Mobilā versija
Brīdinājums +1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
26. oktobris, 2016
Drukāt

Nekas nav jānojauc, bet mirušie pacietīs: Apkaimes iedzīvotāji ironizē par “kapu tramvaju” (13)

Skanstes tramvaja trasi iecerēts izbūvēt pa Senču ielu, kur jau pašlaik ir šauri un viena kapliča jau atrodas gandrīz vai uz trotuāra. "Rīgas satiksme" teic – patlaban vēl nav iespējams spriest par konkrētām vietām, kuras skars tramvaja līnija. Taču pamata iecere esot nepārkāpt Senču ielas sarkanās līnijas. Foto - Timurs SubhankulovsSkanstes tramvaja trasi iecerēts izbūvēt pa Senču ielu, kur jau pašlaik ir šauri un viena kapliča jau atrodas gandrīz vai uz trotuāra. "Rīgas satiksme" teic – patlaban vēl nav iespējams spriest par konkrētām vietām, kuras skars tramvaja līnija. Taču pamata iecere esot nepārkāpt Senču ielas sarkanās līnijas. Foto - Timurs Subhankulovs

Kā ieceri par tramvaja līnijas izbūvi vērtē maršruta apkaimes iedzīvotāji?

Diāna Kuļikova, mikrobioloģe, dzīvo “Skanstes virsotnēs”: “Skanstes rajona iedzīvotāji ir pelnījuši labākas iespējas, kā nokļūt līdz centram. Tāpat arēnai “Rīga” un olimpiskajam centram ir diezgan daudz apmeklētāju, kam būtu nepieciešams ērts transports. Ne visiem šejieniešiem ir savas privātās automašīnas. Arī es pati bieži izmantoju sabiedrisko transportu, lai nokļūtu darbā. Tādēļ uzskatu, ka jaunu tramvaja līniju būvēt ir vērts, un būs gana daudz pasažieru. Rīgas domei, iespējams, ieceri vajadzēja veiksmīgāk komunicēt ar sabiedrību.”

Inga Gorbunova, publiciste, dzīvo Skanstē: “Neatbalstu Skanstes tramvaja līnijas izveidi. Izbūvēt tramvaja līniju tomēr nav gluži tas pats, kas ieviest jaunu autobusa maršrutu. Tāpēc, lai ko tādu sāktu, jābūt argumentiem, kas pārliecina vairāk par to, ka “70 miljoni paliks neapgūti”. Piekrītu ekspertiem, ka Skanstes tramvaja līnijai kā lokam ap centru būtu jēga tikai tad, ja būtu izbūvēts Hanzas šķērsojums un, apbraucot centru, ar tramvaju varētu tikt uz Pārdaugavu. Tagad jēgu tiešām neredzu. Arēnā “Rīga” pasākumi nenotiek katru dienu, un tur var itin ērti nokļūt ar sabiedrisko transportu, kas kursē pa Valdemāra ielu. Savukārt cilvēki, kuri var atļauties iegādāties dzīvokļus Skanstes jaunajos projektos, ar tramvaju brauks varbūt tikai gadījumā, ja būs zaudējuši derībās vai arī kredīta slogs būs tik smags, ka vairs ne auto atļauties, ne spēka kājām paiet. Bet vai tādēļ jāpārapbeda cilvēki, jārada ilgstošs satiksmes haoss? Nav grūti iztēloties, kā noritēs šie būvdarbi!”

Alise, viesmīle, strādā “Skanstes virsotnēs”: “Skanstei ir vajadzīgs tramvajs vai kāds cits jauns sabiedriskā transporta maršruts, lai būtu ērtāk nokļūt šai apkaimē. Es pati dzīvoju ārpus Rīgas, un no savas pieturas līdz darbam eju kājām 20 minūtes. Ja šeit būtu tramvajs, es to noteikti izmantotu. Un līdzīgi, manuprāt, domā daudzi šejienieši. No otras puses, es nevēlētos, lai šis tramvajs ietu gar kapiem. Kapi man asociējas ar klusumu un mieru. Bet, izbūvējot tramvaju, noteikti rastos lieks troksnis. Tādēļ vajadzēt domāt par alternatīvu maršrutu.”

