Atsākti būvdarbi autoceļa Līgas–Kandava–Veģi posmos 0

Autoceļa P130 Līgas–Kandava–Veģi posmos pēc tehnoloģiskā pārtraukuma un papildu projektēšanas darbu veikšanas atsākti būvdarbi, aģentūrai BNS pavēstīja Latvijas valsts autoceļu pārvaldītāja “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Komunikācijas daļā.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Gadījumā, ja pieturēsies labvēlīgi laika apstākļi, lielāko daļu darbu uz ceļa posmā aiz viesu nama Imulas Sabiles virzienā no 13,95.kilometra līdz 14,25.kilometram un aiz ceļa labajā pusē esošā stāvlaukuma Sabiles virzienā no 14,8.kilometra līdz 15,3.kilometram, plānots pabeigt nākamnedēļ. “Pēc šo būvdarbu pabeigšanas arī tiks atklāta satiksme,” atzīmēja uzņēmumā.

Savukārt atbalsta sienas būvniecība posmā aiz viesu nama Imulas Sabiles virzienā no 13,95.kilometra līdz 14,25.kilometram, kurai būs jānotur 120 metrus garš uzkalns, kur ir bijis zemes noslīdējums, aizņems vēl līdz pat pieciem mēnešiem. Šo būvdarbu dēļ šajā posmā satiksmi plānots organizēt pa vienu joslu un regulēt ar luksoforiem, piebilda Komunikācijas daļā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmumā atzīmēja, ka atbalsta sienas projekta jaunais risinājums ir izstrādāts, ņemot vērā jaunos apstākļus, kuri radās pēc pērnā gada rudens lietavām, kad pie autoceļa remontposma izkustējās lielas zemes masas un sāka slīdēt uz ceļa. Lai garantētu autobraucēju un būvnieku drošību, satiksme un darbi šajā ceļa posmā tika pārtraukti, lai veiktu papildu ģeoloģisko izpēti un projektēšanu. Papildu ģeoloģisko ekspertīzi veica “BMGS”, bet projektēšanu “Polyroad”.

LVC Komunikācijas daļā skaidroja, ka atbalsta siena būs 120 metru gara un četrus metrus augsta, ar 3,5 metrus augstu virszemes daļu. Konusveidīgās sienas biezums būs 2,5 metri pie pamatnes un viens metrs tās augšdaļā. Otrajā no posmiem, aiz ceļa labajā pusē esošā stāvlaukuma Sabiles virzienā no 14,8.kilometra līdz 15,3.kilometram, lejpus ceļam jau ir izbūvēts uzbērums, kas sastāv no ģeotekstila audumā ietītas smilts. Šim uzbērumam ir jāpasargā paša ceļa varbūtēja noslīdēšana.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka pērn rudenī, pēc spēcīgām lietavām, būvnieki bija spiesti pārtraukt darbus, jo grunts pārmitrinājuma dēļ sakustējās virs ceļa esošā nogāze un zemes masas sāka slīdēt lejā uz ceļa. “Izkustējušos zemes masu svars ir aptuveni 12 tūkstoši tonnu, kas ir līdzvērtīgi 200 piekrautu dzelzceļa vagonu svaram. Lai garantētu autobraucēju un būvnieku drošību, satiksme un darbi šajā ceļa posmā tika pārtraukti, lai veiktu papildu ģeoloģisko izpēti un projektēšanu,” vēstīja LVC pārstāve Ieva Niedra.

Minētais ceļa posms ir sarežģīts no inženiertehniskā viedokļa, jo atrodas pa vidu nogāzei. “Remontdarbi bija nepieciešami, jo ceļa nogāzē veidojās izskalojumi, kuru dēļ bija slēgta viena brauktuves josla un jau pirms vairākiem gadiem izbūvēta atbalstsiena noslīdeņa balstīšanai laika gaitā bija pietuvojusies pārāk tuvu brauktuvei,” sacīja LVC pārstāve, atzīmējot, ka jau plānojot būvdarbus, šajā objektā tika veikta īpaši rūpīga izpēte un projektēšana, kā arī tika veiktas papildu ģeoloģiskās ekspertīzes, ņemot vērā iespējamus noslīdeņus abās ceļa pusēs..

Reklāma
Reklāma

Tāpat jau rakstīts, ka LVC izsludinātajā iepirkumā par autoceļa P130 Līgas–Kandava–Veģi remontdarbiem un ceļa klātnes deformācijas novēršanu uzvarēja kompānija “Saldus ceļinieks” ar kopējo līgumcenu 757,9 tūkstoši eiro.

LVC izveidoti 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām.


Skatīt lielāku karti