Mobilā versija
+1.4°C
Lūcija, Veldze
Trešdiena, 13. decembris, 2017
6. februāris, 2017
Drukāt

Anda Līce: Pārsteidzoši daudz kristiešu dzīvo bailēs, ka nesamaitā viņu ticību (86)

Foto - Evija Trifanova/LETAFoto - Evija Trifanova/LETA

Juris Rubenis savas grāmatas "Viņa un viņš. Mīlestība. Attiecības. Sekss." atvēršanas svētkos.

Šodien droši vien daudzi, liekot roku uz sirds, var teikt: “Jā, arī es reiz kādu brīdi domās un vārdos izdzīvoju viduslaikus šā vārda sliktākajā nozīmē – ar grāmatu un raganu sārtiem. Paldies Dievam, ka tas ir pagājis!” Es atceros, kā pirms gadiem divdesmit es ar lielām aizdomām raudzījos uz Dalailamas vizīti Latvijā. Izplatījās uzskats, ka visas citas reliģijas ir no velna. Tika apšaubītas latvju dainas, tautiskie raksti un Jāņi. Pār to kaitīgumu ticības brīvību tikko atguvušo sabiedrību centās pārliecināt kristīgie fanātiķi, nesot sev līdzi neiecietību un jaunu elkdievību. Šķita, šodien tas vairs neatkārtosies, izrādījās, atkārtojas gan.

Ticības brīvības apstākļos katrs drīkst veidot savu garīgo dzīvi, tomēr ne viena vien reliģiskā institūcija ar savām svirām, tradīcijām un iedomātām tiesībām vienīgajai skaidrot Svētos Rakstus konsekventi cenšas noturēt mūsu domāšanu tāpatības gultnē un mēģinājumus šo gultni iztaisnot vai padziļināt uzskata par ķecerību. Jau krietnu laiku pirms Latvijas Kristīgajā radio notikušās odiozās diskusijas par mācītāja Jura Rubeņa grāmatu “Viņš un viņa”, kuru diskusijas vadītājs Tālivaldis Tālbergs pat nebija lasījis (!), radio ir izcēlies ar nievājošiem komentāriem arī par tādām lietām kā kristīgā meditācija, folklora, dziesmu svētki. Kad ticību aizstāj fundamentālais narcisms, spriedumu par jebkuru citādību, tāpat kā padomju laikos, pasludina “troikas”. Kaut gan reformācija, kuras piecsimtgadi svinam, mūsdienās turpinās un ir pieejami daudzi ticības atjaunotnes avoti, pārsteidzoši daudz kristiešu dzīvo garīgā sastingumā un bailēs, ka tikai kaut kas nesamaitā viņu ticību.

Kristus evaņģēlijs, šis pulsējošā dzīvā ūdens avots, ir bijis gan pie­ejams tikai nedaudziem, gan bērts ciet un apkarināts ar dažādiem lietošanas noteikumiem. To, ko savā laikā veica Mārtiņš Luters, šodien turpina nākamās garīgo skolotāju paaudzes. Viens no spilgtākajiem ir franciskāņu mūks Ričards Rors. Reformācija ir aicinājums augt un mainīties visu dzīvi. Tas, saprotams, lielā daļā kristiešu izraisa niknu pretī stāvēšanu, jo apdraud ne tikai viņu garīgo komfortu. Te ir vietā pārdomāt R. Rora teikto: “Kristietības ekumeniskais raksturs un nākotne iezīmējas aizvien skaidrāk. Patiesībā ekumenisms ir globalizācijas izpausme reliģijā. Mēs vairs nespējam viens no otra izvairīties, un, ja mēģinām to darīt, tas tikai kaitē mums pašiem un labajai vēstij.” Stāvot Kristus atvērtajās durvīs, mums katram nākas izšķirties – droši pa šīm durvīm staigāt vai nikni pūlēties tās aizvērt ciet?”

Pievienot komentāru

Komentāri (86)

  1. Jānis no Liepājas Atbildēt

    Nav runa ne par viduslaiku tumsonību, ne latvju zīmēm un paražām. Šobrīd vienkārši viens no LELB mācītājiem, kuram jāgana savas avis, pats ir garīgi apmaldījies un ved savas avis purvā. Nu žēl gan viņu, gan tos, kas skries pakaļ.

  2. Man patika vienīgi Zālamana mācība un viņa mīlas stāsts ar Etiopijas valdnieci, ko izlasīju vecā drukā 15 gadu vecumā. Vis pārējais bija ŠAUSMAS! tTāpēc pievērsos latviešu dievībām! Etiopija vēl nav atkopusies kopš tiem laikiem , kad zemestrīce sagrāva apūdeņošanas bambi. Rīga, sargies arī tu no dambjiem….

  3. Baznīcā ļoti daudz debīlu un šausmīgi garīgi slimu cilvēku, Rubenis kontaktējas ar labāko cilvēces daļu, tāpēc viņu tumsonīgākā daļa apmētā ar akmeņiem.

