Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Sestdiena, 3. decembris, 2016
25. maijs, 2015
Drukāt

Ar tranzīta mugurkaula misiju. Saruna ar “Latvijas dzelzceļa” valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni (4)

Foto - Ivars BušmanisFoto - Ivars Bušmanis

Uģis Magonis

Valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis intervijā “LA” par tām kravām, kas, iziedamas cauri Latvijai, pelna naudu.

– Pirms intervijas padomāju: “Latvijas dzelzceļa” darba mēraukla ir pārvestās tonnas – tas, kas jums nepieder. Īpašumā jums ir “tikai” sliedes. Vai zināt, cik kilometru?

– Kad sāku strādāt, bija 2569 km sliežu, tagad aktīvi darbam tiek izmantoti 1860 km, bet pavisam “LDz” īpašumā šobrīd ir sliedes 2214 km garumā. Desmit gadu laikā par 355 km mazāk.

– Demontējāt Liepājas–Ventspils līniju, kuru pēc tam veda ar kuģiem uz Ķīnu?

– Nebija jēgas to turēt. No vienas puses, līnija bija aizaugusi, un, no otras puses, sliežu posmus zaga. Tur, kur tos nelieto, laiku pa laikam uzdarbojas metāllūžņu zagļi. Nekad nav bijis tā, ka nozog sliedes posmā, pa kuru kursē vilcieni.

– Parēķināsim. Viens metrs sver 610 kilogramus. Par tonnu metāllūžņu tagad maksā 210 eiro. Ja nojauc visu 3500 km sliežu ceļu un nodod metāllūžņos, var saņemt gandrīz 450 miljonus eiro. Bet pa šiem sliežu ceļiem jūsu meitasuzņēmums “LDz Cargo” ved kravas, un jūs gadā nopelnāt vairākus desmitus miljonu eiro. Aizpērn 80 miljonus, pērn – 10 miljonus eiro. Sliedes sen jau atpelnītas.

– Mēs esam infrastruktūras pārvaldītājs. Tiešā veidā naudu pelnām, iekasējot par infrastruktūras izmantošanu. Esam ieinteresēti lielākā kravu pārvadāšanā, lai kas tās vestu – jo vairāk brauks, jo vairāk iekasēsim. Izīrējam arī lokomotīves un vagonus, bet, protams, koncerna ietvaros lielākā nauda ienāk no kravas pārvadājumiem, ko veic mūsu meita “LDz Cargo” (70% no visas pārvadātās kravas).

No pārvadātajiem 57 miljoniem tonnu kravu 44 miljoni pērn bija Krievijas kravas.

Pat ja būs tikai 10 miljoni tonnu kravu, kompānija nebankrotēs. “Latvijas dzelzceļš” būs vienmēr – mazāks, nodarbināti mazāk cilvēku, starp citu, peļņa varbūt pat būs lielāka nekā tagad, taču budžetā iemaksātā nodokļu masa būs krietni mazāka. Mūsu misija būt tranzīta mugurkaulam. Tas ne vienmēr ceļ peļņas rādītājus. Jo vairāk mēs pārvadājam, jo spēcīgāki esam. Jo vairāk nodokļos samaksājam, jo vairāk valstī patērējam.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Un kur palika jautājums par meitasuzņēmuma sponsorēto pretvalstisko literatūru? Vai tiešām tikai tagad notiks pasažieru staciju modernizācija? Kurš vainīgs pie kavēšanās? Reāli jau nekas un nekur nenotiks- tukšs magoņisa bazars. Labāk savu dzimeni ar kgb atzīmēs

  2. Domāju, ka šis cilvēks ir Krievu specdienestu upuris.

    Un ir uzāķēts ar primitīvākajām klasiskajām specdienestu metodēm: nauda un sieviete.
    Gribu, lai viņš atstāj savu amatu.

  3. bet neuztraucies, Uģi, prokuratūrai ir ļoti labi zināms par sliežu un vēl citiem interesantiem darījumiem! Gaidi viesus!

  4. Dīvaini, tā arī palika neatbildēts jautājums, kur palika nauda par demontētajām sliedēm Ventspils-Liepāja? Un cik lielā apmērā? Uģim šāds jautājums “ĻOTI” patiktu!!!

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+