Ekonomika
Bizness

Pirmā iedomājās apdrukāt legingus. Dizaineres Aļonas Bauskas veiksmes stāsts 16


Aļona Bauska viena no pirmajām pasaulē atdzīvināja legingus ar apdruku, jo 2010. gadā internetā varēja atrast tikai melnus legingus.
Aļona Bauska viena no pirmajām pasaulē atdzīvināja legingus ar apdruku, jo 2010. gadā internetā varēja atrast tikai melnus legingus.
Publicitātes foto

“Mode maina cilvēku apziņu, un apziņa attīstoties maina modi. Mūsdienās modē aizvien vairāk ironizē un nododas drosmīgākiem projektiem, rīko revolūcijas. Sākuma posmā šīs novatoriskās dizaina idejas cilvēkiem bieži šķiet ekstremālas, taču pēc tam tās klusi un nemanāmi ienāk dzīvē. Vēl vakar uzlūkojām šos apģērbus ar ironisku smaidiņu vai pat sašutumu, bet šodien jau dodamies uz veikalu tos iegādāties. Nav jākautrējas mainīt savu izskatu. Es iestājos par oriģinālu un vienlaikus arī ērti valkājamu modi. Mana zīmola devīze “Fashion for Courage” – mode drosmīgajām un brīvdomīgajām,” stāsta Aļona Bauska, zīmola “Qoo-Qoo” dizainere.

 

Ar gēniem uz legingiem

Savu māksliniecisko virzību dizainere sāka kopš 19 gadu vecuma, nodarbojoties ar fotogrāfiju un pašmācībā apgūstot grafisko dizainu. Studējot ekonomiku Latvijas Universitātē, viņa saprata, ka jāmaina virziens, un iestājās Baltijas Starptautiskās akadēmijas Vides dizaina nodaļā. Tad sekoja darbs par grafisko dizaineri reklāmas industrijā.

Lai nu ko runā par gēnu ietekmi, tie dara savu. Aļonas vectēvs bija pieprasīts skroderis, pie kura nāca šūties “augsti kungi”, un arī vecāmāte bija teicama meistare. Pati Aļona, būdama veiksmīgas grafiskās dizaineres karjeras orbītā, it kā nejauši, bet varbūt tomēr gēnu virzīta, ar laiku nosvērās uz modes dizaina pusi. Tas notika ļoti organiski. Reiz Tallinā modernās mākslas muzejā KUMU viņa piedalījās T kreklu apgleznošanas darbnīcā, un tas pārvērtās par viņas aizraušanos. Dizaineres asprātīgie T krekli ātri kļuva populāri draugu vidū. Tapa arī krekliņi grupai “Astro’n’outs”, tomēr šī tehnoloģija neļāva veidot tiražējamas lietas, jo katrs bija absolūti neatkārtojams.

Paralēli pamatdarbam reklāmas industrijā māksliniece kopā ar divām kolēģēm sāka savus eksperimentus modes industrijā. Tomēr modes skatei kādā kokteiļbārā sevišķu panākumu nebija, un meitenes devās katra uz savu pusi.

 

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Rotaļīgais “ku-kū”

Aļona neatlaidās un 2009. gadā izveidoja jaunu zīmolu ar draisku nosaukumu “QooQoo”, ko latviski varētu izrunāt kā “ku-kū”. Pēc gada dizaineres kolekcija kļuva par “Riga Fashion Week” atklājumu un saņēma labākās debijas goda nosaukumu “Stila un modes balvas 2010”. Kolekcijā bija valkāšanai gatavs trikotāžas apģērbs ar apdrukām, kuras izskatījās ļoti svaigi un mūsdienīgi. Jāpiemin, ka 2010. gadā šāda apdrukas tehnika Latvijā modes lauciņā vēl nebija apgūta.

“Sākumā nevedās tik labi. Strādāju pie apģērbu kvalitātes, pārveidoju logotipu, un mācījos no kļūdām. Radās ideja par legingiem. Man patīk radīt attēlus. Arī uz auduma. Tajā laikā digitālā auduma apdruka sublimācijas tehnikā bija progresīva tehnoloģija, ko Latvijā reti kāds zināja. Drukāts tika uz balta un izturīga trikotāžas auduma. Runājot par pirmajiem legingiem ar apdruku, tas bija īsts jaunums un izraisīja milzīgu rezonansi, jo nekur visā plašajā pasaulē nekas tamlīdzīgs nebija pieejams.

Domāju, tikai īsta jaunuma radīšana var būt mākslinieka cienīgs mērķis. Kad sākām tirgot kolekcijas internetā, bija pieprasījuma sprādziens. “QooQoo” drēbes nokļuva gandrīz visur, pēc klientu dzīvesvietas varēja atsvaidzināt ģeogrāfijas zināšanas. Arī nosaukuma izvēle izrādījās veiksme. “Ku-kū” ir dzeguzes dziesma. Ķīniešu valodā “qoo-qoo” nozīmējot “forši, forši”,” stāsta māksliniece.

Aļona sociālos tīklus izmēģināja savas produkcijas piedāvāšanai un kontaktu veidošanai. “Tagad nevienam nav noslēpums, ka sociālie tīkli un “online” veikali ļauj iziet no konkrētas teritorijas un iegūt auditoriju arī citās valstīs,” atzīmē māksliniece.

LA.lv