Mobilā versija
+0.5°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
15. decembris, 2012
Drukāt

ASV musulmaņi sāk kampaņu “džihāda atgūšanai”

Foto-LETA/AFPFoto-LETA/AFP

ASV musulmaņi piektdien, 14.decembrī, uzsāka sociālās reklāmas kampaņu, kuras mērķis ar atkarot jēdzienu “džihāds” no islāmistu ekstrēmistiem.

Kampaņas ietvaros autobusos izvietotos plakātos, vēstījumos mikroblogošanas vietnē “Twitter” un sociālās komunikācijas vietnē “Facebook” izvietotos materiālos musulmaņi dalās pieredzē par savu iekšējo garīgo cīņu, kas, kā apgalvo kampaņas rīkotāji, esot vārda “džihāds” patiesā nozīme.

“Mans džihāds ir draudzības veidošana pāri plaisai”, teikts vienā no reklāmām, kurā attēlots kāds afroamerikāņu vīrietis, kurš atspiedies uz sava drauga – ebreja – pleca.

“Mans džihāds ir dzīvot, par spīti dēla zaudēšanai,” vēsta cita reklāma, kurā attēlota māte ar trim pārējiem atlikušajiem bērniem.

“Mans džihāds ir nevērtēt cilvēkus pēc to ārienes,” savukārt ziņo trešā, kurā redzamas divas sievietes galvas lakatos.

Šī kampaņa ir atbilde uz citu – pret musulmaņiem naidīgu – vides reklāmas kampaņu, kurā islāmticīgie dēvēti par “mežoņiem”. Tā izvērsta Ņujorkas, Čikāgas un Sanfrancisko autobusu maršrutos un vilcienos.

Taču vienlaikus tā atspoguļo plašākas musulmaņu sabiedrības neapmierinātību ar savas ticības izkropļošanas un demonizēšanas tendenci, stāsta viens no kampaņas aktīvistiem.

“”Džihāds” ir termins, kas diemžēl tiek plaši pārprasts, pirmkārt, musulmaņu ekstrēmistu rīcības dēļ, kā arī sabiedrības indoktrinācijas rezultātā no islamofobu puses, kas apgalvo, ka ekstrēmistu mazākumam ir taisnība, bet musulmaņu vairākums kļūdās,” norāda Rehabs, kurš vada Amerikas-Islāma attiecību padomes Čikāgas nodaļu.

“Kampaņas “Mans džihāds” mērķis ir atgūt “džihādu” no musulmaņu un antimusulmaņu ekstrēmistiem, kas, ironiskā kārtā, taču neizsaucot pārsteigumu, džihāda jautājumā ir vienprātīgi,” piebilst Rehabs.

Šobrīd kampaņas plakāti izvietoti uz autobusiem Čikāgā, taču Rehabs cer savākt pietiekami daudz līdzekļu, lai kampaņu izvērstu arī Ņujorkā, Vašingtonā, Sanfrancisko, Sietlā, Hjūstonā, Dallasā, Klīvlendā un Oklahomsitijā.

Kampaņas rīkotāji plāno to pārnest arī uz Toronto, Londonas, Mančestras, Sidnejas un Melburnas sabiedriskā transporta sistēmu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+