Mobilā versija
-0.8°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
7. maijs, 2013
Drukāt

“Atspēriens” – dažādībai

Foto - Renārs KorsFoto - Renārs Kors

Jauna kinoteātra izveide, apģērba un pārtikas ražošana, kā arī jaunu digitālo produktu un programmu izstrāde. Šādās jomās jaunie Rīgas uzņēmēji šogad saņēma grantu programmas “Atspēriens” atbalstu pirmajā kārtā.


Iespēju īstenot savu biznesa ideju ar grantu programmas “Atspēriens” atbalstu Rīgas dome un “Swedbank” piedāvā jau piekto gadu. Kopš programmas iedibināšanas 2009. gadā atbalstīta jau 91 jauno biznesmeņu ideja kopumā par vairāk nekā 400 000 latu.

Pateicoties “Atspēriena” atbalstam ražošanas iekārtu iegādei, jau šogad patērētāji varēs iegādāties SIA “Smartyfood” cepto dzīvo dārzeņu maizi bez glutēniem, miltiem, cukura un rauga, kam pievienotas linsēklas un saulespuķu sēklas.

Plašo kaltēto augu sortimentu papildinās arī Elīnas Veidemanes ražotās vakuumā iepakotās kaltētās ogas un augļi. Savukārt Māris Prombergs saņems finansējumu jauna kinoteātra izveidei Ka­ņepes kultūras centra otrajā stāvā Skolas ielā.

Kinoteātris darbu sācis jau pērn decembrī un skatītājiem piedāvā alternatīvu kino programmu, vietējā mērogā sadarbojoties ar filmu izplatītājiem “Rija films” un “ACME Film”, kā arī neatkarīgām filmu studijām un producentiem.

Atbalstu ražošanas iekārtu iegādei saņems arī SIA “BlankBlank”, kas ir jauns modes zīmols, kura piedāvājumā – autortehnikā ražots brīvā laika apģērbs. Šie apģērbi ir roku darbs, un patlaban jau radīti 35 dažāda veida modeļu apģērbi sievietēm un vīriešiem, kas pieejami Latvijas konceptveikalos “Paviljons”. Jāpiebilst, ka uzņēmums jau radījis kreklus grupām “Instrumenti”, “Triānas parks”, “Momend” un citiem.

Tikmēr Zane Verika par grantu programmas līdzekļiem plāno iegādāties ražošanas iekārtas ekoloģiski tīra kaņepju auduma mājas tekstila preču “Kichi” ražošanai. Projekts paredz inovatīvu pieeju kaņepju auduma lietojumam mitrās telpās un mitrā, sāļā klimatā.

“Atspēriena” konkursā uzvarējuši arī divi digitālie projekti – SIA “SS Media Room” saņems atbalstu digitālā žurnāla “Lilla” izdošanai ar mērķi radīt un izplatīt kvalitatīvu, augstvērtīgu un oriģinālu saturu, izdodot ikmēneša žurnālus, grāmatas un izglītojošas programmas. Pirmais digitālais produkts – ikmēneša digitālais žurnāls “Lilla” – tiek izdots jau no 18. decembra.

Savukārt SIA “DriveWiz” saņēmis atbalstu mobilajai lietotnei, kas radīta, lai novērstu autovadītāju paradumu rakstīt īsziņas pie stūres un uzlabotu satiksmi, radot iespēju nosūtīt sistēmā paziņojumu ģimenei, draugiem, kolēģiem vai citiem interesentiem par braucieniem uz darbu, mājām vai atpūtas vietu ar aicinājumu kopīgi izmantot transportlīdzekli.

 

Fakti

“Atspēriena” pirmā kārta:

* Iesniegti 104 pieteikumi.

* Visvairāk pārstāvētās nozares: ražošana, informāciju tehnoloģijas un tūrisms, kur saņemtais biznesa ideju pieteikumu skaits kopā veido apmēram 80%.

* Piešķirto grantu līdz pat 8000 latu jaunie uzņēmēji var izmantot specifiskas tehnikas un licenču iegādei, grāmatvedības un jurista konsultanta pakalpojumu apmaksai, interneta mājaslapas izstrādei, kā arī citu biznesa izmaksu segšanai.

* Šogad grantu programmā “Atspēriens” kopā pieejamais budžets ir 98 000 latu.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+