Mobilā versija
+0.5°C
Zigrīda, Zigfrīda, Zigrīds
Ceturtdiena, 23. novembris, 2017
1. septembris, 2017
Drukāt

Atcelts aizliegums veikt braukšanas apmācību dzīvojamās zonās (1)

Foto - CSDDFoto - CSDD

No septembra stājušies spēkā grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos, kuros precizētas normas attiecībā uz distanci starp transportlīdzekļiem, topošo autovadītāju braukšanas apmācību, kā arī uz transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamiem gabarītiem autopārvadājumos, aģentūrai LETA pavēstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD)

Grozījumi paredz atcelt aizliegumu veikt braukšanas apmācību dzīvojamās zonās. “Priekšlikums pamatots ar to, ka apmācāmajām personām jāapgūst braukšanas iemaņas arī dzīvojamās zonās un citās valstīs nepastāv šāds ierobežojums. Izanalizējot situāciju, kā arī citu valstu noteikumus, tika pieņemts lēmums atcelt braukšanas apmācības aizliegumu dzīvojamās zonās,” informēja direkcijas pārstāvji.

Tāpat grozījumos atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes 2015.gada 10.decembra sēdē nolemtajam ir precizēta norma par to, kāda distance starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli ir jāietur kravas automobiļu vadītājiem, braucot ārpus apdzīvotām vietām. Turpmāk kravas automobiļu vadītājiem būs jāietur distance, kas, izteikta metros, ir ne mazāka par pusi no transportlīdzekļa braukšanas ātruma. Piemēram, ja kravas auto brauc ar ātrumu 70 kilometri stundā, distancei jābūt ne mazākai kā 35 metriem.

“Līdzīga prakse ir arī citās valstīs. Izmaiņas bija nepieciešamas, jo kravas auto vadītāji bieži neievēroja drošu distanci, radot paaugstinātus draudus ceļu satiksmei, turklāt šādas cieši kopā braucošus kravas automobiļus faktiski nebija iespējams droši apdzīt,” skaidroja CSDD.

Vienlaikus ceļu satiksmes noteikumu grozījumos tiek pārņemtas Eiropas Savienības direktīvas prasības, precizējot transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamos gabarītus iekšzemes un starptautiskajos autopārvadājumos, kā arī šo transportlīdzekļu maksimālo pieļaujamo masu starptautiskajos autopārvadājumos. Ņemot vērā zinātnes un tehniskos sasniegumus, īpaši saistībā ar alternatīvo degvielas izmantošanu, ir pārskatīti pieļaujamie transportlīdzekļu gabarīti, faktiskās masas un ass slodzes.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Vai kāds saprot tās muļķības, kas pieņemtas attiecībā uz distanci kravas automobiļiem!
    Kā vieglais auto pēc kravas auto apdzīšanas varēs iespraukties 35 metros?
    Vai 35m kravas auto var būt droša distance, ja vieglajam uz sausa asfalta, braucot ar ātrumu 70 km/h, droša distance sākas no 50 metriem. Bet uz apledojošas brauktuves – no 200 metriem. Kravas auto distance ir no 30% līdz pat 50% lielāka par vieglā auto drošo distanci!
    Sviests un vāks, ka pieņem likumus, neko par drošību nejēdzot!
    Radības (uzbraukumus gājējiem veicinošs) kronis ir šajā CSN jaunajā redakcijas punktā:
    18.1. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur ceļa nožogojumos ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi
    Kā par šiem nožogojuma pārtraukumiem tiks informēti vadītāji?

Draugiem Facebook Twitter Google+