Foto-LETA

Augulis: valsts investīcijas ceļu infrastruktūrā nemotivē maksāt nodokļus 0

Valsts investīcijas ceļu infrastruktūrā nemotivē maksāt nodokļus, un minimālo sabiedrības vajadzību nodrošināšanai valsts un pašvaldības ceļiem nepieciešami papildu 150 miljoni eiro gadā, Latvijas Zemnieku savienības kongresā pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Savā uzrunā kongresam Augulis norādīja, ka ceļu lietotāju samaksātie nodokļi kopējā budžetā pārsniedz 500 miljonus eiro gadā, taču no valsts budžeta finansējuma gan pašvaldību ceļu, gan valsts ceļu uzturēšanai un atjaunošanai ik gadu tiek piešķirti aptuveni 190-200 miljoni eiro. “Tas nemotivē godīgi maksāt nodokļus,” sacīja Augulis. Ministrs uzsvēra, ka būtu nepieciešams ieņēmumus no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, autoceļu lietošanas nodevas un 80% no degvielas akcīzes nodokļa iekļaut Ceļu fondā.

Ministrs sacīja, ka atšķirības starp ļoti labā stāvoklī esošiem ceļiem un sliktā stāvoklī esošiem ceļiem ir diezgan ievērojamas, un ceļu labošanai katru gadu būtu nepieciešami 600 miljoni eiro, taču pieejamais finansējums ir mazāks, un pietrūkst aptuveni ceturtā daļa.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ceļu tīkls ir kā asinsrite valsts tautsaimniecībai – jo vairāk par to rūpēsimies, jo lielāka būs atdeve. Ņemot vērā demogrāfisko situāciju valstī, katrs cilvēks šeit – pilsētās un laukos – ir zelta vērtē,” sacīja ministrs, uzsverot, ka ceļu sakārtošana ir viņa galvenais uzdevums ministra amatā.

Augulis uzsvēra, ka valsts autoceļu viena kilometra finansējums Latvijā ir zemāks nekā pārējās Baltijas valstīs – 2016.gadā tas bijis aptuveni divas reizes mazāks nekā Lietuvā un apmēram par 30% mazāks nekā Igaunijā.

Tāpēc jāsekmē tās ērtības un iespējas Latvijā, kas nodrošina uzņēmējdarbībai un iedzīvotāju vajadzībām atbilstošu vidi. Viens no elementiem ir autoceļi, kuru sakārtošanu un uzturēšanu esmu definējis par savu kā satiksmes ministra prioritāti. Tāpēc mans pirmais un galvenais uzdevums satiksmes ministra amatā ir ceļu sakārtošana.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.