Atsākušās konkursa “Latvijas Gada auto” žūrijas kopīgās aktivitātes 0

Sestdien norisinājās konkursa “Latvijas Gada auto 2014” lielais izbrauciens, 19 automobiļus – titula pretendentus – vērtēja 20 žūrijas un organizatoru pieaicinātie mediju pārstāvji. 


Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

Pasākumā piedalījās šādi automobiļi: “Mazda 6”, “Ford Kuga”, “Honda CR–V”, “Renault Clio”, “Renault Captur”, “Nissan Juke Nismo”, “Toyota Auris”, “Toyota RAV4”, “Peugeot 2008”, “Peugeot 308”, “Hyundai Santa Fe”, “Chevrolet Trax”, “Jeep Grand Cherokee”, “Opel Adam”, “Opel Ampera”, “Opel Mokka”, “Volkswagen Golf Variant”, “Volkswagen Jetta Hybrid”, “Audi A3 Limousine”.

Pavisam šā gada konkursam jau pieteikti 24 automobiļi, bez šā brauciena 19 dalībniekiem arī “Fiat Panda 4×4”, “KIA pro’ceed”, “Nissan Note”, “Subaru Forester”, “Škoda Octavia”. Pretendentu pieteikšanās vēl turpinās līdz 2013. gada 6. novembrim.

CITI ŠOBRĪD LASA

Turpinājumā piedāvājam dažu žūrijas pārstāvju viedokļus par testētajiem automobiļiem.

 

Jānis Mežulis, arhitekts: “Diena īsa. Pretendentu skaits pieaudzis. Tātad nācās pievērst vairāk uzmanības tiem auto, kurus vēl nebiju pienācīgi apskatījis.

“Opel Adam”

Unikāla mašīna ar unikālu konceptu. Protams, ideja nav jauna – pirms pirkuma varu izkombinēt sev tīkamāko komplektāciju. Tomēr šajā gadījumā komplektācija ir tik plaša, ka apjukums iestājas garantēti. Riteņu diski vien kādi padsmit varianti. Un, ja nopietni pastrādā, varētu tikt pie savas gandrīz unikālas kombinācijas. Iepriekšējā teikumā uzsvars ir likts uz vārdu “gandrīz”.

Gandrīz tāpēc, ka GM nav izdarījis darbu līdz galam. Proti, ja apskatām potenciālo mērķauditoriju, tad tie varētu būt cilvēki, kam auto nav tikai pārvietošanās līdzeklis. Viņiem tas nepieciešams kā personības pagarinājums vai aksesuārs, ar ko varētu sevi gandarīt un arī citiem parādīties.

Skaidrs arī tas, ka no ekonomiskā viedokļa, “plašās kombināciju iespējas ir noteikti dārgākas, nekā ražot tūkstošiem auto ar vienu un to pašu krāsu,” – kā vectētiņš Fords teica par to melno. Bet mūsu mazais, košais, spilgtais, krāsainais Ādams ir kļuvis dārgs.

Negribu nevienu mācīt, it īpaši jau lielās gudrās galvas no tālzemes mārketinga nodaļas, tomēr es šajā situācijā darītu tā – pazeminātu bāzes cenu. Proti – tā vienkāršā krāsa ar vienkāršajiem sēdekļiem maksātu tik, cik tai jāmaksā, lai to pirktu visi, kam vajadzīgs vienkārši simpātisks auto. Bet par attiecīgu papildu samaksu tiktu dota iespēja nokomplektēt tiešām savu individuālu auto, ko tad apliecinātu ar attiecīgu sertifikātu. Tas segtu izdevumus par pūlēm, kā arī dotu papildu gandarījumu īpašniekam, ka viņa auto tiešām ir unikāls un ka otra tāda pasaulē nav. Pat ne Āfrikā. Un, domāju, ka par to cilvēki tiešām arī būtu gatavi piemest dažus tūkstošus klāt.

Reklāma
Reklāma

“Renault Capture”

No modes neaizbēgsi, un arī nevajag, ja ar to var nopelnīt. Arī “Capture” ir šajā jaunajā mazdžipu segmentā un nāk ar devīzi “augstu sēžu, tālu redzu”. Vēl piešauj dažus “piparus” – gumijas stīgas aiz priekšējiem sēdekļiem, kur iebāzt kādu cepuri, vai arī ar rāvējslēdzēja palīdzību viegli noņemamus sēdekļu pārvalkus, kurus pamainīt pēc sirds patikas. Tie ir papildu bonusi, ar kuriem iespējams izmakšķerēt jaunus pircējus. To saku bez sarkasma, jo auto ir veiksmīgs šādu sīkumu apvienojums. Diemžēl to nebija sapratis dīleris un uz testiem bija nosūtījis pelēko peli – komplektāciju bez šiem esenciālajiem atribūtiem.

“Jeep Grand Cherokee”

Nav komentāru. Jo kļūt par Latvijas gada auto tam nevajadzētu nekādā gadījumā. Tas dzīvo savā klasē un uz pārējiem noraugās no augšas. Pircēji ir piramīdas augšējā spice, kura pasauli redz savādāk. Šis auto domāts viņiem un savu uzdevumu veic labi.