Andrejs, komunikācijas speciālists, strādā Senču ielā: “Pats esmu no laukiem, tādēļ spēju novērtēt to estētisko baudījumu, kas pašlaik vērojams Skanstē, kur ir lieliskas iespējas brīvā dabā pastaigāties un sportot, nav trokšņa un mašīnu. Vai tiešām tur plāno intensīvu apbūvi, izbojāt skaisto teritoriju!? Labāk būtu tur uzbūvējuši kādu atpūtas kompleksu. Ar pašreizējo Skanstes apkaimes iedzīvotāju skaitu nekādas lielas vajadzības pēc tramvaja ierīkošanas nav. Manuprāt, te ērtāk satiksmi organizēt, izmantojot autobusus, trolejbusus vai mikroautobusus.”

Iveta, tautas daiļamata meistare, dzīvo Senču ielas apkaimē: “No Rīgas domes gribētos dzirdēt vairāk piedāvājumu par iespējamiem tramvaja maršrutiem. Vai tad šī ir vienīgā septiņu metru josla Rīgā, kur var izbūvēt tramvaju? Man nepatīk veids, kā šī iecere tiek īstenota. Šis, protams, ir vienkāršs variants, jo nekas nav jānojauc, savukārt mirušie pacietīs. Bet pareizi tas nav. Runājot par Eiropas finansējumu un pašas Rīgas līdzmaksājumu, šķiet, pilsētas vadība nedomā par šā ieguldījuma atpelnīšanu. Un tas nav pareizi galvaspilsētas attīstībai.”

Viesturs, audiospeciālists, dzīvo Senču ielas apkaimē: “Jaunā tramvaja projekts atgādina biznesa inkubatora ideju. Nav vēl ne tāmes, ne citu vajadzīgo dokumentu, bet jau sāk kaut ko darīt. Slepenība un steiga var liecināt, ka kaut kas šajā iecerē nav tīrs. Sabiedrībai ir pārāk maz informācijas, lai izvērtētu tramvaja nepieciešamību. Gribētos plašākus skaidrojumus no Rīgas domes vadības. Turklāt – vai ir vērts 70 miljonus ES naudas un vēl 20 miljonus pašvaldības finansējuma ieguldīt nepilnos četros kilometros sliežu, kas noderēs samērā mazam cilvēku lokam? Tur taču visu var kājām izstaigāt. Citām teritorijām tramvajs ir vairāk nepieciešams. Absurda šķiet arī noslogotās Senču ielas izmantošana.”

Uzziņa

* Piesaistot 70 miljonus eiro Kohēzijas fonda līdzekļu, Rīgā plānots izbūvēt jaunu tramvaja līniju, kas savienos 6. tramvaja maršrutu Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojumā un 5., 9. tramvaja maršrutu Pētersalas ielā.

* Projekta ietvaros plānots izbūvēt tramvaja sliežu ceļu 3,6 kilometru garumā maršrutā: Sporta iela–Skanstes iela–Zirņu iela–Senču iela–Pērnavas iela.

Pievienot komentāru

Komentāri (13)

  1. Es pati dzīvoju ārpus Rīgas, un no savas pieturas līdz darbam eju kājām 20 minūtes. Ja šeit būtu tramvajs, es to noteikti izmantotu.
    ———————–
    Meitenīt, staigā vien kājām, laba rīta rosme!!! Vecumā būsi pateicīga, ka uz ateju ar mašīnu nebrauci!!!

  2. Tramvajs iet arī gar citiem kapiem, un nekas. Es piekrītu iecerei, jo uzskatu, ka vairāk jādomā par dzīvajiem, nevis par tiem, kas jau citā saulē. Šobrīd tā teritorija ir tik nekopta, celiņi slideni no lapām, ziemā apledojuši, izdrupuši, gaisma nedeg vakaros, bailīgi un tumši. Jāsaņem visa drosme, lai tos šķērsotu, tāpēc tramvajs nekkādu postu nenodarīs, jo aizņems tikai kādu nelielu joslu, bet varbūt tiks sakopti un sakārtoti arī visi pārējie kapi. Turklāt Barona un Pumpura kapi ir pavisam otrā pusē, pie Klijānu ielas, tā kā nevajag demagoģēt, tie tur arī paliks.

