Mobilā versija
Brīdinājums +0.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
16. jūnijs, 2014
Drukāt

Austrumu ārstnieciskā vingrošana Cigun papildina iekšējo enerģiju

Foto no Jura Branta mājaslapas www.jurisbrants.comFoto no Jura Branta mājaslapas www.jurisbrants.com

Cigun ir viens no Austrumu ārstnieciskās vingrošanas veidiem, kas palīdz uzturēt veselu ķermeni, garu un prātu, kā arī ārstēt dažādas slimības. Ķīniešu valodā ci nozīmē dzīvības spēku, iekšējo enerģiju, bet gun – darbu, tātad cigun ir darbs ar iekšējo enerģiju. Tas balstās uz gadu tūkstošiem seno Ķīnas medicīnu, kas māca par organisma enerģētiskajiem ceļiem – meridiāniem, kuru pastāvēšana pierādīta arī zinātniski.
Ķīniešu ārsti uzskata: slimības rodas, ja meridiāni tiek aizsprostoti jeb nobloķēti un enerģija iestrēgst. Cigun māca atbrīvot šos kanālus un izveseļoties, izmantojot savus iekšējos resursus un pēc tam arī dabas enerģiju. Taču, lai to spētu, vispirms jāatver savi enerģētiskie punkti.
Austrumnieki uzskata, ka, atjaunojot dzīvības enerģiju, cilvēks atgūst veselību un spēku, jo galvenais slimību cēlonis ir enerģijas trūkums. Papildinot un pilnveidojot savu enerģiju, cigun praktizētājs spēj ne tikai nostiprināt veselību un garu, bet arī aizkavēt novecošanos, attīstīt radošās spējas un dziļāk izzināt pasauli.
Cigun vingrojumi ir lēni, plūstoši un nesagādā lielu fizisko slodzi. Tie balstās uz pareizu domāšanu, elpošanu un kustībām. Sākot nodarboties ar cigun, vispirms jāiemācās pozitīvi domāt, jānotic savai iekšējai enerģijai un jābūt gatavam to izmantot.
Jāapgūst pareiza elpošana ar vēderu jeb diafragmu, kas ir daudz efektīvāka par seklo elpošanu ar krūšu kurvi, kad darbojas tikai plaušu augšējā daļa. Elpojot ar vēderu, uzlabojas ne vien plaušu ventilācija, bet tiek masēti vēdera dobuma orgāni, normalizējot gremošanas un nervu sistēmas darbību, vēdera izeju un miegu.
Šis vingrošanas veids ieteicams, ja ir paaugstināts asinsspiediens, sāpes mugurā un locītavās, gremošanas un elpošanas traucējumi, cukura diabēts, bezmiegs un hronisks stress.
Cigun ir iespējams apgūt pēc literatūras, taču labāk sākumā konsultēties ar ārstu, kurš to pārvalda un ieteiks piemērotākos vingrojumus, lai pēc tam tos veiktu pastāvīgi.

 

No tematiskā izdevuma “400 padomi veselībai un skaistumam Latvijā”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+