Mobilā versija
+5.7°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
14. novembris, 2014
Drukāt

Daugavpilī atsāk kravas vagonu ražošanu (4)

Foto - Andris GrīnbergsFoto - Andris Grīnbergs

Svinīgajā ceremonijā par pirmajiem kravas vagoniem, kas tapuši pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā, gandarījumu pauž VAS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidents Ēriks Šmuksts.

Uzziņa

- Pirmā vagonu būvētava (ārvalstu kompānijas filiāle) Latvijas teritorijā sāka darbu 1868. gadā.

- Periodā līdz 1915. gadam Krievu–Baltijas vagonu rūpnīcā un uzņēmumā "Fenikss" kopumā saražoti aptuveni 120 tūkstoši vagonu, galvenokārt – kravas.

- "LDz" pirmo vagonu uzbūvēja 1923. gadā Latvijas Valsts dzelzceļu Liepājas darbnīcās.

- Latvijas Republikas laikā no 1918. līdz 1940. gadam Latvijā uzbūvēti aptuveni divi tūkstoši kravas vagonu.

Avots: Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"

Trešdien Daugavpilī SIA “LDz ritošā sastāva serviss” Vagonu remonta centra īpaši uzpostajā eksperimentālā ceha ēkā notika pirmo divu uzbūvēto kravas vagonu svinīgā atklāšanas ceremonija.

Tie ir pirmie kravas vagoni, kas tapuši pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā, un tos prezentēja Rīgas vagonbūves uzņēmums “Baltija” sadarbībā ar VAS “Latvijas dzelzceļš” meitasuzņēmumu “LDz ritošā sastāva serviss”. “Baltijas” speciālisti skaidroja, ka uzņēmuma ražošanas specifika ļauj nepieciešamības gadījumā ļoti ātri reaģēt uz pārmaiņām pieprasījumā un pārorientēt ražošanas iekārtas uz dažādu vagonu tipu ražošanu. Uzņēmums sācis jauna, patentēta produkta – dzelzceļa transporta pusvagona – ražošanu, veicinot jaunāko tehnoloģiju pārnesi no Krievijas un Amerikas Savienotajām Valstīm.

“Apsveicu ar vēsturisko notikumu, kad Latvijā pēc daudzu gadu pārtraukuma tiek atsākta kravas vagonu ražošana,” ar gandarījumu sacīja “Latvijas dzelzceļa” viceprezidents Ēriks Šmuksts. Viņš atgādināja, ka vagonu parka atjaunošana ir aktuāls uzdevums ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs, un novēlēja, lai mūsu vagonu būvētājiem izdodas nodrošināt gan Latvijas, gan kaimiņvalstu tirgu. Atgādinājis, ka sākumā bijuši brīži, kad grūti bijis pa īstam noticēt, ka patiešām iespējams radīt mūsdienu prasībām atbilstošu vagonu, viceprezidents it kā meta laipu uz nākotni, sakot, ka arī turpmāk netrūks izaicinājumu, tikai tad tie saistīsies ar konkurenci un jaunu tirgu iekarošanu.

“Šie divi jaunie vagoni – tā ir brīnišķīga dāvana mūsu valstij šajās novembra dienās,” uzsvēra Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktora vietnieks Māris Riekstiņš.

Atzinīgus vārdus par paveikto teica Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis, SIA “LDz ritošā sastāva serviss” valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga un citi runātāji. Tika gan uzsvērts vagonu projekta nozīmīgums Daugavpilij un visai Latvijai, gan novēlēts, lai jaunie vagoni veiksmīgi iztur izmēģinājumus poligonā sertifikācijas saņemšanai sērijveida ražošanai. Jaudas ļaujot nodrošināt vairāk nekā tūkstoš kravas vagonu ražošanu gadā.

Ar skaļiem aplausiem klātesošie sveica vagonu būvētājus Anatoliju Sautu, Aleksandru Zinkeviču, Edvīnu Gasperoviču, Aleksandru Tihoju, Ruslanu Eigimu un Aleksandru Sinkeviču. Viņiem par piedalīšanos projekta īstenošanā un izciliem panākumiem pirmā kravas vagona modeļa 12-6854 ražošanas uzsākšanā Rīgas vagonbūves uzņēmuma “Baltija” valdes priekšsēdētājs Andrejs Žakalovs pasniedza atzinības rak­stus. Un īpaši uzsvēra, ka vagoni radīti ar minimāliem darba resursiem, bet ar ļoti lielu darba atdevi.

Uzraksti uz jaunajiem vagoniem vēstī, ka katra ietilpība ir 90 kubikmetri, svars – 23,2 tonnas, kravnesība – 70,3 tonnas. Vairākas komplektējošās detaļas, lējumus ieskaitot, nāk no ārzemēm. Piemēram, ratiņu lietās detaļas ceļojušas no ASV. Kopīgi strādājot un visu rūpīgi pārdomājot, ir pārliecība, ka vagoni būs atbilstoši šķembu, ogļu, metāla un citu kravu pārvadāšanai.

“Ceram, ka šāda tipa vagona mūžs būs vismaz 32 gadi,” skaidroja “Baltijas” valdes loceklis Guntis Innuss. “Ne velti pieaicinājām ekspertus arī no citām valstīm.”

Tiesa, vēl gan nav skaidri zināms, kāda būs vagona cena. Taču ir pārliecība, ka citu valstu piedāvājumu varēs izkonkurēt ar zemāku cenu.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. DARBINIEKU SKAITU SAMAZINA LDZ TAD NU BŪS UZ KĀ RĒĶINA BŪVĒT TOS VAGONUS TĀPAT KĀ IEPIRKA JAUNOS VILCIENUS…

  2. Droši var sākt ar lopu vagonu ražošanu….

  3. bet pasažieru vilcienus, ar kuriem latvija apgādāja visu PSRS? Kur RVR? Kurš ir tas maita, kas izlēma, ka tramvaji un plānotie Eirodzelzceļa vagonu sastāvi nevar tikt ražoti Latvijā? 2 kravas vagoni, salasīti no visas pasaules ir nabagmājas izkārtne Latvijai

  4. Ceru ka tuvumā nebija Godmanis un tad tās ir jau divas labas ziņas.

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+