Mobilā versija
Brīdinājums -2.3°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
24. novembris, 2015
Drukāt

Ar lētāku tarifu vien kravas nepievilināt

Foto - Karīna MiezājaFoto - Karīna Miezāja

“Ņemot vērā, ka degvielas cenas pasaules tirgos ir samazinājušās un tas ietekmējis arī kravu pārvadājumu pašizmaksu, “LDz Cargo” plāno samazināt 2016. gada tarifus vidēji par trīs procentiem visos pārvadājumu veidos,” norāda “LDz Cargo” valdes priekšsēdētājs Māris Bremze.

Tarifu samazinājums attieksies uz importa, eksporta un iekšzemes pārvadājumiem. Viņš uzskata, ka “LDz Cargo” tarifu politika, kā arī kravu drošība un kvalitatīvais serviss – ātra vagonu aprite un savlaicīga kravu piegāde – ir uzņēmuma priekšrocība konkurencē ar pārējiem Latvijas un citu valstu dzelzceļa kravu pārvadātājiem, ko apliecina stabilie pārvadāto kravu apjomi vairāku gadu garumā.

2015. gada desmit mēnešos “LDz Cargo” pārvadājis 46,6 miljonus tonnu. Tas ir mazāk nekā pērn. “LDz” pārstāvis Māris Ozols teic, ka Lietuvā tarifi uz ostām ir un būs lētāki tāpēc, ka tie ir vairākas reizes augstāki Kaļiņingradas virzienā. “Uz Kaļiņingradas rēķina lietuvieši sedz izdevumus citos virzienos,” skaidro M. Ozols. Viņš piebilst – “LDz'” nākamajā gadā rēķinās ar kravu samazinājumu no Krievijas, kas saistīts ar piemērotajām sankcijām, zemo rubļa kursu, ražošanas kritumu kaimiņvalstī, kā arī vietējo ostu izaugsmes iecerēm. “Varam gūt priekšrocības gadījumā, ja ir auksta ziema un Krievijā Ustjlugas un Primorskas osta aizsalst,” teic M. Ozols.

“Latvijas Avīzē” agrāk stāstījām, ka tarifu nediferencēšana uz Ventspils ostu Rīgas brīvostai dod priekšrocības attāluma dēļ. Proti, uzņēmējam ir izdevīgāk kravu atvest līdz Rīgai, nevis vest to 200 kilometrus tālāk uz Ventspili un maksāt papildu tarifu. M. Ozols skaidro – ES ir aizliegts ar tarifiem radīt priekšrocību kādai no ostām, tāpēc šāda pieeja nav iespējama.

Satiksmes ministrijā uzsver: saskaņā ar Dzelzceļa likuma 23. panta otro daļu pārvadātājs savā darbībā ir administratīvi un ekonomiski neatkarīgs. Šī norma izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2012/34/ES (2012. gada 21. novembris), ar ko izveido vienotu Eiropas dzelzceļa telpu (pārstrādāta redakcija), 5. panta 3. punkta, kurā dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumiem paredzētas īpašas tiesības, tajā skaitā brīvi kontrolēt pakalpojumu sniegšanu un realizāciju un noteikt to cenu.

Pievienot komentāru

No bezdarbnieka par uzņēmēju. Šūšanas ateljē īpašnieces Karīnas pieredze (2)Karīna Šveicare bija biroja vadītāja kādā uzņēmumā, bet... kā tas mēdz notikt, pērn palika bez darba. Pirmais ceļš, lai saņemtu bezdarbnieka pabalstu – reģistrēties Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) ar obligāto informācijas noklausīšanos.
Gribi audzēt savas vistiņas, bet nezini kā sākt? Dzērbeniete Daina Šmite dalās pieredzēVistas grib audzēt arvien vairāk cilvēku, taču trūkst zināšanu, ar ko sākt. – Tas nemaz nav grūti, jo vistas ir visvienkāršāk turamie mājputni. Balva par pūlēm – olas, gaļa un mēslojums, – iedrošina dzērbeniete DAINA ŠMITE.
Gāze būs lētāka, piegāde dārgāka? (5)Atvērtā tirgū dabasgāzes rēķins būs vienkāršāks nekā elektroenerģijas rēķins
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+