Foto-LETA

Atjauno iestrēgušo Dienvidu tilta būvi
 0

Pirms mēneša atsākušies teju divus gadus iestrēgušie Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbi. Vakar Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims 
Baraņņiks un Satiksmes departamenta vadība iepazinās ar uzņēmuma “ACB, Tilts un Viadukts” paveikto. Darbi šobrīd paralēli noris visā trešās kārtas posmā un jau līdz šī gada beigām sola pirmos rezultātus.

Reklāma
Reklāma

 

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Par darbiem atbildīgās ceļu būves firmas tehniskais direktors Dzintars Pommers ziņo, ka pilnībā tilta trešo kārtu plānots pabeigt līdz nākamā gada oktobra beigām. “Mūsu uzdevums ir savienot Dienvidu tilta galu ar Ziepniekkalna ielu. Šī posma galvenās būves ir Bauskas ielas un Ziepniekkalna ielas divu līmeņu krustojumi,” skaidro Dz. Pommers. Līdz gada beigām plānots apgūt šogad piešķirtos 7 miljonus latu, pabeidzot Bauskas ielas krustojumu un vienu jaunbūvējamās automaģistrāles joslu virzienā no Dienvidu tilta uz Ziepniekkalna ielu. “Šī brauktuve būs izdevīga tiem, kas dosies no Dienvidu tilta un Ziepniekkalna ielā griezīsies pa labi – pilsētas centra virzienā,” paskaidro tehniskais direktors. Ziepniekkalna ielas krustojums, kā arī pārējā maģistrāles daļa tikšot pabeigta nākamajā gadā, kad būvdarbiem plānots piešķirt 10,24 miljonus latu.

Jautāts par iespējamajiem sarežģījumiem būvniecības laikā, Dz. Pommers skaidro, ka pagaidām daudzi apakšuzņēmēji vēl nav sākuši darbus, tāpēc to nav pilnībā iespējams konstatēt.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

”Tā kā katra būvdarbu iekonservētā vieta netika apsargāta, jārēķinās ar to, ka kaut kas var būt nozagts – kāds caurtekas gals, betona bloks vai kas cits, taču nekādu lielu problēmu, kas aizkavētu darbus, pagaidām nav,” stāsta Pommers. Būvniecību plānots turpināt arī ziemā. Darba kvalitāti tas neietekmēšot, jo tiks veikti darbi, kam sals un aukstums nekaitējot.

 

Rīgas mērs N. Ušakovs informē, ka būvdarbus pilnībā finansēs Rīgas dome, kas līdzekļus piesaistījusi no Valsts kases. Viņš akcentē, ka aizņēmums esot ļoti izdevīgs – ar zemām procentu likmēm. Kredīts valstij jāatmaksā līdz 2027. gadam.

Dārgais Dienvidu tilts pilnvērtīgi funkcionēs tikai tad, kad būs izbūvēti trešās kārtas pievedceļi. Pagaidām tiltu var izmantot tikai daļēji, jo aizsāktie darbi šobrīd vairāk rada neērtības, nevis uzlabo satiksmes plūsmu.

Sākotnēji, slēdzot līgumu 2009. gada martā, būvdarbus bija plānots pabeigt līdz šī gada maijam, tomēr 2010. gada vidū finansējuma trūkuma dēļ tilta 3. kārtas būvniecība tika apturēta. Tāpēc pērn tika pārtrauktas arī saistības ar iepriekšējo būvnieku AS “Transport Systems” un izsludināts 
jauns konkurss, kurā uzvarēja “ACB, Tilts un Viadukts”.

 

uzziņa

 

Trešās kārtas būvdarbu kopējās izmaksas ir 
Ls 17 240 684,75 (ieskaitot PVN).

2009. gadā objekta finansēšanai piešķīra Ls 9,2 milj., 2010. gadā – Ls 1,2 milj., bet 2011. gadā līdzekļus nepiešķīra.

Tilta trešās kārtas būvdarbu iekonservēšana izmaksāja ap Ls 12 000.

Izbūvējamo ielu kopējais garums ir 2,8 km.

Ielu, divlīmeņu šķērsojumu brauktuvju, gājēju un velosipēdu ceļu kopējā platība – 86 516 m2, kas atbilst 21 futbola laukumam.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.