  4. Skaidrīte Gūtmane Atbildēt

    Runa zinošiem un domspējīgiem cilvēkiem nav par bailēm. Pilnīgi nemaz! Runa nav arī par raganu sārtiem un tumsonību! Runa ir vienīgi un tikai par kritērijiem, akadēmisko kultūru pierādījumos un analīzes rakursiem un metodologiju , runājot par Kristietību! Runa ir par dziłu cieńu pret tautā mīlētu un gudru cilvēku. Es kādreiz sastapu J. Rubeni kā reti elastīgu un kritiku uzklausīt spējīgu personību. Esmu pārliecināta par to, ka vińam aizstāvība NEMAZ nav nepieciešama- vińš pats prot novērtēt un saprast, ko labas gribas cilvēki grib pateikt! Vińš vislabāk pats pratīs pateikties visiem tiem, kas piedalījās domu apmaińā par jautājumiem, kurus J. Rubenis- paldies vińam par to, ir izraisījis ar savu darbu. Domu apmaińa ir kā svaiga gaisa malks- daudzi akadēmiskās vides cilvēki ir runājuši par to savā starpā. Ir taču labi, ja vińu balsis atklāti dzird autors. P. S. – par T. Tālberga fenomenu es neizteikšos!

  5. Ja cilvēks reāli tic, ka novelkot ar pirkstu pa labirinta attēlu var iegūt vairāk nekā lasot grāmatas(J.R. apgalvojums grāmatas 170.lpp), tad jājautā par viņa veselo saprātu.

  6. Palasot dažus komentārus, savukārt rodas jautājums, vai maz to Tālberga raidījumu esat klausījušies. Tam visam taču nav nekāda sakara ar seksuālo attiecību noliegšanu! Dievs, radot cilvēkus, skaidri teica: augļojieties un vairojieties, laulība un seksuālas attiecības laulībā ir Dieva svētītas. Tālbergs runāja par to, ka Rubeņa grāmatā kristietība sajaukta kopā ar austrumu praksēm un okultismu, kas var novest no ceļa nepieredzējušus kristiešus. Tieši kristiešiem bija veltīti Tālberga vārdi un brīdinājums. Paldies par to, ka viņam nav vienalga! Vai būtu labāk, ja viņš klusējot noskatītos, kā cilvēki iet pazušanā un maldos?

  7. Ak, mans Dievs!. Vienīgais ko redzu ar dusmām pilnus, aizvainotus burta kalpus. Dievs ir mīlestība un Dievs nav reliğija.Novēlu, esiet mīlestībā, ne zampājat pilnus forumus ar savu žulti, par to kā ir pareizi vai nepareizi. Cik man zināms, pēc Dieva ğīmja un līdzības,tad nu tur draugi mīļie mēs visi būsim vienādi. Iesaku Jums noņemt savas EGO klapes un ejiet mājās un mīliet savu ğimeni, mācaties pieņemšanu un sadarbību. Esiet,lūdzu,cilvēki ne svaidaties ar savu izpratni kāds ir Dievs vai Jēzus. Jūs visi esat cilvēki, nākuši mācīties, līdzjūtību, izpratni, bet diemžēl redzu, ka viduslaiku šaurie baiļu rāmji, paplašinājušies īpaši nav. Lai top.

  8. Divi jautājumi. Vai tas pagodina Dievu? Kurš gars pamudināja Rubeni?

  9. Ekumēnisms ir Bābele,lielā netikle bībeliski. Tālbergs droši nosoda murgus,kurus kāri tver atkritēji. Tie kam patīk tādas lietas droši sevi var dēvēt par sātanistiem,tikai ne par kristiešiem. Vai kādam īstam kristietim vēl nav skaidrs kas ir folklora un tautasdziesmas? Tie ir pagānu mēsli, kas nav savienojami ar ticību. Rubenis ir nožēlojams,savā filozofijas pārgudrībā. Tiešām apbrīnojami ka arī par tādu pīsli Jēzus nomira. Tagad pīslis par to toleranti ņirgājas. Nekas nav briesmīgāks,kā krist dzīvā Dieva rokās.

    • nu īstens kristietis, neko pielikt un neko atņemt, pateicoties mūsu bagātajam kultūras mantojumam dainām, pasakām, teikām mēs esam izdzīvojuši šos visus gadus, kuros mūsu prāti tika jaukti ar svešas tautas uzspiestām vēlmēm to nesot ar uguni, zobenu un krustu. ja tā padomā, tad īstens mēsls esi pats, ja vari tā noniecināt mūsu senču gudrību

  10. Es arī ļoti baidos samaitāt savu ticību, jo šim maitājumam ir dzīvības cena. Es nevaru tikt glābta, ja man nepiemīt glābjoša, bet iedomāta vai iluzora ticība. Man ne no kā šai dzīvē nav tik bail, ka mans vienīgais glābiņš – mana ticība var tikt samaitāta.

