×
Mobilā versija
+16.8°C
Mirta, Ziedīte
Piektdiena, 20. aprīlis, 2018
29. janvāris, 2018
Drukāt

Arī Kurzeme gatava samazināt reisus (5)

Foto no arhīvaFoto no arhīva

Atšķirībā no Latgales un Vidzemes Kurzemes plānošanas reģions (KPR) norāda, ka būs nepieciešama vairāku autobusu maršrutu slēgšana.

“Skaidrs ir tas, ka tie autobusu maršruti, kurus izmanto skolēni un iedzīvotāji, kuriem tā ir vienīgā iespēja tikt uz darbu, pilnībā slēgti netiks,” uzskata Kurzemes plānošanas reģiona sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere.

Kopumā Autotransporta direkcijas (ATD) priekšlikumos Kurzemes reģionā piedāvāts veikt reisu samazinājumu vairāk nekā 25 maršrutos un arī vairākus no tiem slēgt. Izskatās, ka Ventspils novadā izmaiņas būs vislielākās: ieteikts slēgt maršrutu Ventspils–Blāzma–Ugāle–Usma–Ugāle. To izmanto pavisam nedaudz cilvēku, reizēm pat neviens, bet valsts dotācija ir apmēram 90%. Šim maršrutam ir alternatīvas. Pagasta pārvalde ierosinājusi šo maršrutu slēgt un ceļa posmu iekļaut citos maršrutos, lai Usmas iedzīvotāji varētu nokļūt Ventspilī, jo pašreiz autobuss nobrauc apmēram 100 kilometrus un biļete līdz Usmai maksā trīsarpus eiro. Tiek ierosināts slēgt arī maršrutu Ventspils–Maz­irbe. “Autobuss kursē vasaras sezonā, tādēļ šis maršruts nekalpo tam, lai iedzīvotāji nokļūtu darbā, skolēni – skolā. Iespējams, samazināsim dienu skaitu, kad autobuss kursē. Piemēram, četru dienu vietā rosināsim atstāt vienu, bet pagarinot maršrutu līdz Kolkai, lai būtu vairāk braucēju,” pamato V. Brūdere.

Citādāka situācija ir Kuldīgas un Talsu novados. “Ir ieteikts slēgt maršrutu Talsi–Kuldīga, bet satiksmi starp pilsētām nodrošina arī maršruts Liepāja–Talsi,” stāsta KPR pārstāve. Savukārt Saldus novada maršrutam Druva–Draudzība tiks izvērtēts biežums.

Brīvdienās ieteikts samazināt reisu skaitu Liepājas–Ventspils autobusiem. Tāpat reisu skaita izmaiņas varētu skart tālsatiksmes autobusus, kas no galvaspilsētas kursē uz Kurzemes lielākajām pilsētām – Liepāju, Ventspili, Kuldīgu, Talsiem un Saldu. “Šeit ir nepieciešams izvērtēt atsevišķus reisus nedēļas nogalēs. Precīzāk – autobusu piepildījumu. Cik pasažieru pārvietojas? Šobrīd daudzi autobusi kursē ik pēc stundas, tā vietā varētu palielināt intervālu starp reisiem, piemēram, autobuss brīvdienās kursētu ik pēc pusotras divām stundām,” prāto V. Brūdere.

Pārmaiņas nepieciešamas arī tālsatiksmes marš­rutā Pāvilosta–Kuldīga–Tukums–Rīga. “Šobrīd šajā maršrutā autobusi kursē kā gliemeži. Autobuss no Pāvilostas iziet no rīta ap pulksten četriem un Rīgā ienāk 8.00. Piekritīsiet, ka tādā agrumā tas ir ļoti daudz?” retoriski jautā V. Brūdere.

Šobrīd KPR gaida attiecīgo pašvaldību apstiprinājumu, lai 2. februārī Sabiedriskā transporta padomes sēdē varētu sniegt savu vērtējumu, kuri reisu optimizācijas priekšlikumi tiek akceptēti, kuri ne. “Nedrīkst arī pārforsēt un pārāk daudz reisu noņemt. Arī biļetes cenu reģionālajos autobusos paaugstināt nedrīkst, jo tādējādi ar autobusu pārvietosies vēl mazāk cilvēku. Vai vispār izvēlēsies nebraukt. Mūsu reģionam ir vēl viena īpatnība. Salīdzinot ar citiem, Kurzemē iedzīvotājiem praktiski nav iespēju izmantot pasažieru vilciena pakalpojumus. Ko nevar teikt par Zemgali, Vidzemi un Latgali. Mums ir tikai piektdienas vakaru vilciens Rīga–Liepāja un svētdienas vakaru vilciens Liepāja–Rīga,” rezumē KPR sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja.

“LA” 22. janvāra avīzē jau rakstīja, ka arī Zemgalē ir gatavi pārmaiņām un šajā reģionā vislielākais maršrutu samazinājums skars Aizkraukles, Dobeles un Jēkabpils apkaimi.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Cūcība! Vasarā nolēmu paiet ar kājām gar jūras krastu, spēks pietika noiet līdz Miķeļtornim, paldies Dievam, ka bija mazais busiņš, kas mani aizveda līdz Ventspilij. Viss tiek palēnām iznīcināts un likvidēts.

  2. Tā ir absolūta nelietība pret valsts iedzīvotājiem! Birojos sēdošie un ar saviem dienesta un personiskajiem limuzīniem pārvietojošies pārgudrie ierēdņi pat iedomāties nespēj, cik neapskaužamā situācijā nospiesta tauta parastā: skolas, darba vietas, slimnīcas, iestādes, kur kārtot svarīgus dokumentus – aiz desmitiem un simtiem km. Par kādām ģimeniskām vērtībām, morālo un fizisko labsajūtu, gala beigās – patriotismu- var būt runa tik pretsociālos apstākļos, kādi pašlaik valda Latvijā? Mazi bērņuki uz visu dienu, vai pat nedēļu tiek aizrauti uz desmitiem km tālu skolu, vecs tantuks tiek ievietots cita rajona slimnīcā, bet norūpējies vecītis viņu pat apciemot nevar, jo sabiedriskā transporta pieejamos laikos NAV!? Strādājošie cilvēki mēnešiem ilgi nevar nokārtot sev svarīgus dokumentus, jo strādā vienā rajonā, bet deklarēti citā, taču normāla satiksme starp tiem nepastāv!? Šādu uzskaitījumu var turpināt bezgalīgi. Bet jūs tik ceļat cenas un noņemat reisus, Fui, kauns!
    Bet iespēja normalizēt valsts lielākās daļas pamatiedzīvotāju sadzīvi, protams, pastāv. Ja oficiālie valsts atbalstītie autotransporta uzņēmumi nespēj nodrošināt normālu reisu pieņemamos laikos un dienās skaitu, tad ir jādod atļauja vietējām pilsētu, novadu, pagastu un ciemu pašvaldībām kopā ar vietējiem pilsoņiem organizēt vietēju oficiālu transportu pakalpojumus nepieciešamajos virzienos, laikos un reisu daudzumā. Tā notiek lielākajā daļā pasaules valstu un iedzīvotāju sadzīve ir kaut cik normāla un tie pat zināmā mērā ir apmierināti ar savu valsti…

  3. Saldus pilseta autobuss Druva-Draudziba sestdienas un svetdienas kurse ar partraukumu no plkst.13.00-16.00.Vai tas ir normali?Ko vel saisinat?

  4. Kā Kabiles iedzīvotāji var nokļūt Kuldīgā un pārbraukt mājās,tas ir novada centrs. Par to nav padomāts.

Draugiem Facebook Twitter Google+