Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
12. marts, 2015
Drukāt

Atteikties no “Rail Baltica”? Atbild “LA” lasītāji (5)

Gata Šļūkas zīmējumsGata Šļūkas zīmējums

Zinot, ka, apspriežot ātrgaitas dzelzceļa projektu, galvenokārt izskan noliedzoša attieksme, jautāju mūsu lasītājiem, kā viņi vērtē iecerēto “Rail Baltica” būvniecību Latvijā.

Staņislavs Ružāns Nīcgalē: “Dzelzceļš ir vajadzīgs. Atteikties no Eiropas naudas un šāda stratēģiska projekta būtu zaudējums. Bet lai projektētāji vēl un vēlreiz papūlas noteikt trasei vis­optimālāko vietu. Lai necieš ciemati Pierīgā. Ja māja jānojauc, lai uzceļ jaunu tajā pašā apvidū, kādus kilometrus tālāk. Lai meklē risinājumus! Skaidrs, ka kaut kas ir jāziedo, lai būtu tāds dzelzceļš. To māju pēc simt gadiem varbūt tāpat nebūs, bet dzelzceļš ir pavisam kas cits. Mums tepat blakus iet viena no pirmajām dzelzceļa līnijām Rīga–Daugavpils, to uzbūvēja 1861. gadā, bet kalpos vēl ilgi.”

Ivars Zorgenfreijs Rīgā: “Šis projekts Latvijas tautsaimniecībai nodarīs tikai ļaunu. Neviens nevar izstāstīt, ko mums dos šāds ātrgaitas dzelzceļš. Par tiem miljardiem, kas atvēlēti, varēja ceļus Latvijā uztaisīt gludus kā galda virsma! Vai arī uzbūvēt paralēlas sliedes dzelzceļam no Krievijas uz Ventspili. Ieguldīt tur, kur pēc tam var paņemt naudu. Ir sajūta, ka Eiropas bankās uzkrāti milzu līdzekļi. Lai naudu “iedarbinātu”, jābūvē nenormāli dārgais dzelzceļš.”

Alma Šakina Ikšķilē: “Izlasīju rakstu “Mārupe “ierakumos” pret dzelzceļu” (“LA” 9. martā). Un teikšu tā – ja jau cilvēkiem dzelzceļa dēļ tik ļoti jācieš, tas nav vēlams. Varbūt dzelzceļa trasi var pārplānot tā, lai neciestu iedzīvotāji. Nav pārliecības, ka mums šis projekts ir izdevīgs. Jā, būs ekstra vagoni, Eiropas serviss, bet kur ņems tik daudz braucēju, lai dzelzceļš atmaksātos? Šaubos, vai tiks atgūti kaut 50 – 70% no ieguldītā.”

Mirdza Belogrudova Rīgā: “Domāju, ka jebkurš jauns objekts, jebkura jaunceltne, kas top Latvijā, mums ir vajadzīga. Grūti ko teikt to cilvēku vietā, kuriem jāzaudē īpašums, bet tā bijis ne tikai šoreiz. Lai ko jaunu uzceltu, kaut kas jāzaudē. Manas paziņas mājiņu Salaspils novadā arī varētu skart jaunais dzelzceļš, bet viņa teic – ja vajag, tad neko darīt. Domājot par Latvijas nākotni, viss ir labs, ko iegūstam.”

Georgs Geidemanis Mārupes novadā: “Manu īpašumu “Rail Baltica” projekts neskar, tomēr uzskatu, ka būvēt tādu dzelzceļu ir liela aplamība. Vai pareizāk nebūtu izmantot pašreizējo Jūrmalas dzelzceļa līniju, to modernizējot, bet uz lidostu uzbūvējot speciālu atzaru? Tas būtu saudzīgāk gan pret apkārtējo vidi, gan mūsu cilvēkiem. Stāsta, ka būvēšot daudz gaisa tiltu un tuneļu. Kādi tuneļi mūsu pusē! Te gruntsūdens ir tik augsts, lai skatās, ka paši neapslīkst.”

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. KĀPĒC MUMS NEKO NEVAJAG??? VAJAG!!! PAT ĻOTI VAJAG!!! TIKAI ŠOBRĪDĒJĀ SITUĀCIJĀ IEDZĪVOTĀJI VAIRS NEKAM NETIC – VISUS ŠOS GADUS NEMITĪGI KRĀPTI, APSMIETI, APSAUKĀTI UN IZŅIRGTI!!!!! Vispirms vajag cilvēkos atgriezt ticību politiķu, valdības, ierēdņu un citu pie varas esošo personu izteiktajiem solījumiem, kas VĒL JOPROJĀM NAV IZPILDĪTI UN TOS PAT NEGATAVOJAS PILDĪT!!??? Netic kompensācijām, ka tās saņems par savu mantoto zemi, mājām, kuras ir dzelzceļa izbūves zonā utt. Varbūt atmestīs grašus un teiks, lai dzīvo tālāk???? Mūsējiem varnešiem CILVĒKI UN VIŅU DZĪVES NEINTERESĒ!?! VIŅI MĪL VIENĪGI SEVI…

  2. Latvijai nevajag neko. Tikai ierēdņiem un sīkblēžiem algas, lai varētu uzcelt mājas Pierīgā.

  3. Šim projektam vajadzēs daudz strādnieku un tas palīdzēs atrast darbu daudziem, lai nebūtu jābrauc pasaulē darbu meklēt!

  4. Dzintra Lapsiņa Atbildēt

    Mēs jau daudzus gadus atpakaļ atteicāmies no pazemes metro būves Rīgā! Mēs toreiz negribējām izrakātas ielas uz vairākiem gadiem, tāpēc atteicāmies no iespējas uzlabot paši savas ērtības, kad darbs būtu bijis pabeigts. Šodien tas metro būtu ļoti noderējis, jo ar auto satiksmi ielas ir vienkārši pārblīvētas.

    Tagad ir iespēja uzbūvēt dzelzceļu, kas Latvijai dotu lielus ienākumus un ērtības nākotnē un atkal mēs nevēlamies zaudēt mazumiņu šodien, lai gūtu labumu nākotnē. Visā pasaulē tiek modernizēti ceļi un dzelzceļi, bet latvieši grib arvien vēl dzīvot kā “Sūnu ciemā “.

    Mīļie ļaudis, domājiet netikai par savām ērtībām vai neērtībām, bet par mūsu Dzimteni kopumā.

    “Ik vienam ir roka jāpieliek, lai lielais darbs uz priekšu tiek”! ( Jānis Rainis)

  5. Tas dzelzceļš mums un mūsu valstij ir tik pat nepieciešams kā zaķim mežā stopsignāls!

Draugiem Facebook Twitter Google+