Kultūra
Kultūrpolitika

Ārvalstnieki visvairāk interesējas par latviešu kultūru un sasniegumiem sportā 16


Visvairāk skatītais ieraksts IYL kontā, sasniedzot teju pusmiljonu auditoriju, bija īss video par latviešu Jāņu tradīcijām.
Visvairāk skatītais ieraksts IYL kontā, sasniedzot teju pusmiljonu auditoriju, bija īss video par latviešu Jāņu tradīcijām.
Foto: LETA

Latvijas valsts oficiālo sociālo tīklu kontu sekotājus šogad visvairāk interesējuši ieraksti, kas atspoguļo latviešu svētkus, tradīcijas un starptautiskos sasniegumus, īpaši sportā, liecina Latvijas Institūta apkopotā informācija.

Šā gada laikā Latvijā visvairāk uzņemti žurnālisti no Eiropas – Vācijas, Skandināvijas, Ukrainas, Polijas, Spānijas, Portugāles, Francijas, Lielbritānijas un pārējām Baltijas valstīm, bet viena no nozīmīgākajām vizītēm ir pirmā Dienvidkorejas mediju delegācija Latvijā, kuras dalībnieku uzmanības centrā lielākoties bija Latvijas ekonomikas attīstība, attiecības ar Krieviju, starptautisko partneru militārās aktivitātes, kā arī kultūra – starptautiski koncerti, izstādes, valsts mēroga pasākumi.

Tāpat pastiprinātu uzmanību Latvijai pievērsa Kanādas žurnālisti, kas skaidrojams ar Kanādas lēmumu vadīt daudznacionālo kaujas grupu Latvijā.

“Arvien aktīvāk esam uzrunājuši kultūras žurnālistus, kuriem ir liela interese par Latvijas grāmatu izdevēju, muzeju, koncertu piedāvājumu. Tāpat augusi arī žurnālistu interese par jautājumiem, kuri saistīti ar jaunuzņēmumu dibināšanu un inovatīvu produktu radīšanu,” skaidro Prauliņa.

Intereses par Latviju pieaugums vērojams arī sociālo tīklu lietotāju vidū. Vispopulārākais LI uzturētais Facebook konts ir “If you like Latvia, Latvia likes you” (IYL), kas ir arī Latvijas oficiālais konts angļu valodā. Tas šogad saņēmis 113,328 patīk, kas ir 6% pieaugums no 2016. gada, ieraksti kontā skatīti 13 miljonus reižu, no tiem 7,7 miljoni bijuši unikālie skatītāji Otrais LI uzturētais Facebook konts ir Kaut kas mīļš no Latvijas (KKM), kas tika izveidots 2016.gadā un paredzēts saziņai ar diasporu latviešu valodā. Trešais Facebook konts – Latvian Institute – ir sasaistīts ar LI Twitter kontu, atspoguļojot svarīgākos notikumus Latvijā un Latvijas cilvēku sasniegumus pasaulē.

“Visvairāk skatītais ieraksts IYL kontā, sasniedzot teju pusmiljonu auditoriju, bija īss video par latviešu Jāņu tradīcijām, kam seko vēsts par Maira Brieža uzvaru cīņā par Pasaules Boksa padomes (WBC) čempiona titulu. Kontā KKM vispopulārākais bijis pirms Līgo svētkiem ievietotais ieraksts par japāņu puisi Masaki, kurš sveica Latviju Jāņos ar dziesmu “Pie Dieviņa gari galdi”. Savukārt
Facebook kontā Latvian Institute vislielāko auditoriju sasniegusi ziņa par Latvijas dizaineres Santas Meikulānes iegūto Amerikas arhitektūras balvu 2017, bet Twitter kontā Latvian Institute – ieraksts, kas veltīts Latvijas de facto neatkarības atgūšanai 1991.gada 21.augustā, darot iespējamu 2018.gadā svinēt mūsu valsts simtgadi,” kopsavilkumu sniedza Paula Prauliņa.

Kopumā gada laikā pasaules mediji pastiprinātu uzmanību Latvijai pievērsa pēc Latvijas tenisistes Aļonas Ostapenko gūtās uzvaras French Open turnīrā, kā arī basketbolista Kristapa Porziņģa sasniegumiem, spēlējot Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) vienībā Ņujorkas “Knicks”. Tāpat jāatzīmē britu raidsabiedrības BBC lēmums iekļaut Latvijas Nacionālo bibliotēku starp desmit skaistākajām un modernajām bibliotēkām pasaulē, kompānijas “Aerones” īstenotais pirmais izpletņlēciens no drona, kā arī lēmums piešķirt Latvijas pilsonību pasaulslavenajam baletdejotājam Mihailam Barišņikovam.

LA.lv