Natālija Točiļenko. Publicitātes foto

Ārsta kabinetā nav jāuzklausa mediķa domas par valsts valodu. MFD Veselības grupa pēc LA raksta 96

“Latvijas Avīzes” portāls “la.lv” publicē daudzprofila veselības aprūpes iestādes “MFD Veselības grupa” valdes priekšsēdētājas Natālijas Točiļenko viedokli pēc raksta laikrakstā “Daktere spiesta pamest darbu, jo ar pacientiem runā valsts valodā”.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 42
Lasīt citas ziņas

“Visos MFD Veselības grupas tīkla veselības centros un doktorātos, kopskaitā 32 veselības iestādēs Rīgā un citviet Latvijā, ievērojam Valsts valodas likumu. Savukārt situācijās, kurās rodas valodas barjera, mūsu ilggadējā prakse paredz tūlītēji meklēt risinājumus. Vienlaikus aicinu ņemt vērā, ka ārstu dotais Hipokrata zvērests nav atcelts un tas paredz, ka ārsta pienākums ir “ar vislielāko rūpību un bez izvairīšanās jebkurā laikā ikvienam cilvēkam sniegt palīdzību neatkarīgi no viņa reliģijas, tautības, rases, politiskās pārliecības vai sociālā stāvokļa.

Saziņā ar saviem pacientiem, darbiniekiem, sadarbības partneriem ievērojam Valsts valodas likumu. Šis jautājums nav apspriežams un diskutējams, taču ārsta kabinets nav vieta, kur būtu jāuzklausa mediķa pārdomas par pacienta valsts valodas zināšanām. Ārsta kabinetā pacients gaida profesionālu un skaidru palīdzību. Tur ir jāskaidro sarežģītas diagnozes, precīzi jāizstāsta tālākais ārstēšanās plāns, jāsniedz novērtējumu rezultāts, kā to arī paredz Pacientu tiesību likums. Savukārt ārstiem ir jāpilda dotais Hipokrata zvērests, kas nozīmē – jāsniedz nepieciešamā palīdzība.

CITI ŠOBRĪD LASA

Darbs ar starptautiskajiem pacientiem un arī klientiem, kuru valsts valodas zināšanas ir vājas, ir mūsu ikdiena. Vienmēr elastīgi esam atraduši visām pusēm labāko risinājumu, lai pacients nepaliktu bez palīdzības. Piemēram, pacientu novirzām pie cita speciālista, kurš pārvalda vajadzīgo valodu; pacientam esam lūguši nākt ar savu tulku u.tml. Ja ir problēma, to preventīvi risinām, jo pacients nevar palikt bezpalīdzības stāvoklī.

Jāuzsver, ka “MFD Veselības grupa” noliedz izskanējušās aizdomas par it kā izdarītu spiedienu uz mūsu bijušo darbinieci, kurā esot saskatāmi ierobežojumi darbā lietot latviešu valodu. Medicīnas grupa sadarbojas ar Valsts valodas centru, un ir atvērta diskusijām ar citām valsts institūcijām, ja ir saskatīta nepieciešamība mainīt šobrīd Latvijā esošo regulējumu, ņemot vērā, ka jautājums par valodas lietošanu operatīvo dienestu struktūrvienībās mediju dienas kārtībā nonāk laiku pa laikam.