Foto – Karīna Miezāja

Ar lētāku tarifu vien kravas nepievilināt 0

“Ņemot vērā, ka degvielas cenas pasaules tirgos ir samazinājušās un tas ietekmējis arī kravu pārvadājumu pašizmaksu, “LDz Cargo” plāno samazināt 2016. gada tarifus vidēji par trīs procentiem visos pārvadājumu veidos,” norāda “LDz Cargo” valdes priekšsēdētājs Māris Bremze.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 170
Lasīt citas ziņas

Tarifu samazinājums attieksies uz importa, eksporta un iekšzemes pārvadājumiem. Viņš uzskata, ka “LDz Cargo” tarifu politika, kā arī kravu drošība un kvalitatīvais serviss – ātra vagonu aprite un savlaicīga kravu piegāde – ir uzņēmuma priekšrocība konkurencē ar pārējiem Latvijas un citu valstu dzelzceļa kravu pārvadātājiem, ko apliecina stabilie pārvadāto kravu apjomi vairāku gadu garumā.

2015. gada desmit mēnešos “LDz Cargo” pārvadājis 46,6 miljonus tonnu. Tas ir mazāk nekā pērn. “LDz” pārstāvis Māris Ozols teic, ka Lietuvā tarifi uz ostām ir un būs lētāki tāpēc, ka tie ir vairākas reizes augstāki Kaļiņingradas virzienā. “Uz Kaļiņingradas rēķina lietuvieši sedz izdevumus citos virzienos,” skaidro M. Ozols. Viņš piebilst – “LDz'” nākamajā gadā rēķinās ar kravu samazinājumu no Krievijas, kas saistīts ar piemērotajām sankcijām, zemo rubļa kursu, ražošanas kritumu kaimiņvalstī, kā arī vietējo ostu izaugsmes iecerēm. “Varam gūt priekšrocības gadījumā, ja ir auksta ziema un Krievijā Ustjlugas un Primorskas osta aizsalst,” teic M. Ozols.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Latvijas Avīzē” agrāk stāstījām, ka tarifu nediferencēšana uz Ventspils ostu Rīgas brīvostai dod priekšrocības attāluma dēļ. Proti, uzņēmējam ir izdevīgāk kravu atvest līdz Rīgai, nevis vest to 200 kilometrus tālāk uz Ventspili un maksāt papildu tarifu. M. Ozols skaidro – ES ir aizliegts ar tarifiem radīt priekšrocību kādai no ostām, tāpēc šāda pieeja nav iespējama.

Satiksmes ministrijā uzsver: saskaņā ar Dzelzceļa likuma 23. panta otro daļu pārvadātājs savā darbībā ir administratīvi un ekonomiski neatkarīgs. Šī norma izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2012/34/ES (2012. gada 21. novembris), ar ko izveido vienotu Eiropas dzelzceļa telpu (pārstrādāta redakcija), 5. panta 3. punkta, kurā dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumiem paredzētas īpašas tiesības, tajā skaitā brīvi kontrolēt pakalpojumu sniegšanu un realizāciju un noteikt to cenu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.