  3. Cik kapiņus un kuru teritoriju tie dižie bļāvēji Lielajos kapos ir sakopuši? Viņi tur vispār ir apskatījuši, pa kurieni tas tramvajs plānots?

  4. a, cik pieturas bus posma no Brivibas lidz Miera ielai?

  5. Bet kur palikusi kadreizejie solijumi izbuvet Tramvaja liniju lidz Brivdabas Muzejam ? Kapec cilvekiem, lai to apmekletu, ir jasezas papildus transportaa un jamaksa par vienu pieturu ?

  6. Tāda līnija būtu pat ļoti vajadzīga, jo stipri saīsinātu ceļu no Zemitāna stacijas apkārtnes līdz ostas teritorijai Liels laika ietaupījums.

  7. Rīgas teritorijā nav Atbildēt

    nav neviena kvadrātmetra, kur kāds reiz nebūtu miris vai apglabāts.

    • Pa tiem(nu jau – bijušajiem)kapiem cilvēki ar suņiem staigā un tur tos dirsina. Nevienu tas nesatrauc. Nebūtu par pilsētas galvu Ušakovs, par to tramvaja līniju neviens nerakstītu. Viena lieta ir neciest krievus, bet pavisam cita ir čakarēt smadzenes padarot citus par plānprātiņiem. Lielo kapu nākotne ir pilsētas parks – un tramvajam ar to pilnīgi nav nekāda sakara un tā parka apkārtne tāpat ar laiku ir jāsakopj. Latvija pastāv ilgāk kā pirmo reizi un nespēj sakārtot īpašumtiesības un sakopt savu valsts ideju atdusas vietas.

  8. Skaidrs,ka projektu veidotāji atkal bāzīs savās kabatās śtukus

  9. vērtē iedzīvotāji Atbildēt

    Skanstes tramvajs – fiksa ideja, kas, visticamāk, jau tradicionāli beigsies ar krimināllietu … A huļi?

  10. ko nu kurina kaislibas Atbildēt

    un turpina melot, ja jau skaidri definets ka jāiekļaujas esošās ielas izmēros, bet kapu aizstāvji vienalga vaimanā kā aizkauti. jus tos kapus sakopāt? lapas nogrābtas vai kā vienmēr? pie tādas kapu aizstavibas tur tagad jāspīd un jālaistās kā runča pautiem , bet kautkā nemana patriotu rosibu pa tiem kapiem

Egils Līcītis: Valdības ideoloģijaAtskaitīdamies parlamentā, premjers Māris Kučinskis runāja diezgan skaidrā valodā, de iure proklamēdams pašrocīgi vadīto valdību kā nacionāli konservatīvu.
Ērika Oša zīmējums
Ēriks Ošs. Kāpēc man alga izmaksāta rubļos?

Kādā valūtā nodokļi, tādā arī alga

Ministru prezidents Māris Kučinskis pagājšnedēļ Saeimā uzstājās ar ikgadējo ziņojumu par valdības paveikto un iecerēto. Savā uzrunā viņš mudināja strādāt pie uzņēmējdarbības vides uzlabošanas, kā arī rosināja apsvērt iespēju ļaut uzņēmējiem iespēju maksāt nodokļus citās valūtās. “Vēl, domājot par izcilu uzņēmējdarbības vidi, kāpēc mums liegt uzņēmējiem iespēju maksāt nodokļus arī citās valūtās, ne tikai eiro? Es te neredzu nekādas problēmas. Domāju, nevienam nav noslēpums, ka Helsinku “Stockmann” lielveikalā pircējs, maksājot skaidrā naudā, var norēķināties arī Krievijas rubļos. Kas ir ieguvējs? Pircējs, uzņēmējs un Somijas valsts – tātad tās iedzīvotāji. Mums jādomā arī par šādām iespējām.”

Lasītāju aptauja
Izlasot interviju ar vēsturnieci, jutu aizvainojumu senču vietā... (9)“Latvijas Avīze” novembrī publicēja sarunu ar vēsturnieci Inetu Lipšu “Latvieši nezināja, nevis negribēja”. Tā izraisījis rezonansi. Savas pārdomas ir atrakstījusi Brigita Blite.
Kā vērtējat politiķu piemēru, pašiem kūtri iesaistoties zemessardzē?
Draugiem Facebook Twitter Google+