“Nordekas” autobuss Rīgas starptautiskajā autoostā.
“Nordekas” autobuss Rīgas starptautiskajā autoostā.
Foto-LETA

Arodbiedrība: “Nordeka” īpašnieks šoferus uzskata par vergiem 4

Autobusu firmas “Nordeka” lielākais īpašnieks Juris Savickis šoferus uzskata par vergiem, kuriem viņam jāvergo, aģentūrai BNS norādīja arodbiedrības “LABA” valdes priekšsēdētājs Raimonds Gailis.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Viņš atzīmēja, ka arodbiedrība pašreiz ir izvirzījusi maksimālās prasības algu palielināšanai, un ir gatava sarunām, tomēr Savickis, pēc Gaiļa teiktā, ir principiāli iestājies pret šī jautājuma risināšanu. “Mēs esam izvirzījuši maksimālās prasības, un esam gatavi sarunām soli pa solim, un, ja stundas tarifa likmi nevar palielināt šobrīd, tad kad to var palielināt. (..) Bet es saprotu, ka uzņēmuma īpašnieks ir principiāls šajā pozīcijā. Viņš uzskata cilvēkus par vergiem, kuriem ir jāvergo viņa labā, un nav gatavs vispār principiāli šādu jautājumu runāt,” teica Gailis.

Pēc viņa sacītā, arodbiedrības un “Nordeka” vadības pārstāvjiem piektdien, 7.novembrī, bijušas pārrunas par to, vai darba devējs vispār būtu gatavs diskutēt par darba algas palielināšanu, tomēr Savicka pārstāvis informējis, ka akcionārs šādas sarunas nav gatavs sākt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gailis arī atzina, ka streikojošo šoferu skaits – kopumā streikam pieteikti 22 – neietekmēs “Nordeka” darbu, tomēr uzsvēra, ka, saucot atpakaļ no atvaļinājumiem nestreikojošos šoferus, tiek pārkāpta darba likumdošanu. “Protams, ka tas viņiem neradīs apgrūtinājumu, bet tas uzliek papildus darbu tiem, kas atrodās atvaļinājumos vai savās brīvdienās. Tātad “Nordeka” kārtējo reizi uz vadītāju rēķina pārkāpj darba likumdošanu. Viņi piespiež strādāt virsstundas, piespiež nākt no atvaļinājuma, un tā ir viņu kārtējā klasiskā nelikumība, ko viņi visus šos gadus ir veikuši,” teica Gailis.

Kāds no pusmūža vecuma šoferiem norādīja, ka viņš savam jaunajam pāriniekam teicis, lai nepiedalās šodien notiekošajā akcijā, jo viņam kā jaunam cilvēkam varētu būt vairāk ko ciest, ja sekos kādas sankcijas. Tieši tas nav teikts, bet bijuši mājieni, ka par piedalīšanos streikā varētu sekot atlaišana.

Darbinieki sūdzas, ka, strādājot virsstundas, nākas “kā sunim dzīties pakaļ grašiem”. Taču pozitīvi viņi izsakās par to, ka tehnika ir kārtībā, jo tiek nodrošināti remonti un apkope, tāpat arī alga tiek maksāta regulāri un uzņēmums maksā nodokļus, kas nodrošina sociālās garantijas. Tomēr līdz ar to viņi secinājuši, ka uzņēmums “par tehniku rūpējas, bet par darbiniekiem – nē”. Ne visiem šoferiem gan tiek nodrošināti jaunākie autobusi.

Daži streikotāji vērsa uzmanību, ka “Nordeka” esot liela administrācija, kuru varētu samazināt, daļēji iegūstot līdzekļus algu celšanai. Tāpat taisnīgi neesot tas, ka pašiem vadītājiem ir jāmaksā par strādāšanai nepieciešamās digitālās vadītāja kartes izgatavošanu un jāsedz citi līdzīga veida izdevumi apmēram 100 eiro apmērā. Šoferiem arī neesot veselības apdrošināšanas.