  11. Nu gan autore grāvī iebraukūsiņas, jā iesim tik pa plato ceļu, darīsim visu ko gribam lasīsim visu ko liek priekšā un protams ticēsim ka būsim arī debesīs…Kāpēc tad Jēzus saka ka ir jāiet šaurais ceļš,kāpēc? Mīļie lasam Dieva Vārdu!!!!Un mostamies, ne ik viens kas saka Kungs, Kungs iemantos debesis. .. Visnožēlojamākais,ka tā saucamie kristieši tik iet pa plato ceļu domādami ka pa šauro. Iznākums būs bēdīgs.Skumji!

    • Mēs nezinām, vai kāds no šiem dažādajiem piegājieniem – liberālisms vai konservatīvais – ir pilnībā identificējams ar plato vai šauro ceļu.

    • Visvaldis Mucenieks Atbildēt

      Nav ko satraukties. Jo vairāk būs nepareizi ticīgo un neticīgo, jo īsākas būs rindas pie paradīzes vārtiem, kad pēc pastardienas un lielās tiesas Jēzus pavēlēs Pēterim tos atvērt. Arī pašā paradīzē katram pareizticīgajam iznāks lielāka apdzīvojamā platība.

  12. Padomju laika folklorizējies izsauciens no zāles: “A u nas seksa ņetu!” tagad beidzot arī sasniedzis daudzus kristiešus. Vismaz deklaratīvi… Uz mata tāpat kā toreiz. Tikai ģenerālskretāri citi un runas noslēdz ar “Āmen”. Pamēģini tik iebilst!

    • Dievam Bībelē ir arī savas atklāsmes par seksu – lieliskas, ļoti spēcīgas. Jo Viņš jau arī to ir dizainējis – sevišķai tuvībai starp laulātajiem. Un nav tā, ka baznīcā nerunā. Runā.
      Tik J. Rubenis ne jau Bībelē smeļ tīru ūdeni, bet saindētu visādās it kā elitārās, noslēpumainās grāvmalās. Viņš tiešām kā kristietis ir nomaldījies – un šai gadījumā tas ir šokējoši.

    • Par šādu aizstāvi un domubiedru, domājams, pat J. Rubenim jānosarkst…

      • Njā, vai esat vērotājs no Austrumu robežas? Citādi taču zinātu, ka autore ir ļoti cienījams, vieds un gaišs cilvēks, kas varētu ar Rubeni diskutēt vienā līmenī. bet – pajoliņu Tālbergu varētu aizstāvēt tikai ortodoksālu, neizglītotu fanātiķu bars.

  13. Kas te būtu ko cepties? Dievs taču visiem viens kā ticīgajiem tā neticīgajiem, kā luterāņiem, tā musulmaņiem. Godāt Viņu tādā vai citādā vārdā, ticēt Viņam vai neticēt, kā Viņam kalpot, tas jāizlemj katram pašam. Reliģijas un konfesijas neviena nav ne labāka, ne sliktāka. Katrā ir savas atšķirības kalpošanas rituālos. Tie ir cilvēku iestādījumi, kas karo savā starpā par ietekmes sfērām. Tam nav nekāda sakara ar Dievu.
    Ja mazāk trītu mēles un Dieva vārdu nelietīgi nevalkātu, bet mēģinātu ievērot Dieva likumus – pasaule noteikti būtu mazliet labāka.

    • Miers ar tevi! Paldies, ka neesi vienaldzīgs! Saki, vai esi mēģinājis ievērot Dieva likumus, kā Tu te iesaki? A pamēģini, sāc ar šo brīdi! Lai Dievs Tevi svētī un pasargā!

  14. M. Luters nebēra ciet avotu, bet tieši atraka to un atsvabināja no murgainiem “lietošanas noteikumiem”.
    R. Rors gluži pretēji – avotu apslēpj. Abus vienā kopsakarībā minēt ir dūņu jaukšana. To pat dara J. Rubenis – aizejot prom no evaņģēlija jebkuram pieejamās vienkāršības, sajaucot visu vienā putrā un atņemot tai Kristus spēku.
    Ekumenismi būs divu veidu. Viens tāds, kas aizies no Glābēja Kristus, – viņus vienos kas cits: filozofija, humānisms, universālisms, prātošana, … un grēka neatzīšana! Otrs – ekumenisms vienos Kristus sekotājus tos kuri tiešām atliks nost konfesionālos sārņus un savus grēkus, tas balstīsies Kristū un tam būs pārdabīgs Svētā Gara spēks.
    Diemžēl Juris Rubenis ir nonācis tur, par ko reiz brīdināja Pāvils: “Bet es baidos, ka čūska, kas ar savu viltību piekrāpa Ievu, tāpat nesamaitā arī jūsu domas un nenovērš no vienkāršības un skaidrības, kas ir Kristū.” Par to tad arī T.Tālbergs bija tik uztraucies – cik pazīstamais mācītājs ir radikāli aizgriezies un nomaldījies no kristīgās ticības.