“Audi A3 Limousine”

Jau iepriekšējā testa piezīmēs dziedāju slavas dziesmas par “Audi”. Un te nekas nav mainījies. Gaita un motors – pasaka. Dzirkstošais, perfektais salons ir augstākajā līmenī, kādu esmu vispār redzējis savā 15 gadus auto testētāja praksē. Ja sanāk kādreiz šajā auto iekāpt, pagroziet apaļo salona gaisa ieplūdes restītes ārējo gredzenu – un visu sapratīsiet.

Tomēr neiztika bez apbēdinājuma. Ja paskatāmies uz austrumu auto navigācijas sistēmu ekrāniem un “Audi”, tad atšķirība ir kā “Samsung Galaxy4” un vecā “Nokia” (izņēmums ir jaunā “Golf” navigācija). Proti, ar savu 44 gadus veco redzi varu saskatīt ekrāna rupjos pikseļus. “Fui” sistēmai, par kuru prasa divus vai trīs tūkstošus latu.”

 

Juris Zvirbulis, LAMB prezidents:

“Mazda 6”

“Pašam ir bijis iepriekšējās paaudzes modelis, tādēļ varu labi redzēt šā automobiļa izaugsmi. Krietni uzlabojusies komforta virzienā gaita un vadāmība. Auto kļuvis ievērojami ekonomiskāks. Aprīkojums kļuvis mūsdienīgāks, komplektācijas iespējas ir ļoti plašas.

“Opel Adam”

Dizainisks deserts. Milzīgas komplektācijas izvēles iespējas. Moderna multimediju sistēma. Vienīgais trūkums, ka pagaidām nav pieejama automātiskā pārnesumkārba – šādam pilsētas mazuto mūsdienās to daudzi varētu pieprasīt.

“Renault Captiva”

Ļoti labas gaitas īpašības. Patīkami pārsteidza šķietami mazais 1,2 litru benzīna motoriņš. Interesanti dizaina risinājumi interjeram. Kopumā interesants piedāvājums jaunajā mazo džipiņu klasē.

“Chevrolet Trax”

Vēl viens no mazo džipveidīgo kompānijas. Piedāvā apvienot vienā pilsētas mazauto un apvidnieku. Mūsu apstākļos šādas koncepcijas mašīnām varētu būt daudz piekritēju. Savdabīgs automobilis ar savu stilu.”

 

Guntis Vīksna, žurnālists:

“Peugeot 2008”

“Kā jau franču mašīnai, interesants dizains. Arī salonā daudz neparastu risinājumu, bet viss ir ērti un atrodas savā vietā. Kopumā patīkams auto. Lieliski der gan pilsētai, gan laukiem.

“Opel Mokka”

Ļoti universāls auto. Kompakts, bet gana ietilpīgs. Kvalitatīvi nostrādāts. Četri cilvēki var mierīgi braukt uz copi, jāuzliek tikai jumta kaste. Laba cenas un piedāvātās komplektācijas attiecība.

“Renault Clio”

Savdabīgs interjera noformējums, taču melnais lakojums likās pārāk uzkrītošs. Daudz mūsdienīgu risinājumu. Patika gaitas īpašības – labs kompromiss starp komfortu un sportiskumu. Kā mazās klases automobilis visnotaļ ietilpīgs un ērts.

“Opel Adam”

Neraugoties uz mazajiem izmēriem, uz šosejas uzvedas ļoti pārliecinoši. Interesants dizains, salonā patīkams pat mana gadagājuma cilvēkiem, lai gan mērķauditorija šim auto laikam ir jaunieši.”

 

Uldis Rolis, SIA “Rolis” valdes loceklis:

“Peugeot 308”

“Labi nostrādāts interjers. Priekšējā panelī nekā lieka, bet centrālā konsole ir lakonisma iemiesojums. Kopumā normāls kompaktklases automobilis.

“Toyota RAV4”

Labs auto, kurā nav nekā kaitinoša. Rada pārliecību par stabilitāti un drošību, līdzīgi kā “Honda CR–V”. Salonā dizaineri gājuši minimālisma virzienā, bet sajūta kvalitatīva. Divlitru benzīna motoram jaudas pietiekami, automātiskā pārnesumkārba darbojas labi.”

 

Ivars Caune, autosportists:

“Jeep Grand Cherokee”

“Ļoti stabili un patīkami brauc gan pa šoseju, gan pa grants ceļu. Nav grīļīgs un tajā pašā laikā arī nav par cietu. Lielisks komforts un klasei atbil-stošs aprīkojuma līmenis. Labi strādā pārnesumkārba, dzinējs dinamisks, efektīvas bremzes, elektroniskā stabilitātes sistēma netraucē dinamiskai braukšanai.

“Renault Capture”

Simpātiska mašīna ar labu vadītāja vietas ergonomiku. Kvalitatīva salona apdare, interesants priekšējā paneļa noformējums.”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.