Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
16. jūnijs, 2015
Drukāt

Evija, Nelda un Paulīne — skolotājas, kuras mācīs domāt un mīlēt savu valsti

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Izglītības programmas "Iespējamā misija" dalībnieces Evija Pumpuriņa (no kreisās), Nelda Kārkliņa un Paulīna Latsone vēlas strādāt skolā, lai mācītu bērniem domāt, būt radošiem un mīlēt savu valsti.

“Dodos strādāt skolā, lai padarītu Latviju par labāko valsti pasaulē,” tik ambicioza ir Paulīnas Latsones iecere. Viņa ir viena no pro­grammas “Iespējamā misija” astotā iesaukuma dalībniekiem. 1. septembrī Paulīna dosies uz Ādažu vidusskolu, lai mācītu tur vēsturi.

“Tikai šogad Latvijas Universitātē (LU) esmu ieguvusi bakalaura grādu vēsturē un meklēju jaunu izaicinājumu. Programmā varēšu gan pati augt, gan mācīt skolēnus. Vēlos veidot Latvijas jauniešus par gudru, pilsoniski un sociāli aktīvu sabiedrības daļu, kam sava valsts un tās vēsture ir svarīga. Vēlos, lai viņi mīl savu valsti,” tā Paulīna skaidro, kāpēc pieteikusies “Iespējamajā misijā”. Viņai jau ir pieredze citu izglītošanā – Paulīna ir skautu un gaidu vadītāja.

Vēsturi, kā arī kulturoloģiju un sociālo zinību mācīs arī Evija Pumpuriņa, kura strādās Stalbes vidusskolā. Evija LU ieguvusi bakalaura grādu politikas zinātnē un filozofijas maģistra grādu, taču pirms dalības misijā strādāja par tulci – teksta redaktori, kā arī vadīja ekskursijas Stūra mājā. Viņa aicinās skolēnus ar gudru ziņu skatīties pagātnē, lai saprastu tagadni un zinātu, ko prasīt no nākotnes. Evija vēlas, lai skolēni domātu, šaubītos, uzdotu jautājumus, kritizētu un argumentētu.

Nelda Kārkliņa vēlas mācīt vizuālo mākslu un mājturību. Viņa ieguvusi bakalaura grādu digitālajā fotogrāfijā un video mākslā, absolvējot Bedfordšīras universitāti Lielbritānijā. Tur Nelda guvusi arī pirmo pieredzi citu izglītošanā, jo mācījusi tur jauniešiem grafikas tehniku. “Misija piedāvā lielisku iespēju izmēģināt spēkus, mācot Latvijas skolā. Turklāt pro­gramma izveidota tā, ka arī pati tās ietvaros varu daudz mācīties. Man gribētos, lai tad, kad man būs bērni, skolās būtu vairāk aizrautīgu cilvēku, kuri tic, ka katrs bērns var,” stāsta Nelda, kurai pagaidām gan vēl nav atradusies piemērota skola.

Jāpiebilst, ka Nelda nav vienīgā, kura dalībai pro­grammā pieteicās pēc studijām ārzemēs. Pļavnieku pamatskolas topošā matemātikas skolotāja Ieva Darviņa absolvējusi Rīgas Ekonomikas augstskolu, bet maģistra grādu ieguvusi Lielbritānijas Atvērtajā universitātē. Tomēr visvairāk jauno pro­grammas dalībnieku – 15 – ir LU absolventi. Kopumā dalībai “Iespējamajā misijā” šogad pieteicās 204 pretendenti, bet uzņēma tikai 21. Liels bija arī skolu “konkurss” – 70 skolas bija pieprasījušas 123 “Iespējamās misijas” skolotājus. Visvairāk programmas dalībnieku – trīs – šogad uzņem Mārupes vidusskola, pa diviem – Ādažu vidusskola un Olaines 1. vidusskola. Lielākā daļa jauno programmas skolotāju mācīs humanitārās jomas mācību priekšmetus.

Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile, kura pirms darba ministrijā pati bija “Iespējamās misijas” direktore, atgādināja, ka izglītības kvalitāte pirmkārt atkarīga no skolotāju un arī skolu direktoru kvalitātes. Gan M. Seile, gan Liepājas 15. vidusskolas direktors Gints Ročāns atzina: “Iespējamās misijas” skolotāji no citiem atšķiras ar svaigu skatu, spēju ģenerēt un attīstīt idejas, nebaidīties tās īstenot.

FAKTI

* Izglītības programmas “Iespējamā misija” ietvaros tiek atlasīti jauni, mērķtiecīgi profesionāļi, kuri nav studējuši pedagoģiju, bet vēlas strādāt skolā. Programmas dalībniekiem tiek nodrošinātas apmācības pedagoģijas un vadības prasmē, kā arī mentors, kas palīdz pārvarēt skolotāja darbā radušās grūtības. Programmas ilgums ir divi gadi.

* Izglītības likums nosaka: “Iespējamā misija” ir tikpat līdzvērtīga jauno skolotāju kalve kā pedagoģijas studiju pro­grammas augstskolās.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+