  15. Interesanti būtu zināt, kur ir tā vieta, kur Anda Līce ir redzējusi “pārsteidzoši daudz kristiešu”? Anda , parādi ceļu , lai es arī noeimu un redzu!

    • Tici ,”nejaukais pravieti” -(pats sevi tā nosauci), ka vēl ir daudz kristiešu, paldies Dievam. Nav vienīgi skaidrs, kur cienījamā A. Līce tādā lielā skaitā sastapusi tos pārbijušos kristiešus…

      • Anne, miers ar Tevi! Pievērs uzmanību divām detaļām – es nesaucos par “nejauko pravieti” , bet par “pravieti nejauko” . Paskaidrošu iemeslu – redzēju, ka “pravietis” (parastais ) jau komentē Internetā un es nevēlos, lai mūs jauc. Bez tam, pravietis nemaz nevar būt jauks, viņš vienumēr būs nejauks. Ja būs pravietis. Es neapstrīdu, ka eksistē daudz kristiešu, es gribu redzēt to vietu , kur atrodas daudz kristiešu. Domāju, ka Anda zina. Ja Tu zini, pasaki. Ja nevēlies to darīt šeit, uzklikšķini man uz inboksu – pravietisnejaukais… .

  16. Sekss taču padomju gados nebija! Fui!
    Jāņa Zālīša skandalozo grāmatu «Mīlestības vārdā» savulaik padomju funkcionāri lika iznīcināt.
    Un kur vēl Seksuālā „Zīlīte”
    Ak.šausmas! Tagad grāmatas nosaukumā mācītājs uzlicis Sekss.Ārprāts! Tas taču Grēks!

  17. Raksta autorei izsaku savu cieņu! Atzīšos, ka ne vienmēr esmu sajūsmā par viņas vecišķo moralizēšanu (sorry, arī pats neesmu nekāds jauneklis 🙂 , bet šoreiz jutos patīkami pārsteigts.

  18. Juris Rubenis un trīs viņa bijušās Torņakalna draudzes mācītāji ir okulti ļaudis, ļaudis, kurus vada cits gars. Arī šajā draudzē ir neveselīga garīgā atmosfēra. Tā kā J.Rubeņa grāmatas autors ir sātans, kurš paņem mazo pirkstiņu, tad visu roku. Torņakalna draudzei nepieciešama garīgā, bībeliskā atmoda, un, ja mācītāji neko nedara, lai saknē iznīdētu savu okultismu, tad tie ir patriecami no draudzes.

  19. Nu ko tad tas Rubenis Atbildēt

    Tik satricinoši šausmīgu tur sarakstijis?? Vai kāds to var dažos vārdos nocitēt? Tāds kas uzdrošinājies to grāmatu aiztikt….. Un spēj vēl sakarīgi ko paskaidrot.

  20. Līdz šim ļoti cienīju Andu Līci, bet nu esmu ļoti vīlusies, Komentāri lieki.

  21. Ta ir prata jukusie cinisies par savam stulbibam prata jukusajiem neizdabas .pareiz ir jaiznicina tas debilas ticibas .pats cilveks ir cela gajejs nevis kautkads tur izdomats tels

  22. Visi vini ir parata jukusi .pareizi ir iznicinat visas tas stulbas ticibas pasam savs cels ejam nevis kautkadam tur izdomatam telem

  23. murgs, kuru riebjas lasīt, kas vienā katlā vāra ķīseli ar zupu, cirvi un mesliem

  24. A. Līci vienmēr esmu uzskatījusi par labu dzejnieci, žurnalisti un kristīgu cilvēku. “Vienkārši būt par stikliņu dievnama logā, un gaisma nāks pati caur tevi cilvēkus satikt. Vienkārši stāvēt savā debesu pusē un rūtī un zināt – visiem bez saules dzīvot ir grūti. Vienkārši gaidīt citiem stikliņiem blakus brīdi, kad Dievam caur tevi kāds vārds būs sakāms.” Žēl, ka autore nav pamanījusi, ka nevienam patiesam kristietim nudien nav bailes no tā, ka viņu varētu sabojāt kaut kādas kaut kur sagrābstītas idejas,filosofiski spriedelējumi, arī J. Rubeņa garadarbs. No kurienes autorei tāda kristiešus pazemojoša statistika par lielo baidīšanos. Vai tiešām brīdī, kad tāda naida un ķengu lavīna gāžas pār ticīgu cilvēku uzskatiem, autore sagaidīja brīdi, kad “Dievam caur tevi kāds vārds būs sakāms”?

  25. Tās ir pasakas, kuras tiek pārgrozītas pēc varas aktualajām vajadzībām.
    Cik saprotu, tautai tiek gatavota jauna laimetīgaka pasakugrāmata.

    • Soreiz esmu ar kristiešiem. Jo esmu pret arvien jauniem eksperimentiem ar sabiedrību. Bet tikai musu visu laba būtu atmest šo ievazāto importa mācību un atgriezties pie savām senču saknēm.
      Sis ievestais viss ir pa rokai varai. Priekš tā ari domāts lai varu nodibinātu.

