Projekta vadītāja, kompānijas “ART Forte” valdes priekšsēdētāja Jūlija Ločmele piedalās preses konferencē pirms Krievijas Nacionālā filharmonijas orķestra koncerta Dzintaru koncertzālē.
Projekta vadītāja, kompānijas “ART Forte” valdes priekšsēdētāja Jūlija Ločmele piedalās preses konferencē pirms Krievijas Nacionālā filharmonijas orķestra koncerta Dzintaru koncertzālē.
Foto – LETA

“ART Forte” vadītāja satraukta par Nacionālajā operā notiekošo 9

Kompānijas “ART Forte” valdes priekšsēdētāja Jūlija Ločmele ir satraukta par Latvijas Nacionālajā operā (LNO) notiekošo.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Lasīt citas ziņas

Kā intervijā aģentūrai LETA atzina Ločmele, cilvēkus, kuriem jau pēc sava ieņemamā amata vajadzētu būt ieinteresētiem Latvijas kultūras dzīves attīstīšanā, reizēm ir grūti pārliecināt par starpvalstu kultūras projektu apmaiņas nozīmību.

“Sevišķi mani uztrauc tas, kas patlaban notiek LNO. Es nekomentēšu tās bijušā direktora Andreja Žagara finansiālo darbību, jo to pietiekami labi nepārzinu. Bet, manuprāt, Žagars ir ģeniāls topmenedžeris, kādus opernami un teātri pārpērk par lielu naudu. Žagara vadībā viduvējs Rīgas operas un baleta teātris kļuva par zīmolu, kuru pazīst pasaulē, kurā ir prestiži iestudēt izrādes un dziedāt pat par visai pieticīgu honorāru. Personīgi man ne viss patika Žagara režisētajos operu iestudējumos, bet kopumā viņa realizētā LNO mākslinieciskā politika bija ļoti pareiza,” uzskata Ločmele.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunajam LNO valdes priekšsēdētājam Zigmaram Liepiņam un viņa komandai, iespējams, ir sava stratēģija LNO attīstībai, bet tas, ko viņi patlaban dara, pēc Ločmeles domām, nes vairāk neskaidrības nekā labuma. Ločmele ir neizpratnē, kā LNO valdes loceklis var nesaprast, cik liela nozīme ir Marijas teātra baleta viesizrādēm, un atteikties kases telpā izkārt afišu, kas vēsta par šo notikumu. Aizbildinājums, ko viņa dzirdējusi no LNO valdes – decembrī operā ir pieci komercpasākumi, visiem afišas pie kases nevar izvietot. “Acīmredzot jaunajai LNO valdei nav izpratnes par to, kas ir Sanktpēterburgas Marijas teātris un cik nozīmīgs notikums ir tā baleta trupas viesizrādes Rīgā,” domā Ločmele.

Operas un baleta profesionāļu slānītis esot ļoti šaurs, viņi viens otru pazīst, apmainās ar viedokļiem. Liepiņa pēkšņais lēmums neilgi pirms pirmizrādes pārtraukt LNO sadarbību ar Sergeja Prokofjeva operas izrādes “Mīla uz trim apelsīniem” muzikālo vadītāju Sanktpēterburgas Mihaila teātra māksliniecisko vadītāju un galveno diriģentu Mihailu Tatarņikovu, pēc Ločmeles domām, LNO prestižu nevairo.

“Esmu pārliecināta, ka laikā, kad Rīga kļūst par Eiropas kultūras galvaspilsētu, bet 2015.gadā Latvija būs Eiropas Savienības prezidējošā valsts, “revolūciju” operā taisīt nevajadzēja,” uzsvēra Ločmele. Tas esot tāpat, kā īsi pirms kāzām sākt mājā remontu.