Mobilā versija
+9.8°C
Viesturs, Viestards, Kitija
Trešdiena, 28. jūnijs, 2017
6. aprīlis, 2017
Drukāt

Atklājas, kam patiesībā pieder portālu tīkls “Baltnews” krievvaloddīgajiem (4)

Foto - AFP/LETAFoto - AFP/LETA

Baltijas valstīs strādājošais ziņu portālu tīkls “Baltnews” pieder Krievijas medija “Sputnik” īpašniekam, Krievijas propagandas holdingam “Rossiya Segodna”, secinājis pētnieciskais žurnālistikas centrs “Re:Baltica”.

Kā liecina “Re:Baltica” apkopotā informācija, “Baltnews” interneta vietnes Baltijas valstīs ir reģistrējusi firma “Media Capital Holding B.V.”, kura 2013.gadā reģistrēta Nīderlandē un tās pamatkapitāls ir viens eiro. Tās vienīgā īpašniece savukārt ir Krievijā reģistrētā firma “Media-Kapital”, kura pieder avīzei “Maskavas ziņas”, kuras īpašniece ir Krievijas valdībai piederošā ziņu aģentūra “RIA Novosti”. “RIA Novosti” ir “Rossiya Segodnya” daļa, kuras sastāvā ietilpst arī multimediju platforma “Sputnik”, starptautiskā televīzija “Russia Today” – un pastarpināti arī Baltijas portāli “Baltnews”, padarot to par daļu no Krievijas kontrolēta mediju tīkla.

Pētījuma centrs norādīja, ka Baltijas krievvalodīgajiem domātajā interneta vidē “Baltnews” sācis darboties pirms trīs gadiem, kad virknē pasaules valstu, tostarp Baltijas valstīs, tika atvērti “Sputnik” biroji ar mērķi izvērst Krievijas valsts sponsorēto propagandu. Tomēr “Baltnews”, atšķirībā no “Sputnik”, saites ar Krieviju centies slēpt aiz garas reģistrantu ķēdes un it kā vietējas izcelsmes organizācijas izkārtnes, liecina “Re:Baltica” rīcībā esošie
dokumenti.

“Re:Baltica” sazinājās ar katru no Baltijas valstīs esošo portālu vadītājiem, tomēr par “Baltnews” īpašniekiem viņi runāja izvairīgi.

Kā “Re:Baltica” sarunā pa telefonu norādīja Lietuvas “Baltnews” vadītājs Anatolijs Ivanovs, portāli ir daļa no lielāka holdinga, kas ir “plaši pārstāvēts Eiropā”. Holdinga īpašnieki esot reģistrēti Holandē, bet konkrētus uzvārdus viņš aicināja “apskatīties internetā”. Ivanovs skaidroja, ka holdinga īpašniekiem esot savs biznesa “know-how”, bet piebilda, ka “neesam idioti, lai to stāstītu”. Igaunijas “Baltnews” vadītājs Aleksandrs Korņilovs, pētnieciskās žurnālistikas centram e-pasta vēstulē rakstīja, ka portālu īpašnieks ir “holandiešu firma “Kapital Media””. Savukārt Latvijas portāla vadītājs Andrejs Jakovļevs, atsakot interviju klātienē, telefona īsziņā centram atbildējis, ka portāls lielāko daļu naudas pelna Eiropā.
“Baltnews” portālu saturu veido pārpublicējumi no “RIA Novosti” un “Rossiya Segodnya” meitasuzņēmuma “InoSMI”, kas krieviski tulko rietumu mediju materiālus, kā arī vietējo mediju ziņu pārpublikācijas.

Lai arī portāla “Baltnews” vietnēm Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ir vienots nosaukums, katrai no tām ir atšķirīga vietējā komanda. Portāli krievu valodā atspoguļo vietējās aktualitātes, kā arī kopē Krievijas mediju ziņas. Tāpat portālā faktiski nav reklāmu. Tomēr portālos tiek publicēti arī autoru veidoti raksti.

Kā norādīja “Re:Baltica”, tad viena no “Baltnews.lv” publicēto rakstu autorēm ir Krievijas avīzes “Komsomoļskaja Pravda” žurnāliste, kura kopš 2008.gada ir vadījusi tā dēvētos diskusiju klubus “Impressum” un “Format A-3” valstīs, kuras Krievija uzskata par savu interešu sfēru – Baltijā, Moldovā, Ukrainā, tostarp arī Krimā. Igaunijas drošības policija KAPO, komentējot to saturu, norādījusi, ka diskusijās ar Krievijas līdzdalību tiek “izplatītas Krievijas ietekmes operāciju pamatdomas”.

Latvijas portālam regulāri raksta arī kādreizējais nacionālboļševiks Vladimirs Lindermans, kurš ir pazīstams Latvijas krievu radikālis, kas vairākkārt mēģinājis radīt jaunas organizācijas savu ideju popularizēšanai.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Un kam pieder Focus.lv

  2. CENZŪRA ir APZINĀTI PRETLIKUMĪGS NOZIEGUMS Atbildēt

    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze

  3. Nesaprotu, kāpēc latviešu partijas man uzspiež skatīties Krievijas tv kanālus? Kāpēc nerāda tulkotus igauņu, lietuviešu, ukraiņu .. kanālus? Kāpēc vienīgie skatāmie kanāli ir Krievijas, kopā ar viņu ideoloģiju? Nemāki krievu valodu, televizoru nepērc!?
    Debīla valsts!!!!!!

Draugiem Facebook Twitter Google+