Mobilā versija
Brīdinājums -2.5°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
23. septembris, 2015
Drukāt

Ar “Rail Baltic” no Rīgas līdz Bauskai – 50 minūtēs. Prezentē modelēšanas rezultātus (14)

Foto: LETAFoto: LETA

Pilnsabiedrības "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis (no kreisās), "Aecom" Baltijas reģiona direktors Arnis Kākulis un "Rail Baltica Estonia" valdes loceklis Indreks Oravs piedalās preses brīfingā, kurā informē par sasniegto progresu "Rail Baltica" projektā, par trases novietojumu un projekta realizācijas gaitu Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

Veiktie modelēšanas rezultāti liecina, ka no Rīgas pasažieru stacijas līdz lidostai pēc dzelzceļa trases “Rail Baltica” būvniecības realizācijas būs iespējams nokļūt 12 minūtēs, līdz Jaunmārupei – 17 minūtēs, līdz Bauskai – 50 minūtēs, līdz Salacgrīvai – stundas laikā, aģentūru LETA informēja pilnsabiedrības “RB Latvija” eksperti.

Kā skaidro eksperti, aktīvi iesaistoties pašvaldībām, iezīmējies projekta otrajā kārtā veidojamais reģionālo staciju tīkls, arī loģistikas un ražošanas teritoriju izvietojums, skaidro pilnsabiedrībā.

Patlaban tehniskie risinājumi izstrādāti mērogā 1:1000, un tie ietver visus principiālos dzelzceļa līnijas un saistīto būvju risinājumus un nodrošina viennozīmīgu priekšstatu par dzelzceļa līnijas un saistītās infrastruktūras jaunveidojamo nodalījuma joslu. Risinājumi veidoti, ievērojot starptautiskos, Baltijas valstu un Latvijas normatīvus un standartus. Noteikts pasažieru vilcienu maksimālais garums – 200 metri, kravas vilcienu maksimālais garums – 740 metri.

“Rail Baltica” dzelzceļa nožogojums paredzēts visā trases garumā, un tā augstums būs vismaz 1,80 metri. Trokšņu barjeras tiek paredzētas atbilstoši skaņas modelēšanas rezultātiem.

Trases plānā ir attēloti dzelzceļa trases tilti pāri upēm, pārvadi un estakādes. Katram tipiskajam šķērsojumam ir izstrādāts šķērsojuma/tilta pretskats un balstu novietojuma vietas.

Izpēte esot pierādījusi, ka nav būtiskas ietekmes uz “Natura 2000” teritorijām, dzelzceļa līnijai šķērsojot Salacas un Vitrupes upju ielejas.

Darbs veikts sadarbībā ar pašvaldībām, pašvaldību un iedzīvotāju darba grupām, organizējot vairāk nekā 40 darba grupu sanāksmes, veicot vairāk nekā 500 individuālu konsultāciju, sarežģītākajās situācijās – tādās kā Salacgrīvā, Limbažos, Sējā, Bauskā – veidojot dialogus starp interešu grupām un vienojoties par iespējamiem risinājumiem. Salacgrīvai un Mārupei izveidotas papildu alternatīvas.

2015. gada oktobrī un novembrī sabiedrisko apspriežu sanāksmēs sabiedrība tiks plašāk iepazīstināta ar izpētes rezultātiem, kas tiek iekļauti Ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumā, kam sekos pašvaldību lēmumi, lai izvēlētu labāko “Rail Baltica” trases novietojumu Latvijā.

Kā ziņots, dzelzceļa trases “Rail Baltica” izbūves laikā Latvijā tiks skarti mazāk nekā 1000 īpašumi, šodien starptautiskās konferences “Top “Rail Baltica” dzelzceļš” mediju brīfingā informēja pilnsabiedrības “RB Latvija” pārstāvis Neils Balgalis.

“Rail Baltica” pārstāvji no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas šodien informēja, ka projekta attīstība visās trīs Baltijas valstīs ir aptuveni vienādā stadijā. Tāpat neesot problēmu ar robežas šķērsošanas punktiem, proti, Latvija panākusi vienošanos gan ar Igauniju, gan ar Lietuvu.

Kā ziņots, šodien konferencē tiks sniegta aktuālā informācija par sasniegto progresu ātra, droša un videi draudzīga dzelzceļa savienojuma ar Eiropu “Rail Baltica” veidošanā, par trases novietojumu un projekta realizācijas gaitu Latvijā, Igaunijā un Lietuvā, informē konferences organizatori.

“Rail Baltica” trase 265 kilometru garumā stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldību teritoriju. “Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.

Pievienot komentāru

Komentāri (14)

  1. Ar auto man Bauska 30 min, lidosta 5 min. Pieturas Latvijā gan nav paredzētas, tā ka var tikai pafantazēt. Bet uz lidostu par pārsimt štukām var atvilkt sliedes no Imantas vai Zolitūdes. kartē nevienu māju pat ceļā neuzrāda, kas būtu jānojauc. Dārgākais būtu viadukts pār Jūrmalas šoseju. Nezinu, varbūt lētāk ir šoseju nedaudz ielaist zemē.

