Latvijas transporta un loģistikas nozares prioritātēm.

Viņš klātesošajiem atzīmēja, ka ģeogrāfiskais izvietojums Latvijai ļauj efektīvi nodrošināt gan pārvadājumus starp austrumiem un rietumiem, gan ziemeļiem un dienvidiem, turklāt mūsu valsts priekšrocība ir trīs neaizsalstošās ostas, caur kurām kravas pa jūru tālāk iespējams nogādāt Rietumeiropā un Skandināvijas valstīs. LDz prezidents arīdzan aicināja nozares pārstāvjus sadarboties un kopīgi attīstīt jaunus tranzīta koridorus, nevis konkurēt savā starpā, jo tikai tā ir iespējams panākt ekonomikas izaugsmi visā pasaulē.