Mobilā versija
-2.6°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
15. oktobris, 2013
Drukāt

Ārlietu ministrija aicina darba devējus veikt darbinieku apdrošināšanu

Foto-LETAFoto-LETA

Apdrošināties nepieciešams ne tikai Latvijas valstspiederīgajiem, kuri ceļo uz ārvalstīm tūrisma nolūkos, bet arī tiem, kuri dodas darba komandējumos, aģentūru LETA informēja Ārlietu ministrijā.

Ministrija uzsver, ka pēdējā laikā ir palielinājies konsulārās palīdzības gadījumu skaits, kuros nelaimes gadījumos ārvalstīs cieš Latvijas autopārvadātāju uzņēmumu darbinieki, kuri nav bijuši apdrošināti, tajā skaitā valstīs, kurās nav Latvijas diplomātiskās vai konsulārās pārstāvniecības, kā arī valstīs ar nestabilu drošības situāciju.

Jāakcentē, ka gadījumos, ja darbinieks nav bijis apdrošināts, repatriācijas procesa organizēšanā ir jāiesaistās personas darba devējam. Gadījumos, ja persona ir apdrošināta, finansiālo jautājumu un nepieciešamo formalitāšu kārtošanu uzņemas apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējs, kurš pārzina noteiktās prasības un tradīcijas attiecīgajā valstī, tādējādi repatriācija var tikt risināta operatīvi.

Tā, piemēram, nesen Afganistānā pēkšņi mira autopārvadātājs no Latvijas. Darba devējs nebija autovadītāju apdrošinājis, un, lai nokārtotu personas repatriāciju uz Latviju, tika iesaistīta ne tikai Latvijas vēstniecība Uzbekistānā, bet arī citi gan Latvijas, gan ārvalstu civilie un militārie dienesti. Tādējādi personas mirstīgo atlieku pārvešanai tika iztērēti ievērojami iepriekš neparedzēti Latvijas nodokļu maksātāju līdzekļi. Šādās situācijās minētās funkcijas būtu jāuzņemas apdrošināšanas pakalpojuma sniedzējam, tikai nepieciešamības gadījumā iesaistoties Latvijas pārstāvniecībām.

Ārlietu ministrija aicina Latvijas darba devējus būt atbildīgiem un obligāti veikt savu darbinieku apdrošināšanu pirms došanās komandējumos ārpus Latvijas.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+