  26. Uzmanieties no maldu mācības! Atbildēt

    Paldies Dievam ka Latvijā ir vārda brīvība. Un Rubenis var rakstīt un izdot kādu grāmatu grib.
    Bet atceraties ka Tālbergam šoreiz ir taisnība, jo Rubenis savā grāmatā sludina maldu mācību un sātana melus.

    • Taisnība ir tā, ka cilvēks ar plašu garīgo apvārsni un bagātu gara dzīvi ir vērtīgāks indivīds sabiedrībai, kā satrakojies un neizglītots dogmatiķis 🙂

    • Mes atceresimies, ka Talbergs graamatu vispar nav izlasiijis.Ja pirmklasnieks nav maajas darbu izpildiijis, tad mediju prieksaa nestaajas. Divnieku negrib nopelniit. Taalbergs mazliet taalaak par pirmo klasiiti aidziivojis, bet visu prieksaa izblameejas kopaa ar diviem citiem gudriisiem. Nu nav vini izmaaciijusies, bet runaat grib.Atcereesimies buut mazliet paskritiskiem, liidz kritizeet citu, kas daudz vairaak temataa iedzilinaajies. Visu cienu Rubenim par drossirdiibu.

  27. Ko gan homoseksuālists Tālbergs var pateikt par grāmatu “Viņš un Viņa”???

  28. Katrs cilvēks pats izvēlas savu ceļu. Mēs drīkstam citus mācīt, ja esam skolotāji, mācītāji, vecāki saviem bērniem, vai ja kāds, saskatot mūsu dzīvi kā paraugu, mums lūdz padomu.
    Un ja kāds vēlēsies uzkāpt kalnā, tad taču, būdams saprātīgs, mācīsies no jau pieredzējuša alpīnista, kurš ir bijis tajā kalnā augšā, nevis no teorētiķa, kurš kalna pakājē filosofē par kāpšanu un pelna naudu, pārdodot padomu grāmatas?

  29. Dieva vārds no Mateja ev. , secinājumu izdariet paši
    13 Ieeita pa šaurajiem vārtiem, jo vārti ir plati un ceļš ir plats, kas aizved uz pazušanu, un daudz ir to, kas pa tiem ieiet.
    14 Bet šauri ir vārti un šaurs ir ceļš, kas aizved uz dzīvību, un maz ir to, kas to atrod.
    15 Sargaities no viltus praviešiem, kas pie jums nāk avju drēbēs, bet no iekšpuses tie ir plēsīgi vilki.
    16 No viņu augļiem jums tos būs pazīt. Vai gan var lasīt vīnogas no ērkšķiem vai vīģes no dadžiem?
    17 Tā katrs labs koks nes labus augļus, bet nelabs koks nevar nest labus augļus.
    18 Labs koks nevar nest nelabus augļus, un nelāga koks nevar nest labus augļus.
    19 Katrs koks, kas nenes labus augļus, top nocirsts un iemests ugunī.
    20 Tāpēc no viņu augļiem jums tos būs pazīt.
    21 Ne ikkatrs, kas uz Mani saka: Kungs! Kungs! – ieies Debesu valstībā, bet tas, kas dara Mana Debesu Tēva prātu.
    22 Daudzi uz Mani sacīs tanī dienā: Kungs! Kungs! Vai mēs Tavā Vārdā neesam nākošas lietas sludinājuši, vai mēs Tavā Vārdā neesam velnus izdzinuši, vai mēs Tavā Vārdā neesam daudz brīnumu darījuši?
    23 Un tad Es tiem apliecināšu: Es jūs nekad neesmu pazinis; eita nost no Manis, jūs ļauna darītāji.
    24 Tāpēc ikviens, kas šos Manus vārdus dzird un dara, pielīdzināms gudram vīram, kas savu namu cēlis uz klints.
    25 Kad stiprs lietus lija un straumes nāca un vēji pūta un gāzās šim namam virsū, nams tomēr nesabruka; jo tas bija celts uz klints.
    26 Un ikviens, kas šos Manus vārdus dzird un nedara, pielīdzināms ģeķim, kas savu namu cēlis uz smiltīm.
    27 Kad stiprs lietus lija un straumes nāca un vēji pūta un gāzās namam virsū, tad tas sabruka; un posts bija liels.”
    28 Un notika, kad Jēzus šos vārdus bija beidzis runāt, ļaudis izbrīnījās par Viņa mācību,
    29 jo Viņš tos mācīja kā tāds, kam vara, un ne kā viņu rakstu mācītāji.

