Viens no VARAM piedāvātajiem variantiem paredz izveidot 49 novadu un deviņu republikas pilsētu administratīvā iedalījuma modeli. Pašvaldību apvienošanai par pamatu ņemti vairāki kritēriji, piemēram, lai novadā būtu attīstības centrs ar vismaz 1000 iedzīvotājiem, izveidots ceļu tīkls un atbilstoša infrastruktūra, vismaz viena perspektīva vidusskola, kā arī vidējais attālums no apdzīvotām vietām līdz novada administratīvajam centram būtu aptuveni 30 km.
Viens no VARAM piedāvātajiem variantiem paredz izveidot 49 novadu un deviņu republikas pilsētu administratīvā iedalījuma modeli. Pašvaldību apvienošanai par pamatu ņemti vairāki kritēriji, piemēram, lai novadā būtu attīstības centrs ar vismaz 1000 iedzīvotājiem, izveidots ceļu tīkls un atbilstoša infrastruktūra, vismaz viena perspektīva vidusskola, kā arī vidējais attālums no apdzīvotām vietām līdz novada administratīvajam centram būtu aptuveni 30 km.
Viens no VARAM piedāvātajiem variantiem paredz izveidot 49 novadu un deviņu republikas pilsētu administratīvā iedalījuma modeli. Pašvaldību apvienošanai par pamatu ņemti vairāki kritēriji, piemēram, lai novadā būtu attīstības centrs ar vismaz 1000 iedzīvotājiem, izveidots ceļu tīkls un atbilstoša infrastruktūra, vismaz viena perspektīva vidusskola, kā arī vidējais attālums no apdzīvotām vietām līdz novada administratīvajam centram būtu […]

Atkal reformēsimies… 6

Pēteris Karlsons: “Tagad atkal diskutē par jaunu administratīvo reformu. Kad Latviju sadalīja 109 (vēlāk 110) sīkos novados, Ventspils domes vadītājs Aivars Lembergs sacīja, ka tā ir kļūda un nākotnē nāksies atgriezties atpakaļ pie 26 rajoniem vai pie ulmaņlaika apriņķiem. Redzēsim, kā būs.”

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Lasīt citas ziņas

Rīdzinieks Edgars Vimba: “Latvijai atkal draud teritoriālā reforma. Vai tiešām pēc tās ir vajadzība? Latvijā vēstures gaitā esam sastapušies ar dažādu administratīvo vienību skaitu. Pāršķirstot enciklopēdijas, uzzinām, ka 1924. gadā Latvijā bijuši 19 apriņķi, 1969. gadā 26 rajoni, un šodien, kā zinām, ir 110 novadi. Tagad rosina veidot 49 vai 29 novadus.

Vai šāda reforma ko dos? Laikā, kad ir tik daudz dažādu vajadzību un kad valsts cīnās ar naudas trūkumu? Vai, veicot šādu reformu, izdevumi nebūs lielāki par ekonomisko ieguvumu? Novadu pārveidošanu gribas apzīmēt ar vienu padomju laikā populāru vārdu – kaitniecība. Vismaz iepriekšējā tā saucamā reforma, manuprāt, par tādu ir atzīstama. To, ka tā ir apgrūtinoša un neērta, apstiprina nepieciešamība to likvidēt. Latvijas apstākļos pārspīlēts šķiet novadu skaits 110 un 49. “Panorāmā” 28. septembrī minēja variantu veidot 58 novadus. Tas palīdzēšot pašvaldību robežas tuvināt novadu robežām. Nez vai. Prātīgāk, manuprāt, būtu atgriezties pie rajonu skaita un par rajoniem, nevis novadiem tos arī saukt. Bezjēdzība ir veidot rajonus (novadus), tajos ietverot gan Vidzemi, gan Zemgali vai arī vienā administratīvā vienībā iekļaujot dažādu pagastu daļas. Jēdzienus, kas vēsturiski izveidojušies, iegājušies un nostiprinājušies zinātnē, sadzīvē un literatūrā, nevajadzētu mainīt.”

CITI ŠOBRĪD LASA

E. V. Upelnieks: “Interesanti būtu uzzināt, cik lieli valsts līdzekļi tika izlietoti iepriekšējās administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai un reformējamo pašvaldību “piebarošanai”. Tagad plašsaziņas līdzekļi mums stāsta, ka šī reforma nav sasniegusi plānotos mērķus un ka tāpēc ir vajadzīga jauna administratīvi teritoriāla reforma un jauni valsts līdzekļu miljoni tās īstenošanai. Par valsts pārvaldē un pašvaldībās radīto haosu, par izšķērdētajiem miljoniem, protams, nav neviena ne politiski, ne krimināli, ne materiāli atbildīgā. Neviens darbonis nav atbrīvots no ietekmīga un labi apmaksāta amata, neviens nav notiesāts, un neviens kaut daļēji nav sedzis valstij nodarītos zaudējumus. Jā, varbūt dažs deputāts nav ticis ievēlēts Saeimā un tāpēc ir nolicis savas pilnvaras, taču ne jau šī iemesla dēļ. Un kur ir garantija, ka iecerētās reformas atkal nebūs kārtējā ministrijas kabinetos izauklētā utopija?”

Lasītājs A. Leja raksta, ka Lejaskurzemē derētu atjaunot Priekules un arī Grobiņas rajonu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.