Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: VP

Ārzemēs strādājošā Elīna iestājas pret auto nodevu, kas jāmaksā ciemojoties Latvijā 38

Lai cīnītos ar negodprātīgiem autovadītājiem, kuri savas automašīnas izvēlas reģistrēt ārvalstīs, Latvijā kopš gada sākuma ir spēkā likuma grozījumi, kas šiem autovadītājiem paredz augstas ceļa nodevas.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 53
Veselam
Cik bieži drīkst veikt rentgenu? Noskaidrojam! 17
Lasīt citas ziņas

Elīna strādā ārzemēs, viņai ir ārzemēs reģistrēta automašīna, ar kuru Elīna brauc arī Latvijā. Par katru šeit braukto dienu viņai jāmaksā nodoklis. Elīna to uzskata par netaisnīgu – un pauž uzskatu, ka tas nekādā veidā nepadara Latviju dzīvošanai tīkamu, tiem, kuri krīzes laikā aizbraukuši peļņā uz ārzemēm.

“Esmu Latvijas pilsone, kura ir deklarēta šeit, bet strādājoša ārzemēs uzskatu, ka tas nav pareizi. Man ir jāmaksā 10 eiro dienā un 1000 eiro gadā. Es uzskatu, ka valdībai būtu jāpārskata šis pieņemtais likums un jācenšas nākt pretī Latvijas iedzīvotājiem, jo es esmu pārliecināta, ka es neesmu vienīgā tāda,” sacīja Elīna.

CITI ŠOBRĪD LASA

Par ārvalstīs reģistrētas automašīnas izmantošanu Latvijā ekspluatācijas nodoklis svārstās robežās no 10 eiro par dienu līdz tūkstotim gadā. Policija atzīst, ka šo prasību ievērošanu stingri kontrolē.

Šāda kārtība tika ieviesta, lai izskaustu praksi, kad autovadītāji reģistrējot automašīnu ārvalstīs, apiet Latvijas nodokļu sistēmu. Satiksmes ministrijā uzsver, ka nodoklis jāmaksā arī tad, ja strādājot ārzemēs, deklarētā dzīvesvieta ir palikusi Latvijā, un uz šejieni atbrauc tikai atvaļinājumā. Ieņēmumi no ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa šī gada budžeta plānoti 6,4 miljonu eiro apmērā. ja nav nomaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, sods ir no 150 līdz 400 eiro.

Tikmēr Saeimā tiek izskatītas iedzīvotāju parakstītas iniciatīvas – atcelt pastāvošo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli un līdzīgi kā kaimiņvalstīs, Lietuvā un Igaunijā to piemērot degvielas cenām un tehnisko apskati veikt reizi divos gados.