Foto – LETA

Asociācija: Eiro ieviešanā tirgotāji nevis jābiedē, bet jāiesaista 0

Ja atbildīgās iestādes gribētu veicināt aktīvāku uzņēmēju līdzdalību eiro ieviešanas procesā, tad vēstījumam vajadzētu būt aicinošākam, nevis represīvam, ekspresintervijā biznesa portālam “Nozare.lv” teica Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli”
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka tāpat būtiski no atbildīgo iestāžu puses būtu neradīt par eiro ieviešanas procesu priekšstatu, ka tirgotāji varētu iedzīvoties uz eiro ieviešanas rēķina.

Kā ziņots, atbildīgās iestādes sola, ka komersantus, ja tie eiro ieviešanas laikā maldinās iedzīvotājus par cenām, kā arī slēgs neatļautas vienošanās savā starpā, gaida bargi sodi un liela kaunināšana.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpēc Krūzītis uzsvēra, ka svarīgāk visā periodā līdz eiro ieviešanai un arī pēc tam, lai tirgotājs nevis baidītos no iespējamām represijām, kas brīžiem jau izskan kā draudi, bet gan gribētu iesaistīties procesā pilnvērtīgi un nodrošināt no savas puses godīgu eiro ieviešanu.

“Piemēram, runājot par cenu monitoringu, jāsaka, ka kā ideja šī programma ir laba, taču svarīgs ir šīs programmas izpildījums. Cenu monitoringa laikā neparādīsies tādas lietas kā, piemēram, krāpšana, bet gan tikai tas, kā izmainās cenas,” teica LPTA izpilddirektors.

Runājot par cenām, viņš atzīmēja, ka cenas aug un pazeminās neatkarīgi no tā, vai tiek ieviests eiro. Cenu izmaiņas nosaka arī ražotāji, tāpēc cenu kāpumu vai kritumu jāattiecina uz visu cenu veidošanās ķēdi, nevis tikai uz tirgotājiem. Lielākie tirgotāji Latvijā ir jau minējuši, ka izdevumi, kas būs jāveic, ieviešot eiro, nesola būtisku cenu pieaugumu.

Jau ziņots, ka negodīgas komercprakses gadījumā Patērētāju tiesību aizsardzības centram būs tiesības, ja tiks konstatēts, ka cenas nav norādītas pareizi un ir maznozīmīgs pārkāpums, par to noteikt sodu līdz 500 latiem. Bet, ja konstatēs, ka ir notikusi negodīga komercprakse un iedzīvotāji ir maldināti, sods juridiskai personai var būt līdz pat 10 000 latu.

Konkurences padomes uzdevums būs šajā periodā raudzīties, lai nenotiek kādas aizliegtas vienošanās starp komersantiem saistībā ar cenu atspoguļošanu, jo starp konkurentiem šādas saskaņotas darbības nedrīkst notikt.

Kā ziņots, LPTA izveidota 2010.gadā. LPTA darbojas veikalu tīkli “Iki”, “Rimi Latvia”, “Maxima”, kā arī “Narvesen”. Pērn jūlijā par izstāšanos no organizācijas paziņoja veikalu tīkla “Elvi” zīmola īpašnieks “Pārtikas tirdzniecības apvienība”, kas uzskatīja, ka asociācijas funkcijas dublējas ar Latvijas Tirgotāju asociāciju, līdz ar to atrašanās abās organizācijās neesot lietderīga.

Reklāma
Reklāma

Latvijā pāreja uz eiro plānota no nākamā gada 1.janvāra.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.