Mobilā versija
+0.2°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Pirmdiena, 11. decembris, 2017
1. decembris, 2016
Drukāt

Atjaunos cara laika staciju (2)

Foto - Valdis SemjonovsFoto - Valdis Semjonovs

Latvijas SIA "Outofbox" arhitekti priecājas par uzvaru, kaut dalītu, Rīgas Centrālās stacijas metu konkursā.

Vakar starptautiskās žūrijas priekšsēdētājs Jānis Dripe citu žūrijas locekļu un žurnālistu klātbūtnē nosauca divus skiču konkursa “Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves iecere” konkursa uzvarētājus. Tie ir arhitekti no Dānijas (“PLH Arkitekter A/S” sadarbībā ar “COWI A/S”), kā arī Latvijas SIA “Outofbox” (sadarbībā ar SIA “RUUME arhitekti”, SIA “Vektors T”, SIA “E. Daniševska birojs” un SIA “Landshape”). Pirmo vietu konkursā, kur pieteicās 15 dalībnieki, nepiešķīra. Abi otrās vietas ieguvēji atlīdzībā saņems 
45 000 eiro.

Arhitekts Pēteris Bajārs no SIA “Outofbox” par uzvarētāju vissvarīgāko nosacījumu stacijas ēkas pārbūvei nosauca aizvadītā gadsimta 90. gados izveidoto uzslāņojumu nojaukšanu. Piemēram, daudzās sabiedriskā transporta pieturas liek apmaldīties pat rīdziniekiem, ne tikai galvaspilsētas viesiem, “Origo” piebūve stacijas priekšā, “Laimētava”, stacijas pulkstenī izvietotais restorāns un bārs. “Esam iecerējuši atjaunot agrāko, vēl cara laika novietojumu, kad stacijas ēka bija pagriezta pret Vecrīgu. Iznākot no ēkas, varēja redzēt Vecrīgas torņus. Centrālās stacijas ēkai būs jauna apdare,” tā P. Bajārs. Piebildīšu, ka uzvarētāji piedāvā izveidot Rīgas sabiedriskā transporta pieturas vien divās vietās.

Liene Adomane-Vāvere no SIA “RUUME arhitekti” teic, ka uzvarētāju piedāvājums ir 13. janvāra ielā samazināt satiksmes joslas no sešām līdz četrām. Protams, dzelzceļa uzbērumu nojauks, tā vietā sliežu ceļi būs pacelti uz estakādes.

“Vecrīgas priekšā būs prominentāka zona, veidojot nosacītu parku, bet pie dzelzceļa apbūve, kas Vec­rīgu aizsargā no dzelzceļa radītā trokšņa. Uz Centrāltirgus pusi iecerēts atvērt kanālmalu ar jaunām funkcijām un veidot ielas, kur varētu notikt dažādi festivāli, būs pieejami laukumi, nosacīts tirgus laukums. “Titānika” ēka būs jānojauc tāpēc, ka to šķērso sliežu ceļš. Savukārt autoostai esam iecerējuši atstāt uz kolonnām atrodošos ēkas daļu kanālmalā. Autoostas funkcijas pārcels uz stacijas ēku,” par skici stāsta arhitekte.

Pie kanāla ieteces Daugavā iecerēts izveidot plašu parku, turpat netālu no jaunā tilta skicēs attēlota arīdzan peldētava. Jaunais dzelzceļa, gājēju un riteņbraucēju tilts, ko “Ruume arhitekti” veidojuši “askētisku”, pārsteidz ar kabatiņām, kur iecerēts izveidot atpūtas vietas.

Kaspars Vingris, “Eiropas dzelzceļa līniju” projekta vadītājs: “Nākamie soļi – pārbaudīsim uzvarētāju kvalifikācijas prasības. Tad sadarbībā ar arhitektiem un mūsu speciālistiem strādāsim tā, lai pārliecinātos, kas iedzīvināms mūsu projektā. Tās būs galvenokārt sarunas ar “Latvijas dzelzceļu”, ar Rīgas vēsturiskā centra padomi, ar pilsētas departamentiem, būvvaldi,un jāvienojas par to, uz ko kopā ejam. Žūrijai ir virkne ieteikumu. Visu, par ko sarunās būsim vienojušies, iekļausim darba uzdevumā būvprojektētājam. Šis konkurss ir jāizsludina līdz februārim, martam.”

 

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Vakar vēlā pēcpusdienā iznāca kādu pusstundu gaidīt vilcienu stacijā Zemitāni (parasti izmantoju Centrālo staciju), kas arī atrodas Rīgas centrā un kur – kā vēroju – ir intensīva pasažieru kustība, sevišķi kopš tiem laikiem, kad vairums Pierīgā un arī no tālākām vietām dodas uz darba vietām Rīgā un vakarā atkal mājās. Es pat negribu pieminēt bomžus, bet izbrīnu rada tas, ka kopš padomju laikiem, šķiet, tur nav mainītas ārdurvis, nav bijis remonts, uzgaidāmā telpa, pirmkārt, vareni smird, un tur ir tikai 4 sēdvietas un tās pašas netīras, mazajā veikaliņā nekas silts un vispār ēdams nav dabonams u.tml. Tā kā esmu rīdziniece un esmu braukusi kopš bērnības no Zemitāniem gan uz jūru, gan Siguldu, gan citur, atceros, ka pat pirms 20 gadiem aina bija drusku labāka. Bija pat bufete zem tilta un soli uzgaidāmajā telpā. Interesanti, tiek runāts par lieliskām iecerēm, bet tās vietas, kas atrodas turpat blakus, tiek ignorētas kā neeksistējošas.

  2. Gan “Origo” atpirksies no aizvākšanās.

Draugiem Facebook Twitter Google+