Mobilā versija
+5.5°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
31. janvāris, 2012
Drukāt

Auto izvēlas pēc markas un izskata, nevis degvielas patēriņa

Foto - LETAFoto - LETA

Neskatoties uz augošajām degvielas cenām, Latvijas iedzīvotāji automašīnu neizvēlas, vadoties pēc mazāka degvielas patēriņa un zemākiem ekspluatācijas izdevumiem, bet gan pēc izskata, automašīnas markas un iekārotā pirkuma cenas, liecina salīdzināšanas portāla Gudriem.lv veiktā aptauja.

Lūgti izvēlēties svarīgāko kritēriju personīgā auto iegādē, lielākā daļa jeb 48% respondentu atbildēja, ka izvēlas to auto modeli, kurš patīk, iekļaujoties plānotajos pirkuma izdevumos. Savukārt vēl 41% aptaujas dalībnieku norādīja, ka viņiem svarīgākais ir auto izskats – krāsa, modelis, forma, un tehniskie parametri viņiem ir otrajā plānā.

Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas vadītājs Uģis Vītols ir pārliecināts, ka cilvēki automašīnas izvēlē bieži balstās uz citu ieteikumiem un pašu priekšstatiem par dažādām auto markām. “Ļoti spēcīgi iedarbojas kaimiņu, radu, draugu ieteikumi, svarīga ir arī paša pieredze. Cilvēki domā: ja kāds auto modelis bijis labs, tad pie tā vajag pieturēties. Bieži skatās, ko nopircis kaimiņš – tātad darbojas arī vajadzība pašapliecināties,” stāsta U. Vītols.

Tikai 9% respondentu aptaujā norādīja, ka viņiem personīgās automašīnas izvēlē svarīgākais ir kārotā auto degvielas patēriņš un ekspluatācijas izdevumi. Vēl 1% respondentu atbildēja, ka svarīgākais parametrs ir automašīnas tehniskais raksturojums (motora jauda, “ekstras”).

Uģis Vītols nepiekrīt, ka automašīnas degvielas patēriņš cilvēkiem būtu mazsvarīgs. “Pēdējā pusgada laikā jūtami palielinājusies cilvēku interese par kārotā auto degvielas patēriņu. Noteikti jānodala jaunu automašīnu tirgus no lietotu automašīnu tirgus – lietotu automašīnu pircēji, manuprāt, ir pragmatiskāki cilvēki. Viņi vairāk aprēķina iespējamos izdevumus degvielai un remontam, ņemot vērā sava maciņa biezumu. Šobrīd lietotus auto pērk krietni vairāk kā jaunus, pie tam izmantojot savus iekrājumus, nevis līzingu. Cilvēkiem auto degvielas patēriņš ir ļoti svarīgs faktors, taču viņi vispirms izvēlas konkrētu auto marku un tikai tad vērtē – cik šīs markas modelis patērē,” saka U. Vītols.

Pētījums veikts 2011. gada decembrī un 2012. gada janvārī, aptaujājot 2520 respondentus vietnē Gudriem.lv.

Pievienot komentāru

Revolūcija, kas nes attīstību un briesmasTāpat kā cunami vilni, cilvēki digitālās tehnoloģijas sākumā vilni apbrīno, neapzinoties tā spēku un ātrumu
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+