Publicitātes foto

“Astra” sportiskais universālis 1

Piektās paaudzes “Opel Astra” kompaktklases modelim parādījusies universāļa versija “Sports Tourer”. Jaunā “Astra” nesen saņēma titulu “Eiropas Gada auto 2016”, un šī automašīna ir pieteikta arī “Latvijas Gada auto 2017” konkursam.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas

Salīdzinājumā ar priekšteci jaunā “Astra Sports Tourer” ir par 130 līdz 200 kilogramiem vieglāka atkarībā no modifikācijas. Universālis ir par četriem milimetriem (4,7 m) garāks un par 36 mm zemāks (1,49 m) nekā iepriekšējais modelis, taču aizmugurē sēdošo pasažieru kājām ir par 28 milimetriem vairāk vietas un bagāžnieks kļuvis par 80 litriem ietilpīgāks (540 litru; 1630 litru ar salocītiem aizmugures sēdekļiem).

“Astra Sports Tourer” pieejams ļoti plašs dzinēju klāsts – jaunākās paaudzes trīs un četru cilindru spēka agregāti ar darba tilpumu no 1,0 līdz 1,6 litriem jaudas diapazonā no 95 līdz 200 zirgspēkiem. Modernā drošības un komforta aprīkojums ir šīs klases modelim nepieredzētā līmenī. Piemēram, multimediju sistēma “IntelliLink” ar līdz pat astoņu collu lielu skārienjutīgo ekrānu un “Apple CarPlay” un “Android Auto” operētājsistēmu atbalstu, kā arī “IntelliLux” diožu lukturi. Interesants jaunums ir tiešsaistes palīdzības serviss “OnStar”, kas tagad pieejams arī Latvijā. Tas ļauj sazināties ar “Opel” centru Vācijā un operatīvi saņemt palīdzību, kas saistīta ar automobiļa servisa funkcijām. Pagaidām operatori atbild angļu vai vācu valodā, bet nākotnē būšot iespējams sazināties arī latviešu valodā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Īpašas uzmanības vērti ir “IntelliLux” diožu lukturi, kas nodrošina pretimbraucējus nežilbinošas tālās gaismas, un reālos Latvijas apstākļos tas tiešām ievērojami atvieglo automobiļa vadīšanu tumsā.

Katrs priekšējais lukturis sastāv no astoņiem LED segmentiem. Lukturi ir apvienoti sistēmā, kas automātiski un nepārtraukti pielāgo gaismas stara garumu un sadali ikvienai satiksmes situācijai.

Tiklīdz transportlīdzeklis vairs neatrodas pilsētā, tālo gaismu apgaismojums automātiski tiek ieslēgts – un arī paliek ieslēgts. Braucot ar ātrumu 80 km/h, vadītājs pamana priekšmetus ceļa malās 30 līdz 40 metrus ātrāk nekā ar parasto halogēna vai ksenona tuvo gaismu apgaismojumu. Tas vadītājiem nodrošina papildu 1,5 sekundes, lai reaģētu, piemēram, uz ceļu pēkšņi šķērsojošu dzīvnieku. Kad “Opel Eye” kamera konstatē gaismas avotu, kas nāk no priekšā vai pretī braucošiem transportlīdzekļiem, atsevišķas LED gaismas attiecīgajā zonā tiek atslēgtas, vienkārši izgriežot zonu ap šiem transportlīdzekļiem. Pārējā ceļa daļa un apkārtne joprojām ir spilgti izgaismota.

LED matricu gaismu augstā efektivitāte nodrošina papildu drošību un komfortu. Sistēma ne vien spilgtāk izgaismo apkārtni nekā parastā apgaismojuma sistēma, bet tai ir arī ievērojami ilgāks kalpošanas laiks nekā lukturiem ar halogēna vai ksenona spuldzēm. Vēl viena priekšrocība ir tā, ka lukturī vairs nav nepieciešamas mehāniskas kustības – atsevišķi LED segmenti tiek izslēgti atkarībā no situācijas, kas arīdzan nodrošina ilgmūžību. “IntelliLux” diožu lukturi ir papildaprīkojums par 1100 eiro, taču tie noteikti ir šīs naudas vērti, jo atvieglo un padara drošāku braukšanu naktī ārpus apdzīvotām vietām.

Reklāma
Reklāma

Pieejamā komforta aprīkojuma klāstā jāpiemin arī aizmugures sēdekļu apsilde un vadītāja sēdeklis “Wellness AGR” ar masāžas, ventilācijas un apsildes funkcijām.

“Opel Astra Sports Tourer” sākuma cena ir 14 990 eiro.

Publicitātes foto