  30. Es ticu Dievam,bet ne maaciitaajam!!!

  31. Ak, šī pārspīlētā un uzspēlētā liekulība! Patiesi ticīgie stāv ar abām kājām uz zemes un ir patiesi arī savā dzīvē.

  32. Tālbergs kristiešus aicināja nelasīt Rubeņa grāmatu, bet iekarsušie Rubeņa fani, šķiet, tūlīt metīsies dedzināt Tālbergu. Raidījumā vienkārši notika grāmatas analīze ar secinājumu, ka tā nav kristīga grāmata. Un, jā diskusijas vadītājs, kas starp citu lielākoties klusēja un deva vārdu sarunas biedriem, nepārdomāti izteicās. Latvijas ienaidnieki var tikai plikšķināt plaukstas, kā latvieši savā starpā plēšas.

  33. Drīzāk jau pārsteidzošs ir dažu kristiešu liberālisms un spēja visu sapludināt un pasludināt par derīgu. Viss ir labs, ak, tikai neuzdrīkstieties nepiekrist TĀDA mācītāja viedoklim!

  34. Pārdomājot šo jautājumu, nonācu pie slēdziena, ka ir labi, ka ir dažādas kristietības lasījuma iespējas. Teiksim, Rubeņa kunga praktizētā interpretācija, kas kā galveno kristieša dzīvē paredz cenšanos līdzināties Kristum un Tālberga kunga praktizētā interpretācija, kas paredz savas ticības tīrības sargāšanu no Sātana kaitīgām ietekmēm.
    Ciktāļ es spēju saprast, abām pieejām ir kaut kāds skripturāls pasmatojums, turklāt tās, iespējams, var pat apvienot.

  35. Patiešām, ar makulatūras kalniem pilnas grāmatnīcas, taču katram ir izvēle- lasīt tos vai nē. Ticība, pirmkārt, ir dziļi personīga lieta. Ja tādas cilvēkam nav, tad nelīdzēs ne baznīca, ne mācītāji, velti lamāties. Laimīgs tas, kas to atradis. Ir brīnišķīga, krāsaina un droša pasaule, bet daltoniķiem to nesaprast.

  36. Pirms dažām dienām nejauši ieslēdzu rigatv24.lv, kur raidījumā piedalījās Jūsu pieminētais Tālbergs. Šoks bija raidījuma beigās, kad šis “bļauris”, kurš “ar putām uz lūpām” aicina dedzināt grāmatu, atzinās, ka pats to nemaz nav izlasījis. Man žēl “pa tukšo” iztērētā laika. Domāju, ka tā ir žēl arī publicistam Otto Ozolam un mācītājam Jurim Cālītim, jo beigu galā nebija jau ko diskutēt, par neizlasītu vai puslasītu darbu. Skumji… Katram ir tiesības uz savu viedokli, bet nevis tā uzspiešanu citiem!!!

    • Cālītis ne jau Vienīgo patiesību bet gan daudzas patiesības uzreiz meklē, un praktiski tas vienmēr iznāk ka tikai ne to Vienīgo. Rubenis laikam taisās Dievam par čomu, vai, nekādas bijības vairs.
      Mācītājiem vienkārši kalpot Dievam laikam absolūti garlaicīgi palicis, gribas kaut kā pazīmēties cilvēku priekšā vismaz, ja ne savādāk. Kas te pirmais palīgs varētu būt? Ozols tajā pa vidu kaut ko sev vēl tikai meklē. Jauka kompānija tiešām.

      • ka Cālītis iestājas par daudz patiesībām,aizmirstot,ka Jēzus teica-Es esmu Ceļš,Patiesība un Dzīvība.Tā iet tiem “kristīgajiem rakstu mācītājiem”

      • Cālīša kungs kā “atvērtās sabiedrības” piekritējs vienkārši uzskata,ka Jēzus vārdi-Es esmu Ceļš,Patiesība un Dzīvība mūsdienīgajam kristietim vairs nav saistoši.

        • Es drīzāk uzdotu jautājumu, kāda ir šo vārdu nozīme Cālīša kunga izpratnē, ja nu Jūs par viņu gribat parunāt.

    • Mūsdienu pasaules ielākā nelaime ir tā, ka inteliģenti ļaudis ir pilni šaubu, bet idioti pilni pārlicības – tā dacījis kāds amerkāņu filozofs Ričards …, uzvārdu gan neatceros, bet pēdējo 26 gadu laikā mani uz ielas nav apturējis neviens, kurš, uzdofamies par ateistu, aicinātu noliegt Dievu, neiet baznīcā utt., ko gan nevarētu teikt par dažādāko novirzienu ticīgiem, kuri ir pilni pārliecības par vienu vienīgo patiesību un tās izpausmēm, kā arī uzspiež to visiem citiem caur radio, tv …

  37. Kādas bailes, kādas reformas?
    Tikai zināms šoks par to ka pazīstams luterāņu mācītājs ir tik tālu nogājis ka savā grāmatā ir pzaudējis visu savu kristieša dievbijību. Kā lai to saprot – mācītājs, un bez jebkādas dievbijības? Kā var būt mācītājs bez dievbijības un ko tāds var sludināt? Tāds nevar vairs sludināt Vienīgo patiesību, tāds sen jau sludina kāda cita patiesību.
    Kāpēc labas un vērtīgas krīstīgo atziņu pērles obligāti jāsavārta pa dubļiem, tas ir jāliek tādā grāmatā kas neuztur pašu galveno – kristiešu bijību pret Dieva visvarenību. Kāpēc pērles jāber mēslos pirms kaisīt tās cilvēkos?

