LETA

Auditā vērtēs, kuras valsts ceļu tīkla gājēju pārejas likvidējamas vai maināmas 1

VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) plāno veikt visu valsts autoceļu tīklā esošo gājēju pāreju auditu, īpašu uzmanību pievēršot neregulējamām pārejām, daļa no kurām varētu tikt likvidēta, informē uzņēmums.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Britu pulkvedis: “Viņš blefo par kodolieročiem. Jo ātrāk mēs to sapratīsim, jo ​​labāk” 140
Lasīt citas ziņas

Pasaulē veiktie pētījumi pierāda, ka neregulējamās gājēju pārejas nevis samazina ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaitu, bet palielina – gājējiem par 28 %, transporta līdzekļiem – par 20 %, bet kopumā – par 26 %.

Savukārt regulējamās gājēju pārejas bez īpašās fāzes gājējiem samazina kopējo ceļu satiksmes negadījumu skaitu par 1 %, bet ceļu satiksmes negadījumu skaitu ar gājējiem par 8 %. Regulējamās gājēju parejas ar īpašo fāzi gājējiem samazina kopējo ceļu satiksmes negadījumu skaitu par 7 % un ceļu satiksmes negadījumu skaitu ar gājējiem – par 12 %.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pašreiz uz valsts galvenajiem autoceļiem ir 98 gājēju pārejas, no tām 68 ir neregulējamas un 30 pārejas ir aprīkotas ar luksoforu. 25 ir divlīmeņu gājēju pārejas.

Vislabākie ceļu infrastruktūras risinājumi mazākaizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju un velosipēdistu – drošības paaugstināšanai ir divlīmeņu krustojumi, taču to izbūve prasa lielus kapitālieguldījumus.

Pērn LVC, sadarbībā ar Valsts policiju un CSDD ir veikusi padziļinātu izpēti par ceļu satiksmes negadījumiem, kas notika 2016. gadā Rīgas reģionā un beidzās ar smagām sekām – bija smagi ievainotie vai bojāgājušie. Lielākā daļa no 84 negadījumiem bija uzbraukšana gājējam.