Foto – LETA

Ārzemju šoferiem no Latvijas jaunajiem radariem nav jābaidās 0

Kamēr liela daļa Latvijas autobraucēju baidās no nesen darbību sākušajiem fotoradariem, kas pieļauj kļūdu tikai 3 km/h, un līdz ar to iespējas tikt pie soda kvītīm ir ļoti augstas, ārvalstu viesiem sods par ātruma pārsniegšanu iet secen, vēsta “Neatkarīgā”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Valsts policijas pārstāve Lita Juberte atzinusi, ka pagaidām ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekļu vadītāji netiek sodīti, bet tiek strādāts pie Eiropas kopējās datu bāzes, kas ļaus viņus saukt pie atbildības.

Tikmēr pašmāju šoferīšiem no soda izsprukt ir neiespējami, jo, iekams viss piespriestais nebūs samaksāts, nevar iziet tehnisko apskati.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sniegtā informācija liecina, ka pašlaik katrā valstī kārtība ir atšķirīga. Taču Eiropas Savienībā (ES) un Eiropas Ekonomiskajā zonā (EEZ) vienoti strādā pie šā jautājuma. Proti, līdz 2013.gada 7.novembrim dalībvalstīm jāievieš direktīva par pārrobežu informācijas apmaiņu saistībā ar ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpumiem, direktīva būs saistoša ES un EEZ valstīm. Valstīm būs iespēja, tiesisks pamats un mehānisms, lai sadarbotos, ja kāds no ES vai EEZ valstu autovadītājiem būs izdarījis pārkāpumu citā ES vai EEZ valstī.

Arī latviešu autobraucēji daudzās valstīs var justies nesodīti, protams, ja nenotiek negadījums, kuram klāt ir vietējie likumsargi. Ar dažām valstīm informācijas apmaiņa tomēr notiek, tāpēc ir iespējas kādu dienu savā pastkastītē ieraudzīt draudzīgu aicinājumu samaksāt sodu par pārkāpumu piemēram, Zviedrijā.

“Jā, informāciju saņemam, piemēram, no Lietuvas, Igaunijas, Polijas, Zviedrijas, Somijas, Dānijas. Šobrīd apmaiņa ar attiecīgo informāciju notiek uz brīvprātības pamata, jo direktīva, kas attiecas uz ES un EEZ valstīm par pārkāpumiem un vadītāju apliecībām, ir pieņemta, taču tās ieviešana ir noteikta līdz 2013.gada 19.janvārim. Direktīva paredz sadarbību starp valstīm gadījumos, ja kādam no šo valstu autovadītājiem kādā citā no šīm valstīm ir piemērots sods un atņemta vadītāja apliecība. Latvija direktīvu pārņēmusi viena no pirmajām, normas jau darbojas. Proti, Ceļu satiksmes likuma 30.panta 2.daļas 8.punkts nosaka, ka transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nedrīkst izmantot, ja personai ārvalstī ir spēkā esošs transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības,” informē CSDD.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.