Svinīgajā ceremonijā par pirmajiem kravas vagoniem, kas tapuši pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā, gandarījumu pauž VAS “Latvijas dzelzceļš” viceprezidents Ēriks Šmuksts.
Svinīgajā ceremonijā par pirmajiem kravas vagoniem, kas tapuši pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā, gandarījumu pauž VAS “Latvijas dzelzceļš” viceprezidents Ēriks Šmuksts.
Foto – Andris Grīnbergs

Daugavpilī atsāk kravas vagonu ražošanu 4

Trešdien Daugavpilī SIA “LDz ritošā sastāva serviss” Vagonu remonta centra īpaši uzpostajā eksperimentālā ceha ēkā notika pirmo divu uzbūvēto kravas vagonu svinīgā atklāšanas ceremonija.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Lasīt citas ziņas

Tie ir pirmie kravas vagoni, kas tapuši pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā, un tos prezentēja Rīgas vagonbūves uzņēmums “Baltija” sadarbībā ar VAS “Latvijas dzelzceļš” meitasuzņēmumu “LDz ritošā sastāva serviss”. “Baltijas” speciālisti skaidroja, ka uzņēmuma ražošanas specifika ļauj nepieciešamības gadījumā ļoti ātri reaģēt uz pārmaiņām pieprasījumā un pārorientēt ražošanas iekārtas uz dažādu vagonu tipu ražošanu. Uzņēmums sācis jauna, patentēta produkta – dzelzceļa transporta pusvagona – ražošanu, veicinot jaunāko tehnoloģiju pārnesi no Krievijas un Amerikas Savienotajām Valstīm.

“Apsveicu ar vēsturisko notikumu, kad Latvijā pēc daudzu gadu pārtraukuma tiek atsākta kravas vagonu ražošana,” ar gandarījumu sacīja “Latvijas dzelzceļa” viceprezidents Ēriks Šmuksts. Viņš atgādināja, ka vagonu parka atjaunošana ir aktuāls uzdevums ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs, un novēlēja, lai mūsu vagonu būvētājiem izdodas nodrošināt gan Latvijas, gan kaimiņvalstu tirgu. Atgādinājis, ka sākumā bijuši brīži, kad grūti bijis pa īstam noticēt, ka patiešām iespējams radīt mūsdienu prasībām atbilstošu vagonu, viceprezidents it kā meta laipu uz nākotni, sakot, ka arī turpmāk netrūks izaicinājumu, tikai tad tie saistīsies ar konkurenci un jaunu tirgu iekarošanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Šie divi jaunie vagoni – tā ir brīnišķīga dāvana mūsu valstij šajās novembra dienās,” uzsvēra Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktora vietnieks Māris Riekstiņš.

Atzinīgus vārdus par paveikto teica Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis, SIA “LDz ritošā sastāva serviss” valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga un citi runātāji. Tika gan uzsvērts vagonu projekta nozīmīgums Daugavpilij un visai Latvijai, gan novēlēts, lai jaunie vagoni veiksmīgi iztur izmēģinājumus poligonā sertifikācijas saņemšanai sērijveida ražošanai. Jaudas ļaujot nodrošināt vairāk nekā tūkstoš kravas vagonu ražošanu gadā.

Ar skaļiem aplausiem klātesošie sveica vagonu būvētājus Anatoliju Sautu, Aleksandru Zinkeviču, Edvīnu Gasperoviču, Aleksandru Tihoju, Ruslanu Eigimu un Aleksandru Sinkeviču. Viņiem par piedalīšanos projekta īstenošanā un izciliem panākumiem pirmā kravas vagona modeļa 12-6854 ražošanas uzsākšanā Rīgas vagonbūves uzņēmuma “Baltija” valdes priekšsēdētājs Andrejs Žakalovs pasniedza atzinības rak­stus. Un īpaši uzsvēra, ka vagoni radīti ar minimāliem darba resursiem, bet ar ļoti lielu darba atdevi.

Uzraksti uz jaunajiem vagoniem vēstī, ka katra ietilpība ir 90 kubikmetri, svars – 23,2 tonnas, kravnesība – 70,3 tonnas. Vairākas komplektējošās detaļas, lējumus ieskaitot, nāk no ārzemēm. Piemēram, ratiņu lietās detaļas ceļojušas no ASV. Kopīgi strādājot un visu rūpīgi pārdomājot, ir pārliecība, ka vagoni būs atbilstoši šķembu, ogļu, metāla un citu kravu pārvadāšanai.

“Ceram, ka šāda tipa vagona mūžs būs vismaz 32 gadi,” skaidroja “Baltijas” valdes loceklis Guntis Innuss. “Ne velti pieaicinājām ekspertus arī no citām valstīm.”

Tiesa, vēl gan nav skaidri zināms, kāda būs vagona cena. Taču ir pārliecība, ka citu valstu piedāvājumu varēs izkonkurēt ar zemāku cenu.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.