Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto – LETA

Atkal mēģināts izkrāpt banku klientu datus 0

Atkal konstatēti mēģinājumi izkrāpt banku klientu datus, tāpēc Komercbanku asociācija aicina datoru lietotājus rūpīgi izvērtēt nepazīstamu adresātu vai aizdomīgus e-pastus, iepazīties ar interneta drošības pamatlikumiem un pārliecināties, ka dators ir aprīkots ar kādu no jaunākajām antivīrusu programmu versijām.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli”
Lasīt citas ziņas

Komercbanku asociācija uzsver, ka banka nekad klientam pati nezvanīs un nerakstīs ar lūgumu pateikt, atsūtīt vai ievadīt pilnu paroli vai kodu, vēl jo vairāk neprasīs ievadīt visus kodu kartes vai vairākus kodu kalkulatora kodus.

Komercbanku asociācija norādījusi piemēru, kā tiek mēģināts krāpnieciski iegūt lietotāju datus – aicinājumā, kas izmanto “Swedbank” korporatīvo identitāti – logo, krāsu, burtu fontu, rakstīts: “Lai paaugstinātu jūsu bankas konta drošību, Swedbank ievieš individuālo sertifikātu sistēmu. Lai kalibrētu jūsu kontu ar jauno drošības sistēmu, nepieciešams atjaunot kodu kartes kodus. Lai turpinātu darbu ar internetbanku lūdzam aizpildīt kodu kartes atjaunošanas formu.” Aicinājumam pievienota klāt tabula, kur klientiem jāievada kodi. Latvijas Komercbanku asociācijas preses sekretāre Baiba Melnace aģentūrai LETA uzsvēra, ka banka nekad neprasīs klientam sniegt tai informāciju par kodu kartes kodiem. Latvijas Komercbanku asociācijas rīcībā ir informācija par līdzīgām krāpnieciskām aktivitātēm arī ar citu banku identitātēm.

CITI ŠOBRĪD LASA

Asociācija aicina ignorēt un uzreiz izdzēst aizdomīgus e-pastus ar nepazīstamiem pielikumiem. Pielikumi tiek izmantoti datoru inficēšanai ar vīrusiem. Klientiem jāatceras, ka krāpnieki izmanto psiholoģiskus paņēmienus un var viltus vēstuļu saturā izmantot dažādas tēmas – sākot no interesantām mediju ziņām un beidzot ar draudiem par nodokļu parādiem. Tāpēc uzmanīgai attieksmei pret e-pastu atvēršanu, kas satur pielikumus, jābūt normālai rīcībai internetā.

Komercbanku asociācija arī norāda, ka paroles jāzina tikai pašam lietotājam. “Nekad nevienam nedodiet savas paroles internetbankai un kodus no kartes vai kalkulatora. Arī ne mammai, ne bērniem, ne vīram, ne pa telefonu, ne pa e-pastu,” brīdina asociācija.

Interneta lietotāji tiek aicināti regulāri atjaunot datora antivīrusa aizsardzību un atcerēties, ka datorvīrusi interneta laikmetā ir ikdienas parādība un arī rūpēm par aizsardzību pret tiem jābūt ikdienas “interneta drošības higiēnas” pamata sastāvdaļai.

Vairāk padomu datora, datu un naudas drošībai interneta lietotāji aicināti meklēt vietnē “www.edrosiba.lv”.

Vairākas bankas jau pērnruden brīdināja, ka novēroti krāpnieciski mēģinājumi iegūt klientu internetbankas autentifikācijas datus. Bankas mudina klientus būt uzmanīgiem un ziņot par mēģinājumiem izkrāpt viņu finanšu datus.

Pērn novembrī “Swedbank” konstatēja mēģinājumus nelikumīgi iegūt klientu internetbankas datus, izmantojot vienkāršākā veida paroles, pēc tam “Swedbank” aicināja klientus pārskatīt savu izvēlēto paroļu drošību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.