Atkal – ķīnieši nāk? 0

Jauna ziņa: Bahovica (Bulgārija), 21.02.2012., BNS/AFP. Ķīnas autoražotājs “Great Wall Motor” otrdien atklāja rūpnīcu Bulgārijā, tādējādi kļūstot par pirmo Ķīnas autoražotāju, kura automašīnas tiks montētas Eiropā.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Lasīt citas ziņas

Atmiņas: “Latvijas Avīze”, 2010. gada janvāris. Angļu kompānija “I.M. Group” uzņēmusies Ķīnas autoražotāja “Great Wall” produkcijas izplatīšanu Eiropā. Un sāks ar Baltijas valstīm. Tūlīt sāks. Jau šajā pavasarī ķīnieši būšot Rīgā.

Neatbrauca ķīniešu ražoti auto 2010. gada pavasarī, lai gan “IM” emisāri Rīgā grozījās un pat konkrētus iespējamos sadarbības partnerus sameklēja. Neatbrauks (vismaz vērā ņemamā skaitā) arī šogad, jo, sīkāk papētot ziņas par jauno rūpnīcu Bulgārijā, ir skaidri redzams, ka šis ir vairāk stratēģisks solis, demonstrācija, vēl viens mēģinājums meklēt spraugas Eiropas autoražotāju uzceltajā masīvajā “sava” tirgus aizsardzības mūrī. Šoreiz no iekšpuses. Bulgārija taču ir ES valsts. Un tās produkti var tikt brīvi piedāvāti visā savienībā, ja vien, protams, atbilst Eiropas drošības un ekoloģijas standartiem (skeptiķi saka, ka tie tiekot skrūvēti augstāk un augstāk tieši ar mērķi nepieļaut vienkāršāku un lētāku produktu ienākšanu tirgū).

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Bahovicas rūpnīca pagaidām ir maziņa. Pašreizējā ražošanas jauda niecīga – 4000 auto gadā. Plānotā maksimālā jauda 50 – 70 tūkstoši gadā. Tās devumu Bulgārijas ekonomikā (pretēji vietējo amatpersonu gavilēm) citu valstu eksperti vērtē kā nenozīmīgu. Automobiļi šeit tiks salikti no Ķīnā ražotiem augstas gatavības pakāpes mezgliem.

 

Virsbūves, piemēram, tiks importētas ne tikai sametinātas un nokrāsotas, bet pat ar visu iekšējo apdari. Tātad Bulgārijā pievienotā vērtība būs neliela. Iecerētās tirāžas nav arī pietiekamas, lai stimulētu vietējos uzņēmējus radīt rentablus komplektējošo detaļu ražošanas uzņēmumus (Bulgārijā tādu rūpnīcu pagaidām ir maz – 18 pret Polijas 436). Tuvākajā nākotnē iecerētais eksporta tirgus nesniedzas tālāk par kaimiņvalstīm Maķedoniju, Albāniju un Melnkalni.

Tātad nāk jau tie pasaules autobūves kvantitatīvie līderi ķīnieši, bet kārtējais solītis Eiropā ir mazs. Žēl. Jo tieši Latvija un citas līdzīgā ekonomiskā situācijā esošas valstis būtu ļoti ieinteresētas lētākas, askētiskākas (bet jaunas) autotehnikas iegūšanā. Mums ļoti vajag, piemēram, “Great Wall” pikapu “Steed” (attēlā), ko “IM” grupa jau pamanījusies pārdot (dažus simtus eksemplāru) savā mājas valstī Anglijā, arī Itālijā.Bet Anglijā, piemēram, maksā par veselu trešdaļu lētāk. “Steed” ir populārākais Ķīnā (jau pārdoti 700 000), kur to gan sauc par “Wingle”, tiek plaši lietots Austrālijā (ar nosaukumu “V-series”), eksportēts uz pavisam 60 pasaules valstīm. Kā lai dabū vismaz vienu šurp? Varbūt jāaizbrauc vasarā uz Bulgāriju?

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.