  2. Ne jau uz lidostu tas RB ies bet uz ostu. Tagad Magons sēž kurķī. Varbūt varam to cilpu kancelēt tomēr? Tas sadārdzina un rada vairāk klapatu kā ieguvumu

  3. Rīga- Bauska ir nedaudz vairāk kā 70 km. Ar mašīnu var aizbraukt 53 min. Vsi tie būs kravas vilcieni

  4. 50 min.?
    ar autobusu 20min.ilgāk! ha ha!

  5. Cik pieturu būs Latvijā? Ko šis railis ko dos vietējai satiksmei? Rakstā par to neko neatrodu, bet citur meklēt slinkums. Laikam jau grafistam taisnība …

    • Одна, максимум – две остановки. Сказано, что на всём протяжении трассы будет забор, то есть это ж.д. линия физически разделит всю страну на части, но нигде не сказано, как эти части будут соединены и за чей счёт. Как будет пахать свои земли фермер, чья земля будет поделена на части этой трассой? А что будет с дикими зверями в лесах?
      И ещё. Не может быть высокоскоростного пассажирского движения и одновременного грузового движения по одним и тем же путям. Это опасный абсурд.

      • Randy, BRD & Latvija, EU Atbildēt

        Cien ‘grafist’, juus uzskataat ka Vaacijas dzelzcelja sisteema ir ‘biistams absurds’? Pie mums visi vilcieni, gan ICE gan IC, gan kravas vilcieni lielaako tiesu iet pa vienaam un taam pasham sliedeem. Ir iznjeemuma trases pa kuraam brauc tikai ICE. Attieciibaa uz RailBaltika – plaanotie aatrvilcieni, cik liekas, buutu nevis ICE- bet driizaak IC-analogi. Nevajag jaukt RailBaltika ar speciaalajaam aatrvilcienu traseem, kaa piemeeraam TGV Francijaa.

        • Уважаемый, на Дойче Бафф порядка может быть и больше чем у нас, но даже там у вас грузовые поезда не ездят со скоростью 250 км в час, а трёх путные участки это практически норма. Грузовое движение от пассажирского технологически максимально отделено, а там где это не возможно, пассажирские поезда едут со скоростью грузовых. А на этой нашей линии, скорость движения пассажирских поездов планируется 270-250 км в час, практически при полном отсутствии промежуточных станций. Разве можно говорить об организации грузового движения в таких условиях?

  6. Да не слушайте вы этих манагеров придурков. Среди них нет ни одного специалиста железнодорожника или даже строителя. Одни ландшафтные дизайнеры .., да специалисты по распилу бабла. Ух они вам понастроят….

  7. Kas tad tas par ātrumu- līdz Bauskai 50 min.? Vajadzētu 30 min., tad ir kāda jēga tādam dz-ceļam. Vilciena ātrums būs kā Rīga-Ērgļi 100km 4 stundās?

  8. Operatīva Tuvo Austrumu un Z-Āfrikas bēgļu nogādāšana vēlamajā vietā – ātri, ērti, bez liekām problēmām pie sienām un dzeloņstiepļu aizžogojumiem! Tā turēt!!

  9. paskatieties uz to trasi kā krīt acīs tas līkums uz lidostu, tur vilciens vilksies un kavēsies tik te dažu ambiciju dēl. saprātigi un loģiski būtu trasi buvet taisni un staciju vietā kur pie rīgas pienāk. tālāk ātrgaitas transporta līnija cauri pilsetai uz lidostu. pasažieriem nebutu problēnu to izmantojot pārsēsties, un ari vilciens nekavētos. mazāk īpašumus skatru jo butu 2 līnija nevis cilpa, un ari pilsētnieki varetu izmantot papildus transporta līdzekli bet tad tas butu jāceļ par savu naudu, vai jāmeklē kautkāds cits fonds kas finansē, zem rail baltik to nevaretu pabāzt un tik daudz naudas ietu secen…..
    tāpec ari tādi neloģiski stulbi risinājumi

    • Ja tā trase neienāk Rīgas Centrālajā un lidostā, bet pabrauc garām Rīgai kaut kur pie Salaspils, tad nav redzama vispār nekāda jēga Latvija no šī projekta. Mums (latviešiem) vajadzētu visiem vairāk domāt par savām interesēm, nevis rūpēties par to, cik ātri un komfortabli igaunis vai leitis varēs izšauties cauri Latvijai.

No bezdarbnieka par uzņēmēju. Šūšanas ateljē īpašnieces Karīnas pieredze (2)Karīna Šveicare bija biroja vadītāja kādā uzņēmumā, bet... kā tas mēdz notikt, pērn palika bez darba. Pirmais ceļš, lai saņemtu bezdarbnieka pabalstu – reģistrēties Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) ar obligāto informācijas noklausīšanos.
Gribi audzēt savas vistiņas, bet nezini kā sākt? Dzērbeniete Daina Šmite dalās pieredzēVistas grib audzēt arvien vairāk cilvēku, taču trūkst zināšanu, ar ko sākt. – Tas nemaz nav grūti, jo vistas ir visvienkāršāk turamie mājputni. Balva par pūlēm – olas, gaļa un mēslojums, – iedrošina dzērbeniete DAINA ŠMITE.
Gāze būs lētāka, piegāde dārgāka? (5)Atvērtā tirgū dabasgāzes rēķins būs vienkāršāks nekā elektroenerģijas rēķins
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+