Gata Šļūkas zīmējums

Atteikties no “Rail Baltica”? Atbild “LA” lasītāji 5

Zinot, ka, apspriežot ātrgaitas dzelzceļa projektu, galvenokārt izskan noliedzoša attieksme, jautāju mūsu lasītājiem, kā viņi vērtē iecerēto “Rail Baltica” būvniecību Latvijā.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Staņislavs Ružāns Nīcgalē: “Dzelzceļš ir vajadzīgs. Atteikties no Eiropas naudas un šāda stratēģiska projekta būtu zaudējums. Bet lai projektētāji vēl un vēlreiz papūlas noteikt trasei vis­optimālāko vietu. Lai necieš ciemati Pierīgā. Ja māja jānojauc, lai uzceļ jaunu tajā pašā apvidū, kādus kilometrus tālāk. Lai meklē risinājumus! Skaidrs, ka kaut kas ir jāziedo, lai būtu tāds dzelzceļš. To māju pēc simt gadiem varbūt tāpat nebūs, bet dzelzceļš ir pavisam kas cits. Mums tepat blakus iet viena no pirmajām dzelzceļa līnijām Rīga–Daugavpils, to uzbūvēja 1861. gadā, bet kalpos vēl ilgi.”

Ivars Zorgenfreijs Rīgā: “Šis projekts Latvijas tautsaimniecībai nodarīs tikai ļaunu. Neviens nevar izstāstīt, ko mums dos šāds ātrgaitas dzelzceļš. Par tiem miljardiem, kas atvēlēti, varēja ceļus Latvijā uztaisīt gludus kā galda virsma! Vai arī uzbūvēt paralēlas sliedes dzelzceļam no Krievijas uz Ventspili. Ieguldīt tur, kur pēc tam var paņemt naudu. Ir sajūta, ka Eiropas bankās uzkrāti milzu līdzekļi. Lai naudu “iedarbinātu”, jābūvē nenormāli dārgais dzelzceļš.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Alma Šakina Ikšķilē: “Izlasīju rakstu “Mārupe “ierakumos” pret dzelzceļu” (“LA” 9. martā). Un teikšu tā – ja jau cilvēkiem dzelzceļa dēļ tik ļoti jācieš, tas nav vēlams. Varbūt dzelzceļa trasi var pārplānot tā, lai neciestu iedzīvotāji. Nav pārliecības, ka mums šis projekts ir izdevīgs. Jā, būs ekstra vagoni, Eiropas serviss, bet kur ņems tik daudz braucēju, lai dzelzceļš atmaksātos? Šaubos, vai tiks atgūti kaut 50 – 70% no ieguldītā.”

Mirdza Belogrudova Rīgā: “Domāju, ka jebkurš jauns objekts, jebkura jaunceltne, kas top Latvijā, mums ir vajadzīga. Grūti ko teikt to cilvēku vietā, kuriem jāzaudē īpašums, bet tā bijis ne tikai šoreiz. Lai ko jaunu uzceltu, kaut kas jāzaudē. Manas paziņas mājiņu Salaspils novadā arī varētu skart jaunais dzelzceļš, bet viņa teic – ja vajag, tad neko darīt. Domājot par Latvijas nākotni, viss ir labs, ko iegūstam.”

Georgs Geidemanis Mārupes novadā: “Manu īpašumu “Rail Baltica” projekts neskar, tomēr uzskatu, ka būvēt tādu dzelzceļu ir liela aplamība. Vai pareizāk nebūtu izmantot pašreizējo Jūrmalas dzelzceļa līniju, to modernizējot, bet uz lidostu uzbūvējot speciālu atzaru? Tas būtu saudzīgāk gan pret apkārtējo vidi, gan mūsu cilvēkiem. Stāsta, ka būvēšot daudz gaisa tiltu un tuneļu. Kādi tuneļi mūsu pusē! Te gruntsūdens ir tik augsts, lai skatās, ka paši neapslīkst.”