Mobilā versija
-1.6°C
Renāte, Modrīte, Mudrīte
Otrdiena, 24. oktobris, 2017
23. novembris, 2015
Drukāt

Atsaucoties uz “VW” izmešu skandālu, grib lauzt 50 000 eiro vērtu līgumu

audi-cars-logo-emblem

“Volkswagen” izmešu skandāla ēnā kāds automašīnas “Audi” īpašnieks vēlas izmantot Patērētāju tiesību aizsardzības likumā paredzētās iespējas atgūt visus par brāķēto auto samaksātos aptuveni 50 000 eiro, pirmdien vakarā vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.

Ja šī lieta nonāks līdz tiesai, tā var kļūt par precedentu veidam, kā Latvijā tiek risināts skandalozais gadījums autobūves industrijā, norādīja raidījums.

Jaunais auto iegādāts pie “Audi” oficiālā dīlera Latvijā “Moller Auto” Mežciemā, pret to arī vērsts oficiālais pieprasījums. “Uz jautājumu, kādēļ, varētu atbildēt kā jebkurš pircējs, kurš ir iegādājies kaut ko, kas neatbilst gaidītajam, kur pircējam ir tiesības prasīt naudu atpakaļ,” raidījumam skaidroja zvērināts advokāts Jānis Kucenko.

Viņš piebilda, ka šajā gadījumā būtu grūti teikt, ka pārdevējs ir pretimnākošs. “Tas, ko mēs esam izdarījuši likumā paredzētajā kārtībā – iesnieguši rakstveida prasījuma pieteikumu un saņēmuši no pārdevēja noraidošu atbildi,” informēja advokāts.

“Moller Auto” direktors Andris Griķis sarakstē ar “LNT Ziņām” norādīja, ka līdz šim tikai vienā gadījumā kāda kliente ir pieprasījusi atgriezt visu pirkuma summu, taču tas bijis jau jūlijā. Tas ir teju mēnesi pēc auto iegādes un vēl pirms pasauli pāršalca izmešu skandāls. “Moller Auto” vadītājs neizslēdza, ka šī ir tā pati pircēja, kura tagad izmanto izmešu lietu, lai tiktu pie naudas.

Tikmēr klienta advokāts ne noliedz, ne apstiprina, ka tā ir tā pati kliente, bet vienlaikus uzskata, ka tam nav nozīmes, jo galvenais ir, ka auto ir brāķēts un klientam ir tiesības atprasīt naudu.

“Pārdevējs principā atzīst, ka šai automašīnai ir šis defektīvais dzinējs, bet atsakās novērst šo trūkumu mūsu norādītajā veidā. Piedāvā gaidīt aptuveni gadu, kad mūs uzaicinās veikt līdz galam tehniski nesaprotamus risinājumus trūkumu novēršanai,” vērtēja Kucenko.

“Moller Auto” direktors norāda, ka pārdotais auto ir līgumam atbilstošs. Viņš piebilst, ka slāpekļa oksīda izmešu ierobežošana ir vides aizsardzības nevis patērētāja tiesību jautājums. Tāpat, piemēram, dzīvnieku labturības noteikumu neievērošana desu nepadara par “nelikumīgu”.

Patērētāju tiesību aiszrdzības centrs (PTAC) neskaidrību dēļ patlaban atsakās no komentāriem. Bet “Audi” īpašnieka advokāts no ieceres neatkāpsies un aicina šo lietu pārdomāt arī citiem brāķēto auto īpašniekiem.

“Kamēr virmo kaut kādas ziņas par to, ka rūpnīca un pārdevēji novērsīs kaut kādā termiņā, tikmēr, nepiesakot pretenziju, var pazaudēt šo iespēju pavisam,” sprieda advokāts un aicināja pirmo soli – pieteikt pretenziju pārdevējam – veikt pēc iespējas ātrāk.

Advokāts norādīja, ka drīz mainīsies šādu jautājumu risināšanas kārtība. Šobrīd vairāk tā esot PTAC kompetence, bet no nākamā gada tiek ieviestas institūcijas, kas izskata jautājumus ārpustiesas ceļā. Abos gadījumos pēc tam tiek iesaistīta tiesa.

Latvijā problēma kopumā konstatēta 4433 “Volkswagen” markas auto un 654 “Audi” spēkratiem.

Pievienot komentāru

Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+