Foto – Atis Jansons

Atzīsti vainu un maksā pusi? 3

Kopš 1. septembra spēkā tātad stājušās izmaiņas likumdošanā, kas paredz iespēju administratīva pārkāpuma vaininiekam savu vainu atzīt, tā pretendējot uz soda samazinājumu. Kāda varētu būt jauninājuma ietekme ceļu satiksmē?

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Domāju, ka neliela. Visdrīzāk – nekāda. Absolūts vairākums transporta līdzekļu vadītāju ir vai nu konsekventi lojāli pilsoņi, kas noteikumus nepārkāpj un tādēļ ne pilna apmēra, ne samazinātus sodus nesaņem, vai arī mūsu realitātes rūdīti viltnieki, kuri pārkāpj gan, bet dara to “ar mēru”, piesardzīgi, uzmanīgi, tādēļ “uzraujas” ļoti reti. Par relatīvi nelielām summām, ko samaksā bez kurnēšanas. Ja ne agrāk, tad reizi gadā – tehniskās apskates laikā. Iespēja saņemt “atlaides” praktiski bija iespējama arī agrāk – katra pārkāpuma gadījumā ceļu policija, ar modernām tehnoloģijām bruņota, jau krietni sen pārbaudīja vaininieka “CV”. Ja pārkāpumu un sodu tajā nebija, ja šis grēciņš arī neliels – nereti izvēlējās soda vietā aizrādījumu.Jaunās “atlaides” iespējas turklāt neattiecas uz pārkāpumiem, kurus fiksē, auto neapturot (fotoradari) vai kvīti piestiprinot stāvošam (nepareizi, neatļauti stāvošam) auto, kura vadītājs nav klāt.

Jaunā “atlaide” ir piemērojama tikai reizi gadā un tādēļ neko nedos hronisko nihilistu pulciņam, kurš pārkāpj visus iespējamos likumus regulāri un, acis nepamirkšķinot, maksā visai prāvas summas apskates dienā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunā “atlaide” ir (citēju CP skaidrojumu) ceļu satik­smē reāli piemērojama vien atsevišķos gadījumos, kad nav izdarīti ceļu satiksmes drošībai bīstami pārkāpumi; tāpat būtiski atzīmēt, ka amatpersona jebkurā gadījumā izvērtēs administratīvā pārkāpuma apstākļus, pārkāpuma raksturu, pārkāpēja personību un citus apstākļus, kam ir nozīme lietā.

Tātad pastāv gan iespēja reizi gadā ietaupīt diezgan būtiski, ja esi, piemēram, pieķerts, braucot pa tukšu Ventspils šoseju ar 130 km/h un tavs tēls priekšniekam liksies pietiekami gaišs. Slikti, protams, ka kritēriji tādi visai miglaini, staipāmi un ož pēc bīstamas subjektivitātes iespējām. Izmēģināsim? Jeb brauksim arī turpmāk bez sodiem, kuru apmērus atgādinām. Pat bez “pussodiem”.

Uzziņa

Sodi par ātruma pārsniegšanu

Līdz 10 km/h – vieglo automobiļu vadītājiem tikai brīdinājums, savukārt kravas auto vadītājam var izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu desmit eiro apmērā.

No 11 līdz 20 km/h – vieglajiem automobiļiem ārpus apdzīvotām var izteikt brīdinājumu vai uzlikt 20 eiro lielu naudas sodu, bet apdzīvotās vietās par to pienākas brīdinājums vai 40 eiro naudas sods. Smago automobiļu vadītājiem par šādu pārkāpumu jārēķinās ar brīdinājumu vai 40 eiro sodu ārpus apdzīvotām vietām un 80 eiro sodu apdzīvotās vietās.

No 21 līdz 30 km/h – vieglajiem automobiļiem ārpus apdzīvotām vietām naudas sods divreiz lielāks – 40 eiro, bet apdzīvotās vietās tas tiks vēlreiz dubultots, sasniedzot 80 eiro. Smago automobiļu vadītājiem sods par ātruma pārsniegšanu ārpus apdzīvotām vietām paredzēts 80 eiro, bet apdzīvotās vietās – 160 eiro apmērā.

No 31 līdz 40 km/h – vieglajiem automobiļiem ārpus apdzīvotām vietām naudas sods 80 eiro, bet apdzīvotās vietās – 160 eiro. Smago auto vadītājiem sods paredzēts attiecīgi 160 un 320 eiro.

Reklāma
Reklāma

No 51 līdz 60 km/h – ārpus apdzīvotām vietām sods noteikts robežās no 240 līdz 320 eiro, atņemot arī vadītāja tiesības uz trim mēnešiem.

Virs 60 km/h – vieglajam auto sods robežās no 360 līdz 480 eiro, atņemot tiesības uz sešiem mēnešiem. Par pārkāpumiem apdzīvotās vietās un ar kravas auto noteikti attiecīgi bargāki sodi – līdz 1040 – 1400 eiro ar tiesību atņemšanu uz 24 mēnešiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.