Mobilā versija
-2.9°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
11. jūnijs, 2012
Drukāt

Auto ar defektu

Autosalonā iegādājos mazlietotu komerctransportlīdzekli, lai varētu veikt saimniecisko darbību. Līgumā bija teikts: pārdevējs garantē, ka defektus un nepilnības novērsīs saskaņā ar garantijas noteikumiem. Diemžēl šo punktu pārdevējs neievēro, mašīna pastāvīgi lūst. Ir arī aizdomas, ka mašīnai aiztikts kilometru skaitītājs.

Ar lielām grūtībām izgāju tehnisko apskati. Garantijas līgumu es neesmu saņēmusi. Noslēgts pirkuma līgums ar līzinga ņēmēju, līzinga devēju un pārdevēju, līgumā teikts, ka līzinga devējs ir īpašnieks, es – turētājs. Pie kā griezties ar šīm problēmām? 
Ludmila D.

 

Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde secina, ka persona, kas iegādājusies transportlīdzekli, šajā gadījumā likuma izpratnē nav uzskatāma par patērētāju. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu patērētājs ir fiziska persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību.

Šajā gadījumā ar mašīnu bija paredzēts veikt saimniecisko darbību, tāpēc nav piemērojamas normas par prasījuma iesniegšanu par līguma noteikumiem neatbilstošu preci. Ja preci iegādājusies juridiska persona, saistošs ir savstarpēji noslēgtais līgums, un strīdi par preces neatbilstību līguma nosacījumiem, kā arī zaudējumi, kas radušies komersanta rīcības dēļ, jāpiedzen Civillikumā noteiktajā kārtībā, proti, tiesā.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+