  38. Es, arī kristietis, gribu izteikties par šo lietu
    1) par Talbergu- izteicās neapdomīgi, jo dedzināšana-ne ķeceru, ne grāmatu, ne kūlas- nekad nav asociējušies ne ar ko labu , svētīgu, pozitīvu.
    Un aicinājums uz grāmatu dedzināšanu ir sava veida uzbrukums Vārda brīvībai.
    Tālbergam, kā kristietim, gan vajadzētu apdomīgāk izvēlēties izteicienus, bet tas tad arī būtu viss, ko viņam varētu pārmest.
    Pilni grāmatu veikali ar makulatūru, līdz ar to Rubeņa opuss tikai iekļaujas meinstrīmā.
    2) Par Rubeņa grāmatu. Arī neesmu lasījis un netaisos- esmu grāmatnīcā pāršķirstījis iepriekšējos šedevrus…Nū…pret Rubeni pat Koelju izskatas kā augstas klases filozofs…
    Pašlaik ir baigi panesies pieprasījums uz seksu , ko pierāda Fifty Shades of Grey fenomens.
    Rubenis ir izteikts konjunktūrists. Un salikums priesteris (mūķene) un sekss ļoti labi pārdodas- bieža tēma porno. Jo tabu pārkāpums.
    Kā rezultātā Rubenim ir izdevies radīt preci, kam arī Latvijā ir pieprasījums. Nu ar to viņu arī apsveicam. Un ir kur attīstīties -Viņš. Viņa. Sadomazohisms. Un tā tālāk…
    Bet tā, ja kāds ir ar mieru maksāt 20 euro- tad nekāds kaitējums no tā daiļdarba necelsies.
    Līdzīgi , starp citu, ar mūsu pseidokulturālajām kundzītēm manipulē Viesturs Rudzītis-ar tām dievietām un dzemdēm…Abiem ir tā pati mērķauditorija, tie paši manipulācijas mehānismi.
    3) Es saprotu, ka Rubenis mūsu advencētējām kundzītēm ir perfekts kristieša paraugs, bet …nu ne tikai Talbergam ir pretenzijas pret viņu….Arī es uz to kristīgo meditāciju namu konkrēti un Rubeņa aktivitātēm general skatos ar lielām šaubām…

  39. Piekrītu Jānim. Kādreiz – Atmodas laikā – es sev teicu apmēram tā: Es cienu reliģiju kā tādu, kaut pats baznīcā PAGAIDĀM neeju, jo nejūtu tādu aicinājumu un nepieciešamību. Varbūt kādreiz nobriedīšu, kas zin…. Tagad, kad esmu iepazinis vairāk cilvēku, kuri apmeklē baznīcu, sauc sevi par ticīgajiem, un pieder pie dažādām konfesijām, kā arī dažus garīdzniekus (katoļu un pareizticīgos), kā arī, protams, kā visi, vismaz vispārējos vilcienos sekojis līdzi procesiem Latvijā un citur, esmu nonācis pie pārliecības, ka reliģijai līdz sava mūža galam PILNĪGI NOTEIKTI vairs nepievērsīšos. Gan jau noteikti, ka ir starp ticīgajiem arī gaiši un labi cilvēki, taču man nez kāpēc galvenokārt sanācis sastapt tādus, kā Tālbergs – cilvēciski nepatīkamus tipus, ar noslieci uz fanātismu. Un, redzot, kas notiek Krievijā, kur popi stabili ieņēmuši to vietu, ko kādreiz ieņēma partijas sekretāri, arvien vairāk nonāku pie pārliecības – baznīca no valsts jātur pa gabalu! No izglītības iestādēm tāpat! Tie, kuri vēlas pievērsties ticībai, lai to dara, un lai paši savā “klubiņā” tiek skaidrībā, kam taisnība – Rubenim vai Tālbergam, taču no laicīgā dzīves – pa gabalu! Un, ja uzbāzīgi lien iekšā skolās – sist pa nagiem! Un tā, lai jūt! Nu jau piemirsies, kurš tieši no komunisma ideologiem ir teicis, ka reliģija ir opijs tautai, taču vismaz šajā ziņā viņam var piekrist par visiem 100 procentiem! Paskatījos GOOGlī – Markss to teicis! 🙂

    • Tā iet atmodas opītim, ja izglītību – kā pats atzīstas – nevērtē ne par ko, bet uzticas googles reliģijai . “Reliģija ir opijs tautai”- to teica nevis Markss, bet Uļjanovs (Ļeņins). Markss teica krietni iecietīgāk: “Reliģija ir tautas opijs”. Taču opītim sava ticībiņa: kam tur neticēšot, kam tur vajagot pa nagiem… Var redzēt, ka te pamatā ir izglītības trūkums (spriedelē pēc ieskata, kas veidojies no dažiem paziņām un sagrābstītām ziņām).

