Foto – Anda Krauze

Augļkopji neizpratnē par “Maxima” nevēlēšanos tirgot vietējās ogas 6

Augļkopji trešdien Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes (LOSP) sēdē pauda neizpratni par mazumtirgotāja “Maxima Latvija” nevēlēšanos pārdot vietējās ogas un to produkciju, aģentūra BNS novēroja LOSP sēdē.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Latvijas Augļkopju asociācijas valdes priekšsēdētāja un uzņēmuma “Arosa-R” īpašniece Māra Rudzāte sacīja, ka “Maxima Latvija” ir noraidījusi piedāvājumu tirgot “Maxima” veikalos Latvijā audzētās “Arosa-R” liellogu krūmmellenes, tā vietā izvēloties tirgot citu valstu produkciju – sākotnēji lētākās Polijas un pēcāk dārgākās Nīderlandes ogas. “Es sarakstē ar “Maximu” pateicu, kāda ir mana cena, un man tā arī neatbildēja uz vēstuli. Tagad “Maxima” ieved mellenes no Holandes par daudz augstāku cenu,” sacīja Rudzāte.

Arī kompānijas “Very Berry” mārketinga vadītāja Ilze Sauškina atzina, ka “Maxima” atteicās pārdot lielu daļu uzņēmuma produkcijas, kam citos tirdzniecības tīklos pārdošanas apmēri uzrāda pieaugumu. “Teksts bija apmēram tāds, ka mēs pārejam uz kvalitatīvu produktu, mainām sortimentu un gribam, lai mūsu plauktos ir kvalitatīvi produkti. Mūsu produkts tirgū skaitās ļoti kvalitatīvs, un es tiešām nesaprotu, ko man ar to saprast,” norādīja Sauškina, piebilstot, ka atbildi uz viņas precizējošo vēstuli par to, kāpēc “Maxima” šādi atbildējusi, neesot saņēmusi.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Maxima Latvija” korporatīvo attiecību vadītājs Ivars Svilāns atzina, ka kompānijas darbinieku rīcība, augļkopjiem nepaskaidrojot atteikuma iemeslus, ir vērtējama negatīvi. “Godīgi teikšu, jāprasa [“Maxima Latvija”] iepirkumu cilvēkus mazliet mainīt to kultūru, kādā veidā atbildēt un izskaidrot, kāpēc atbilde ir “jā” vai “nē”, nevis vienkārši atbildēt, ka kvalitāte neatbilst,” teica Svilāns.

Savukārt “Maxima Latvija” Mārketinga un pārdošanas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa sacīja, ka uzņēmums plāno pilnveidot komunikāciju ar sadarbības partneriem. “Mūsu uzņēmumā ir problēmas, kas ir saistītas ar komunikāciju. Ne tikai, teiksim, iekšējo, bet arī uz āru vērsto komunikāciju ar sadarbības partneriem un piegādātājiem. Viens no mūsu mērķiem, pie kā mēs strādājam, ir, lai mēs ieviestu un izmantotu paskaidrojošo valodu ar sadarbības partneriem,” sacīja Kaktiņa, piebilstot, ka atvainojas ražotājiem par izveidojušos situāciju.

“Mēs pie tā strādājam, un mērķis ir, lai turpmāk šādu gadījumu būtu aizvien mazāk un mazāk, lai būtu pamatojošas atbildes. Ja lēmums ir pieņemts, lai sekotu saprotams paskaidrojums – kāpēc. Iespējams, gala rezultāts būtu cits, ja notiktu dialogs,” piebilda Kaktiņa.

Lietuvas mazumtirdzniecības grupas uzņēmums “Maxima Latvija” ir viens no lielākajiem Latvijas mazumtirgotājiem. Uzņēmums darbību Latvijā sāka 2001.gadā. Latvijā šobrīd ir 143 “Maxima” veikali. Pērn “Maxima Latvija” strādāja ar 673,478 miljonu eiro apgrozījumu un 17,74 miljonu eiro peļņu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.