“Inteliģentās gaismas” prot izgaismot tikai vajadzīgo. Publicitātes foto

Konkursam “Latvijas gada auto 2017” “Opel Astra” piesakās pirmā 2

Jaunā piektās paaudzes “Opel Astra” nesen saņēmusi titulu “Eiropas gada auto 2016” un ir pieteikta arī “Latvijas gada auto 2017” konkursam.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Lai paspētu piedalīties pērnajā “Latvijas gada auto” konkursā, astrai mazliet pietrūka laika, tādēļ šis nozīmīgais jaunums ir pirmais pieteiktais jaunā konkursa pretendents.

Salīdzinājumā ar priekšteci jaunā “Astra” ir par 120 līdz 200 kilogramiem vieglāka – atkarībā no modifikācijas. Jaunums ir par pieciem centimetriem īsāks (4,37 m) un par 2,6 cm zemāks (1,46 m) nekā iepriekšējais modelis, taču aizmugurē sēdošo pasažieru kājām ir par 35 milimetriem vairāk vietas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Opel Astra” pieejams ļoti plašs dzinēju klāsts – jaunākās paaudzes trīs un četru cilindru spēka agregāti ar darba tilpumu no 1,0 līdz 1,6 litriem jaudas diapazonā no 95 līdz 200 zirgspēkiem. Modernais drošības un komforta aprīkojums ir šīs klases modelim nepieredzētā līmenī. Piemēram, multimediju sistēma “IntelliLink” ar līdz pat astoņu collu lielu skārienjutīgo ekrānu un “Apple CarPlay” un “Android Auto” operētājsistēmu atbalstu, “IntelliLux” diožu lukturi un tiešsaistes palīdzības serviss “OnStar”, kas būšot pieejams arī Latvijā.

Īpašas uzmanības vērti ir “IntelliLux” diožu lukturi, kas nodrošina pretimbraucējus nežilbinošas tālās gaismas, un reālos Latvijas apstākļos tas tiešām ievērojami atvieglo automobiļa vadīšanu tumsā.

Katrs priekšējais lukturis sastāv no astoņiem LED segmentiem. Lukturi ir apvienoti sistēmā, kas automātiski un nepārtraukti pielāgo gaismas stara garumu un sadali ikvienai satiksmes situācijai.

Tiklīdz transportlīdzeklis vairs neatrodas pilsētā, tālo gaismu apgaismojums automātiski tiek ieslēgts un arī paliek ieslēgts. Braucot ar ātrumu 80 km/h, vadītājs pamana priekšmetus ceļa malās 30 līdz 40 metrus iepriekš nekā ar parasto halogēna vai ksenona tuvo gaismu apgaismojumu. Tas vadītājiem nodrošina papildu 1,5 sekundes, lai reaģētu, piemēram, uz ceļu pēkšņi šķērsojošu dzīvnieku. Kad “Opel Eye” kamera konstatē gaismas avotu, kas nāk no priekšā vai pretī braucošiem transportlīdzekļiem, atsevišķas LED gaismas attiecīgajā zonā tiek atslēgtas, vienkārši izgriežot zonu ap šiem transportlīdzekļiem. Pārējā ceļa daļa un apkārtne joprojām ir spilgti izgaismota.

LED matricu gaismu augstā efektivitāte nodrošina papildu drošību un komfortu. Sistēma ne vien spilgtāk izgaismo apkārtni kā parastā apgaismojuma sistēma, bet arī ievērojami ilgāk kalpo nekā lukturi ar halogēna vai ksenona spuldzēm. Vēl viena priekšrocība ir tā, ka lukturī vairs nav nepieciešamas mehāniskas kustības – atsevišķi LED segmenti tiek izslēgti atkarībā no situācijas, kas arī­dzan nodrošina ilgmūžību.

Reklāma
Reklāma

“IntelliLux” diožu lukturi ir papildaprīkojums par 1100 eiro, taču tie noteikti ir šīs naudas vērti, jo atvieglo un padara drošāku braukšanu naktī ārpus apdzīvotām vietām.

“Opel Astra” sākuma cena ir 14 600 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.