    • Tālāk no skolas!!!! Atbildēt

      Cik daudz patiesības no ši Samuraja mutes!Kā gribas teikt-LAI DIEVS APGAISMO šos ticīgos,jo tik daudz zaimus un naidu reti nākas dzirdēt.

  40. tādi tālbergi, kuri savulaik dedzināja tos, kuri nepiekrita, ka zeme ir plakana. Šodien mūsu miteklis jau skaitās apaļš, bet atkal ir tālbergi, kuriem kaut kas ir jādedzina. Kas zina, iespējams, ka rīt jau mēs ar visu zemeslodi būsim tikai koncepcija, bet, acīm redzot, tālbergi saglabāsies…..

    • Lai gan zeme ir vairāk apaļa kā plakana, tomēr zemes formas nosaukums precīzāk ir ģeoīds – Zemes diametrs ekvatorā ir lielāks nekā attālums starp poliem.
      Tā kā vispār var piekrist arī tiem, kuri apgalvo, ka zeme ir plakana.
      Protams, dedzināt nevajag nevienu un neko, kas nav paredzēts šim mērķim. Diez vai Tālbergs gribēs un spēs līdzināties Savonarolam.

  41. Vai tad iedomas, kas ir katram savas, vai stulbumu, kas visiem kopejs…, vel var sabojat? Ja nu vienigi ar gudribu.. Bet tiem tas diez vai jelkad draud… Jo, ka teicis Einsteins, stulbums esot bezgaligs…

  42. Tas nav nekas vairāk kā konservatīvisms reliģijā un tur nav ko brīnīties vai satraukties. Arī ticīgie cilvēki ir
    dažādi: citi konservatīvāki, citi radošāki, tāpat kā cilvēki laicīgās jomās – politikā, ekonomikā vai pat zinātnē. Viens domā, ka esošā kārtība( likumi, normas, postulāti) ir jāsaglabā nemainīga mūžīgi, otrs atkal grib to mainīt, pielāgojot to esošajai situācijai. Dzīve pati pateiks priekšā, kuram pieder patiesība. Ir vērtības, kuras pastāv gadu simtiem un tās mainīt būtu muļķīgi un ir vērtības, kuras ir jāpamaina, lai pielāgotos šodienai.

    • Tāmnieks/luterānis Atbildēt

      Piekrītu Tavam viedoklim, arī tam, ka dzīvē daudz kas mainās un mums jāspēj mainīties līdzi.
      Bet…, ir lietas, kā valoda, kas ir jāsargā un te nedrīkst lēkāt un locīties līdzi dažādām “progresīvām” vēsmām. Pašreiz, sakarā ar mūsu valsts simto jubileju, populāri ir atzīmēt visvisādas gades. Arī senā dzejniece un pedagoģe Anda Līces kundze iet šo greizo ceļu. Izrādās, ka reformācijai nebūs 500. jubileja vai gadadiena, bet būs piecsimtgade?! Par valodas korektors neņem pretī šo čangalismu, bet Līce var!

      • Man liekas, ir skaidra jēgas atšķirība starp “piecsimtgadi” un “500. jubileju”. Piecsimtgade vedina skatīt reformāciju kā laikā izstieptu notikumu, kas pirms piecsimt gadiem sākās, bet nebūt nav vēl beidzies. Un savukārt jubileja vai gadadiena – kā kāda sena notikuma atceri.

      • Andas Līces čangalismus vajag sadedzināt.

Lasītāju aptauja
Ērika Oša zīmējums
Ēriks Ošs. Iesniegts Kopdzīves likuma projekts…

Koalīcijas politiķu vairākums pašlaik pauž skeptisku vai noraidošu pozīciju iespējai atbalstīt iedzīvotāju iniciatīvu par Kopdzīves likuma pieņemšanu, ziņo LETA. Konceptuāli šo iniciatīvu atbalsta partijas “Kustība “PAR!”” deputāti. “Vienotībā” viedokļi bijuši gan atbalstoši, gan noliedzoši, Nacionālā apvienība neatbalsta, Zaļo un zemnieku savienība par nostāju spriedīšot pēc iniciatīvas nonākšanas Saeimā. Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” savākti 10 000 parakstu par Kopdzīves likuma pieņemšanu Latvijā. Parakstu vākšanu pirms nepilniem trim gadiem uzsāka politiķis Juris Pūce (“Latvijas attīstībai”). Viņa ieskatā likuma pieņemšanas nepieciešamību nosaka tas, ka vairums Latvijā dzīvojošo pāru jau patlaban nav laulāti, bet viņu savstarpējās juridiskās attiecības un attiecības pret valsti nav pietiekami aizsargātas. Iniciatīva attiecas gan uz pretējā dzimuma, gan viendzimuma pāriem.

Vai vidējai izglītībai Latvijā jābūt obligātai?
Draugiem Facebook Twitter Google+